י-ם: תלמידי י"ב עקרו את החלונות בכיתות של שכבה י"א
תלמידים מתיכון גבעת גונן השיגו במרמה את המפתח לדלת הכניסה לבית הספר, התגנבו אליו באמצע הלילה ועקרו את כל החלונות של כיתות שכבת י"א. העונש? מכתב נזיפה. ההורים טוענים כי מדיניות הענישה רכה מדיי

כיתה ריקה בזמן שביתה. צילום ארכיון: אלי דסה
בתגובה החליטה הנהלת בית ספר להוסיף לתיקיהם האישיים של התלמידים המעורבים מכתבי נזיפה ויידעה את הוריהם על שאירע. התנהלותה של ההנהלה ספגה ביקורת לא מובטלת בשל הצעדים המתונים יחסית שנקטה.
אם לתלמיד בבית הספר טוענת השבוע כי "התלמידים עושים מה שהם רוצים בבית ספר כי הם יודעים שהם לא באמת ייענשו. חבל שזה המסר שמעבירה להם ההנהלה".
המקרה המדובר אירע בתחילת השבוע, עת השיגו כמה תלמידי כיתה י"ב בבית הספר את המפתח לדלת הכניסה, התגנבו אליו במהלך הלילה ועקרו את כל חלונות כיתות שכבת י"א.
"רצינו שיהיה להם קר, שהם יקפאו", אומר אחד השמיניסטים השבוע. "המטרה שלנו הייתה להחזיר את החלונות למחרת למקומם אבל גילו עוד קודם לכן שהחלונות אינם". התלמיד מגדיר את המעשה "פעולת תגמול" על אירוע שהתרחש לפני כשלושה שבועות.
למה שיענישו אותנו על זה?
לטענת התלמיד, תלמידי שכבת י"א עקרו והשחיתו מודעות של תלמידי שכבת י"ב למסיבה שאותה הפיקו. "רצינו לפרסם איזו מסיבה, ועבדנו שעות רבות על הכנת כרזה כדי שתיראה כמו דף מהפייסבוק (אתר לרשתות חברתיות - ע"ל) וזה יצא מדהים. השביעיסטים באו ורשמו על זה בגדול: 'מחזור כ' זונות'. ההנהלה לא עשתה להם כלום בתגובה אז אמרנו לעצמנו, למה שנשתוק ולא נחזיר להם?", מספר התלמיד.
התלמידים שעקרו את החלונות, אותרו במהירות, וננזפו על ידי רכזת השכבת ונציגת ההנהלה. במקביל כאמור הוריהם יודעו על האירוע המדובר והוצמדו לתיקיהם האישיים מכתבי נזיפה.
גורם בבית הספר ציין
השבוע כי ציפה שההנהלה תנקוט ביד קשה יותר עם התלמידים הפורעים, שאף חדרו ללא רשות לבית הספר. מנגד אמר אחד התלמידים כי "זה לא שביצענו איזה ונדליזם. בסך הכול הוצאנו את החלונות והתכוונו להחזיר. למה שיענישו אותנו על זה? בכל בית ספר יש היום מלחמת שכבות ולא רק אצלנו".
מהעירייה נמסר בתגובה: "שבעה תלמידי י"ב לקחו אחריות על מעשה הקונדס הזה, שבמהלכו הוצאו החלונות ממסילותיהם והושארו הודעות ש'החלונות בניקוי' לכבוד מחזור כ'. התלמידים החזירו את המצב לקדמותו ללא כל נזק בשיתוף ההנהלה. הנהלת בית הספר הודיעה להורים על המעשה וטיפלה בנושא באופן חינוכי".