חדש בירושלים: מחכים לאוטובוס בסטייל
העירייה אישרה להתחיל להחליף את כל תחנות האוטובוסים בעיר. במקביל, מסתמן כי המלצותיו של הבלשן אבשלום קור לעברת את שמותיהן העתידיים של תחנות הרכבת הקלה יידחו

אוטובוסים של אגד צילום: קוקו
הדבר אף אושר בוועדת הכספים שהתקיימה ביום ראשון השבוע, וזו הקציבה לטובת העניין סכום בסך 190 אלף שקל. לצד זאת, תתרום גם חברת "אגד" סכום מכובד לטובת השינוי. לאחרונה כבר הוצבו שתי תחנות כפיילוט, האחת בבית הכרם והשנייה בפסגת זאב.
בנוסף, אישרה ועדת הכספים העירונית סכום של 1,857,000 שקלים לצורך "שיפורים ושינויים במסגרת פרויקט הרכבת הקלה". גורמים בעירייה הסבירו כי הסכום רחב ההיקף נועד לביצוע עבודות תשתית שונות שאינן כלולות בהסכם עם הזכיין.
נרשמו קנסות לקםבלני
בין היתר, החליטו בעירייה החליטו כי על גשר המיתרים יש להציב עמודי חשמל מעוצבים יותר מעמודי החשמל הפרוסים לאורך תוואי הרכבת הקלה, ולשם כך אישרה הוועדה סכום של כמעט שני מיליון שקלים. סעיף נוסף שאושר השבוע הוא עבודות קרצוף וסלילה באזורים הסמוכים לתוואי הרכבת בעלות של מעט יותר משמונה מיליון שקלים.
בשבוע שעבר פשטו פקחי העירייה על תוואי הרכבת הקלה וכתבו 30 דוחות, בסכום של 430 שקלים האחד, לקבלנים שונים העובדים בו. הדוחות ניתנו על עבירות זיהום המרחב הציבורי ועל בעיות בטיחות שונות.
ובתוך כך, גורמים בעירייה ובממשלה
המקורבים לפרויקט הרכבת הקלה טענו כי מסתמן שוועדת השמות העירונית לא תקבל את המלצותיו של הבלשן ד"ר אבשלום קור לקביעת שמות יהודיים לתחנות הרכבת הקלה בשועפאת. כזכור, לפני כמה חודשים פורסם כי קור נתבקש לגבש המלצות לשמות התחנות. בין היתר, המליץ קור להחליף את שמה של תחנת "תל אל-פול" בשועפאת לתחנת "גבעת בנימין".
הגורמים ציינו השבוע כי בוועדת השמות העירונית, שבידיה הסמכות לקבוע את השמות באופן סופי, יש קולות המבקשים לא לאשר את המלצותיו של קור, כנראה כדי לא להבעיר עוד יותר את המצב המתוח במזרח העיר.