תעלומה בפרויקט אייזנברג-גורדון: לאן נעלמו מיליון וחצי שקלים?

הקבלן שילם אך עיריית רחובות לא פתחה קרן חנייה לטובת הקמת חניון לתושבי הרחובות אייזנברג וגורדון. תושבים באיזור: זו שערורייה. הסיפור לא מריח טוב. העירייה: הסדרי החנייה בפרויקט מספקים

רונן דמארי | 25/6/2010 8:44 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
לאן נעלמו מיליון וחצי שקלים? בעיריית רחובות מודים לראשונה, כי לא נפתחה קרן חנייה לטובת הקמת חניון לתושבי הרחובות אייזנברג וגורדון. זאת, למרות שהקבלן הבונה בשכונה מגדלי דירות העביר בזמנו את הסכום לעירייה במסגרת היטלי הפיתוח. לעומת זאת, העירייה עמדה בהתחייבויותיה מול הקבלן בכל הקשור לאחוזי בנייה נוספים.
המגדלים בצומת הרחובות אייזנברג-גורדון
המגדלים בצומת הרחובות אייזנברג-גורדון צילום: זמן רחובות


ראש העירייה, רחמים מלול, מציין במסמך רשמי: "עיריית רחובות לא פתחה חשבון בנק ייעודי נפרד לטובת קרן חניות. הכספים מופקדים ככל יתר כספי קרנות הפיתוח בחשבונות העירייה, וההפרדה בקרנות הינה רישומית בלבד".

מלול מציין מספר חניונים אותם הכשירה העירייה בשנים האחרונות, אולם מדובר בחניונים רגילים ברובם, בעוד שבפרויקט אמור היה להיבנות חניון תת קרקעי שעלותו גבוהה הרבה יותר. גורם בכיר בעירייה אמר השבוע: "אין לנו מושג מה נעשה עם הכסף הזה. יכול להיות שהוא שימש לתשלום משכורות לעובדים, יכול להיות שכיסו איתו גירעון. אנחנו לא יודעים על קרן שבתוכה נשמר הכסף".

אחד השכנים ברחוב אמר השבוע נוכח הדברים: "זו שערורייה שאין כדוגמתה. העניין הזה מריח לא טוב, ובכל שבוע אנחנו שומעים על משהו חדש. מישהו צריך לתת כאן את הדין על כספי ציבור שפשוט נעלמו. לא יכול להיות דבר כזה שלא מוצאים. כשאני צריך לשלם דו"ח חנייה הופכים את העולם כדי למצוא אותי, וכאן לא יכולים לגלות מה עלה בגורלם של מיליון וחצי שקלים?".

מצוקת חנייה בלתי אנושית

יו"ר ועד השכונות, עמוס חלפון, המוביל את המאבק נגד הפרויקט, התייחס לנושא: "עירייה הדוגלת בשקיפות הייתה אמורה למסור לתושבים את מלוא האינפורמציה והנתונים שהם ביקשו לקבל לגבי הבינוי במגדלי אייזנברג-גורדון. לצערנו, חרף פניות חוזרות ונשנות בכתב לראש העירייה, לא קיבלו התושבים כל תשובה, ואיש לא השיב על אף אחד מהמכתבים.

"תחושת הדיירים היא שהעירייה מנסה לטשטש את העובדות והנתונים הנוגעים להערכת השמאי ולמיליונים שהקבלן היה אמור לשלם ככופר חנייה בגין ביטול החניון הציבורי, ואשר עבורו הוא זכה בזכויות עודפות נוספות של 5,000 מ"ר אשר נשארו על כנן חרף ביטול החניון הציבורי.

חלפון הוסיף כי "מסתבר, שהחלטות ועדת הערר אשר שירתו את האינטרסים של הקבלן, מולאו במלואם ע"י העירייה, ואילו ההתחייבויות של הקבלן ושל העירייה הנוגעים

לאינטרסים של הציבור לא מולאו. כבר היום קיימת מצוקת חנייה בלתי אנושית ברחובות אייזנברג-גורדון וכל הסביבה, ועם השלמת המגדלים חיי התושבים יהיו בלתי אפשריים".

מעיריית רחובות נמסר בתגובה: "הסדרי החנייה הנבנים כיום במסגרת הפרויקט מספקים את תקני החנייה הנדרשים ואף מעבר לכך - בהיתר הבנייה נדרשה חנייה ציבורית, בנוסף לחנייה לדיירי הבניין, כאשר החנייה הציבורית שנדרשה הנה מעבר לקבוע בתוכנית, 36 מקומות במקום 30 והיא תיפתח עם סיום הבנייה.

"גם החנייה לדיירי הבניין עומדת על תקן גבוה מהרגיל, כלומר 1.7 חניות ליחידת דיור במקום 1.5 חניות ליחידת דיור כנהוג. בגן המייסדים (מגרש מכבי) נבנה חניון ציבורי עם למעלה מ-70 מקומות חנייה. מעבר לכך, במסגרת בירור שנערך לגבי שנים עברו, עולה כי כל האגרות והיטלי הפיתוח שולמו".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים