"מטרופולין" מבטיחה מהפכת תחבורה בשרון

צמצום הזיהום, מיניבוסים לשכונות מרוחקות, דיווח זמני הגעה לטלפון הסלולרי ועוד. חברת "מטרופולין" שזכתה במכרז להפעלת 100 קווים באיזור השרון, מבטיחה המון. האם תקיים? תשובות בחודש מאי, אז יחלו לפעול קוויה הראשונים

עינת טורס | 24/2/2010 7:16 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
"התחבורה הציבורית באיזור השרון עומדת לשנות את פניה", כך הבטיחו בשבוע שעבר בחברת "מטרופולין", אשר זכתה לפני כשנה במכרז להפעלת התחבורה הציבורית באיזור השרון ותתחיל להפעיל חלק מהקווים כבר בחודש מאי הקרוב.
 
אוטובוס
אוטובוס "מטרופולין". 50 מושבים במקום 55 כיום צילום: יח"צ
 
מטרופולין התחייבה במכרז לספק תדירות גבוהה יותר של אוטובוסים עירוניים ובינעירוניים, כמו גם תגבור של קווים. "החברה תפעיל כ-100 קווים עירוניים ובינעירוניים באמצעות כ-230 אוטובוסים חדשים שישרתו את כל ערי השרון, לרבות קווים בין עירוניים מאזור השרון לתל אביב. לקווי השירות הקיימים תתווספנה למעלה מ-250 נסיעות שבועיות", מבטיח מנכ"ל מטרופולין, אילן קרני.

מלבד הגדלת מספר הקווים והגברת תדירותם, מבטיחה מטרופולין שדרוג של חוויית הנסיעה על ידי שימוש במערכות חדישות שיכללו בין היתר אוטובוסים חדשים המותאמים לתקן יורו 5 המגן מפני זיהום אוויר ושירות לסטודנטים שיכלול הפעלת קווים בסמוך למוסדות לימוד אקדמאיים והנחה של 50 אחוז בדמי הנסיעה לסטודנטים.

עוד מבטיחים בחברה שירות On-time המאפשר לנוסע לברר זמני הגעה משוערים של האוטובוסים לתחנות באמצעות הטלפון הסלולארי, אינטרנט אלחוטי באוטובוסים, מכונות כרטוס אלקטרוניות התומכות בכרטיס "רב קו", מערכת מיוחדת למניעת תאונות דרכים, לחצני מצוקה המקושרים באמצעות מוקד חיצוני לכוחות ביטחון והצלה ועוד.

כמו כן מקווה החברה לשלב פעולה באופן אפקטיבי עם הרשויות המקומיות, במטרה להפעיל מערכת שילוט אלקטרונית בתחנות האוטובוס הנמצאות תחת אחריות העיריות. "התחייבנו ל-50 תחנות אלקטרוניות ואנחנו מקווים שהרשויות ישתפו עמנו פעולה בעניין, שכן הן מחויבות להשתתף בעלות של 25 אחוז", אומר קרני.

חברת מטרופולין מדגישה גם את החזון שלה לגבי שירות באופן כללי, לא רק כלפי הנוסעים אלא גם כלפי העובדים: "אנחנו דואגים לשלם שכר עבודה לנהגים ונהגות שהוא הגבוה ביותר בתחבורה הציבורית ועומד על כ-31 שקל לשעה. כמו כן, פתחנו בפרויקט להכשרת נשים כנהגות אוטובוס כשהחברה משתתפת בעלות הקורס", מסביר קרני.
נפרדים מ"דן" ומ"אגד"

חברת "דן" שהפעילה עד כה קווים בינעירוניים באיזור השרון, צפויה להיעלם בהדרגה מהאיזור, אך את האוטובוסים של "אגד" אנחנו עדיין צפויים לראות, אם כי הרבה פחות.

"אגד עדיין מפעילה את קווי ה-500 שלה. מלבד הקווים האלה, כל הקווים האחרים יהיו שלנו", מבטיחים במטרופולין, שתפעיל בין היתר אוטובוסים גדולים יותר (2.20 מטר במקום 2 מטר עד כה) ומרווחים יותר (50 מקומות ישיבה במקום 55 מקומות).

על פי המתווה הקיים, מטרופולין תתחיל להפעיל את הקווים הבינעירוניים שלה כבר במאי, כשבהמשך תפעיל גם את הקווים העירוניים ובנוסף להם תפעיל מיניבוסים שיגיעו לשכונות המרוחקות יותר בערי השרון, כאלה שכיום לא ממש מקבלות שירותי תחבורה ציבורית.

לדברי קרני "משרד התחבורה הכניס במכרז 2-3 קווים חדשים שיופעלו באמצעות מיניבוסים.

ננסה להפעיל מיניבוסים בכל מקום בו יש תשתית וביקוש לכך".

לאלה שמקווים שאולי עכשיו יהיה ניתן לנסוע באוטובוסים גם בשבת, מבהירה מטרופולין כי החברה עובדת תחת רגולציה ואין באפשרותה להפעיל קווים במהלך השבת אך היא תעשה ככל יכולתה להפעיל יותר קווים פנימיים במוצאי שבת.

חברת מטרופולין החלה להפעיל בשנת 2001 שבעה קווי תחבורה בין עירוניים בין תל אביב לבאר שבע, ותוך מספר שנים הרחיבה החברה את פעילותה וכיום היא מפעילה כ-120 אוטובוסים בלמעלה מ-30 קווי תחבורה עירוניים ובין עירוניים, המשרתים נוסעים רבים באזור הנגב והשפלה.

"כפי ששינינו את התחבורה באיזור הדרום, למשל העובדה שהפחתנו את דמי הנסיעה ב-45 אחוז ושיפרנו את תנאי הנסיעה, כך גם נעשה באזור השרון בהתאם לצרכים של האיזור" מבטיח קרני.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים