הצעה ברחובות: להקפיא את פרויקט הבנייה באייזנברג-גורדון
עוזי סלנט מציע להקפיא את היתרי הבנייה שניתנו ליזמים בפרויקט אייזנברג-גורדון עד שיועמדו 150 מקומות חנייה לזכות הציבור. העירייה: הבנייה מתבצעת על פי היתר

"כידוע לך בוודאי, מצוקת החנייה במרכז העיר בכלל וברחוב הרצל בפרט, זועקת לפתרון", כתב סלנט, "למיטב ידיעתי, ניתנו ליזמים תוספת משמעותית של אחוזי בנייה. למיטב ידיעתי תוספת אחוזי הבנייה וההקלות ניתנו תמורת התחייבות היזמים לבניית חניון ציבורי שיכלול 150 חניות לפחות.
"מתוך קריאה בעיתונות המקומית עולה, כי העירייה יזמה החלטה לביטול ההתחייבות של היזמים לביצוע החניון הציבורי שהיווה תנאי לתוספת אחוזי הבנייה וההקלות חסרי התקדים שאושרו ליזמים באותה עת. וכן, קבלת החלטה הזויה וחסרת היגיון להקים 'קרן חנייה' כתחליף לחניון הציבורי הגדול שתוכנן באתר".
בהצעתו כותב סלנט, כי התוכנית היוותה הזדמנות אחרונה לפתרון בעיית החנייה במרכז העסקים של העיר. כמו כן הוא מציין כי על פי תקדים "הולילנד" בירושלים, רשאית הוועדה המקומית לתכנון ובנייה להקפיא או לבטל היתר, זאת אם
"במקרה הנידון ניתן לטעון בנוסף על הטעיית הוועדה המקומית במתן נתונים שהיוו מסד למתן ההיתר, ולהחלטות השגויות שנתקבלו על ידי הוועדה והנובעות בחוסר סבירות", הוא מוסיף וכותב.
סלנט מצרף להצעתו מספר שאלות, שלדבריו התושבים ברחובות הסמוכים לפרויקט מחכים בקוצר רוח לשמוע את התשובות עליהן: "היכן מתוכנן הפתרון החלופי של חניון ציבורי במרכז העסקים העירוני? מה מספר החניות אשר יועמדו לרשות הציבור? מה היקף המימון אשר נצבר בקרן החנייה למימוש ביצוע החניון הציבורי במרכז? מה עלות ביצוע הפרויקט שתוכנן? מהו לוח הזמנים לביצוע?".
סלנט מציע כי ההיתרים שניתנו ליזמים בפרויקט יוקפאו על פי תקדים הולילנד, ויופשרו אך ורק בהעמדת 150 חניות לרשות הציבור. עוד מציע סלנט לערוך חשבון מסודר של המסים וההיטלים המגיעים לעירייה בגין הפערים בין התוכנית המקורית לבין זו שבתוקף כעת.

מהעירייה נמסר בתגובה: "כזכור, הפרויקט אושר על ידי הוועדה המחוזית לפני מספר שנים, כולל פתרונות ותקני החנייה, ולאחר שנשמעו כלל ההתנגדויות בוועדת ערר ונדחו, והוא נמצא כיום בעיצומה של בנייה המתבצעת על פי היתר בנייה שיצא על פי התוכנית המאושרת.
"נכון לתוכניות העתידיות המקודמות על ידי צוותי התכנון הנוכחיים, רחוב הרצל בכללותו צפוי לעבור שינויים תחבורתיים מהותיים עם מימוש התוכניות השונות, ביניהן העדפת תחבורה ציבורית, יישום עקרונות תוכנית מתאר עירונית בבינוי ושימור ברחוב הרצל, הקמת מחלף הכניסה הצפונית לעיר ועוד. טרם הובאה הצעה לסדר כאמור בפני מועצת העירייה".