חברת מטרודן בב"ש מציגה: סיוט ושמו קו 14
כ-60 נוסעים נדחסים מדי בוקר כיוון שתדירות הגעת האוטובוסים נמוכה. התושבים מתלוננים על זמני המתנה ארוכים של למעלה מחצי שעה. ביום שלישי בבוקר אף נפצעה נוסעת שעפה בתוך האוטובוס ונפלה לאחר שהנהג בלם בחוזקה. ברוכים הבאים לקו 14

תושבי נחל בקע כבר לא צריכים לקחת שני אוטובוסים כדי לבקר את קרוביהם שבנווה זאב. בחמש דקות הם מגיעים. תושבי נווה זאב מגיעים בקו אחד עד למרכז הקניות הגדול והמרוחק 'ביג', תלמידים יורדים די קרוב לתיכון מקיף א' בשכונה ג' ועובדים צעירים רבים מגיעים לעבודתם בחברות הסלולאריות השונות. קו נפלא.
אלא מה, התדירות בו נמוכה מאוד ואינה מספקת את הצרכים האמיתיים של הנוסעים בקו. למעלה ממאה אנשים עולים ויורדים מהאוטובוס של 'מטרודן' בקו 14 בסיבוב אחד של נסיעה לכיוון אחד!
אוטובוס אחד מגיע משהו כמו חצי שעה ואפילו יותר. זמן ההמתנה בתחנות הוא בלתי נסבל ואורך קרוב ל-40 דקות, ויש לציין שמרבית התחנות לאורך הקו, הן עמודים בלבד ולא תחנות ישיבה.
גם הנסיעה עצמה, היא בבחינת סיוט אחד גדול ומתמשך. בן אדם על בן אדם בתוך האוטובוס הדחוס והעמוס לעייפה, לפרקים יותר מ-60 אנשים בבת אחת! על סף הלא אנושי. נהגי מוניות זריזים כבר מודעים למצב הגרוע בקו 14 ומנצלים את העניין עד תום. הם חודרים ללא הפרעה, בניגוד לחוק, לתוך רציף האוטובוסים בתחנה המרכזית ואוספים ממתינים מאושרים בחמישה שקלים בלבד, עד למחוז חפצם, לפי קו האוטובוס. להזכירכם, נסיעה באוטובוס עולה ארבעה שקלים. משתלם לנסוע במוניות האלה, לא?
ביום שני השבוע סיפרו, שהאוטובוס שיוצא בשבע וחצי בבוקר מנחל בקע הבריז ובגלל זה יש עומס כבד על האוטובוס שיצא בשמונה. אנשים חיכו ברציף בתחנה המרכזית כ-40 דקות, מעשרים וחמש לשמונה ועד לשמונה ורבע!
ביום שלישי נשמעו תירוצים שהאוטובוס של שבע וחצי פשוט יצע עשר דקות קודם לכן, דילג בין התחנות במהירות והשאיר את הבלגאן לנהג שבא אחריו, משה אגאי, שנאלץ לא רק להתעכב עם הכרטיס המגנטי החדש והלא יעיל, אלא גם לדחוס עוד ועוד אנשים לאוטובוס, תוך שהוא מבקש, בנימוס, פעם אחר פעם, להיכנס פנימה.
האנשים נדחסו כמו כבשים, צפופים צפופים בעמידה, כשבקושי נותר מקום לאחיזה. כשהגיע האוטובוס העמוס לרחוב קרן היסוד, בגבו של קניון קריית הממשלה, בצומת הקטן שלפני 'חומוס עכו', גלשה מכונית ארוכה ונכנסה בחצייה לתוך הצומת. הנהג העירני היה חייב בבלימת
הנהג ההמום עמד שניות ארוכות בלב הצומת ויצר פקק תנועה, תוך שהוא גוער בנהג המכונית שנכנס לתוך הצומת. נהגים אחרים ירדו ממכוניותיהם לראות מה קרה וגם הם נזפו בנהג המכונית, שגם הוא בעצמו היה המום מהסיטואציה.
לאחר מספר שניות התברר, שלפחות נוסעת אחת באוטובוס נפצעה וסבלה מסחרחורת. עדנה זאודי שמה, אשה מבוגרת, ממוצא אתיופי, שהשפה העברית אינה שגורה בפיה בחופשיות. נוסעים צעירים רשמו את פרטיה ואת פרטי הנהג, על מנת להגיש תלונה לחברת האוטובוסים הציבורית 'מטרודן'.
גם אנחנו פנינו ל'מטרודן' ואולם, הם בחרו, משום מה, להתעלם לחלוטין מהעובדה שנוסעים עפו ונפלו ושנוסעת נפגעה! הנה תגובת החברה: "ראשית, זמן היציאה 07:30 לא קיים כלל בלו"ז הקו. עד ל-31.05.10 הייתה יציאה ב-07:20, מה שאומר שהנהג יצא בזמן. החל מה-01.06.10, היציאות מנחל בקע לכיוון ה'ביג' בבוקר הינם: 07:00, 07:15 ו-07:40. מצ"ב דוח ISR בו ניתן לראות, כי הנהג יצא בזמן, ב-07:14.42. כמו כן, מצ"ב סידור העבודה בו ניתן לראות את זמני היציאה של אותו נהג".
התגובה הזו, של 'מטרודן' עצמה, חושפת בעצם חלק מהבעיה. הנהג אכן יצא כשש דקות לפני הזמן... 'מטרודן' מודה: "בשעה זו אכן האוטובוס מלא, כאשר הכמות הגדולה של הנוסעים עולים בתחנה מרכזית ושבערך אותה כמות יורדת בקופ"ח ג', תחנה אחרי קרן היסוד. מדובר על 50-40 נוסעים. נתונים אלו ,התקבלו מכל הנהגים העובדים בקו 14.יודגש, כי רישיון הרכב של אוטובוס עירוני מאפשר הסעת נוסעים במספר גבוה הרבה יותר".

בכל הנוגע להימצאות המוניות בתחנות ושכנוע הנוסעים הממתינים לאוטובוס, הינם "עבירה עפ"י החוק, הרי שהשיטה שלהם להגיע לתחנה המרכזית כ-15 דקות לפני שהאוטובוס אמור להגיע ולצעוק לנוסעים שהאוטובוס יגיע בעוד חצי שעה".
חברת האוטובוסים הציבורית, מבקשת לשגר מסר לכל בי: “מטרודן מביעה תמיהה על כך שעיתון 'כל-בי' מתעלם לחלוטין ובאופן שיטתי מהתמורות שחלו בתחום התחבורה הציבורית בעיר באר שבע: הליך הרה-ארגון שהופעל בבאר שבע בכל הנוגע לשירות התחבורה העירונית, לרבות הוספת קווי שירות, הוספת אוטובוסים חדישים בעלי תקן איכות סביבה המחמיר ביותר הקיים כיום בעולם לרווחת תושבי העיר, ואפילו הקפיד לתקוף את מערך הכרטוס החכם שמופעל הן בבאר שבע והן ברחבי הארץ".