סוף הסיבוב: לאחר 32 שנה הוחלפה רכבת ההרים בלונה פארק

רכבת ההרים המיתולוגית בלונה פארק ירדה בסוף השבוע מהפסים. אחרי 32 שנים היא פורקה והוחלפה ברכבת חדישה וגדולה פי ארבעה

מיכל שפירא | 16/3/2010 10:53 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
סופה של תקופה: 32 שנים פעלה רכבת ההרים המקורית בלונה פארק בתל אביב. היא הייתה הראשונה מסוגה בארץ, ומדי יום היו ממתינים לעלות עליה כ-3,000 אנשים בממוצע. בסוף השבוע היא ירדה מהמסילה והוחלפה ברכבת חדישה.

לפני כשלושה חודשים החליטו בחברת "עיר השעשועים", המפעילה את הלונה פארק, לפרק את הרכבת הישנה ולהקים במקומה רכבת הרים גדולה ומודרנית יותר. שלשום החלה הרכבת החדשה לפעול לראשונה. רכבת ההרים החדשה גדולה פי ארבעה מהרכבת הישנה: אורכה 330 מטר והיא מכילה עשר קרוניות שיכולות להסיע 20 נוסעים בכל סיבוב.
צילום: ברקאי וולפסון
רכבת ההרים שפורקה. צילום: ברקאי וולפסון

ברכבת הישנה, לשם השוואה, היו רק ארבע קרוניות, שיכלו להסיע בכל סיבוב רק שמונה נוסעים. הרכבת החדשה יוצרה בהולנד, על ידי אותה החברה שייצרה את מתקן האנקונדה, ועלותה נאמדת ב-10 מיליון שקל.

הרכבת הישנה לא נזרקה לפח, אלא נשמרה במחסני חברת עיר השעשועים. בשל עלות הפעלתה הגבוהה, כמו גם הידע והניסיון

הנדרשים לצורך אחזקתה, היא לא תועבר לפארק אחר, אלא תישמר במחסנים כמזכרת לתקופה הנוסטלגית.

סמנכ"לית עיר השעשועים חני ברוך: "האמת שגם לנו העובדים זה היה רגע עצוב מאוד כשראינו את הרכבת המיתולוגית מפורקת. למרות זאת, יש משהו שמח בהתחדשות ואני מאמינה שאנשים יהנו מהרכבת החדשה לא פחות".

צילום: ברקאי וולפסון
וזו שהורכבה. צילום: ברקאי וולפסון
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים