י-ם: בקרוב יחלו העבודות להארכת הרכבת הקלה עד להדסה
ועדת התחבורה העירונית אישרה להתחיל בעבודות להכשרת תוואי מוארך לרכבת הקלה, שיסתיים בבית החולים הדסה עין כרם ולא בהר הרצל כפי שתוכנן

הרכבת הקלה צילום: פלאש 90
התכנית להאריך את הקו הראשון עד לבית החולים נידונה לא פעם בקרב הגורמים המעורבים בפרויקט הרכבת הקלה. עם זאת, אין ספק שהקשיים הרבים שנתגלו בעבודות הרכבת בכל רחבי העיר מנעו את קידום העניין.
מעבר לכך, בדיון בתכניות להארכת הקו גילו המתכננים כי רחוב הנטקה בקריית היובל, שהינו הציר הטבעי להארכת הקו, צר מידי כדי לאפשר את מעבר הרכבת הקלה בו, וזאת בעיקר בשל חריגות בנייה רבות שבוצעו בו לאורך השנים.
במימון משרד התחבורה
ביום שני שעבר אישרה ועדת התחבורה בעירייה תקציב של 30 מיליון שקלים שיאפשרו לחברת מוריה לפרסם מכרזים לקבלנים שיבצעו את העבודות להכשרת הרחוב, זאת במקביל למשא ומתן עם התושבים. חלק מן ההרחבות יהרסו ובשאר המקרים תבחן העירייה אפשרות להגיע עם התושבים להסדר.
מרבית התקציב ימומן על ידי משרד התחבורה. העירייה תקציב לטובת העניין כארבעה מיליון וחצי שקלים. על פי התכנית, מסילת הרכבת תעבור במרכז הרחוב
ומצדיה יינטעו שדרות עצים וייסלל שביל אופניים. כמו כן יוסדרו מקומות חנייה באזור.
יו"ר ועדת התחבורה בעירייה, חבר המועצה דידי הרשקוביץ (ירושלים ביתנו), אמר כי "אישרנו בוועדת התחבורה את התחלת העבודות ברחוב הנטקה כחלק מתהליך הארכת קו הרכבת הקלה שיגיע בעתיד עד בית החולים הדסה עין כרם. מדובר בבשורה אשר תיטיב עם הציבור כולו ותועיל גם בצמצום הפקקים והזיהום הנפלט מהשימוש בכלי רכב פרטיים".