מע"צ מציגה: כך נחלץ את אזור השרון מהפקקים

תוכנית העבודה של מע"צ לשנים 2016-2011 מביאה בשורה לתושבי נתניה והסביבה: צומת דרור יהפוך למחלף. עוד בתוכנית: בניית מחלף בצומת מורשה והשלמת סלילת כביש 531

נמרוד בוסו | 29/1/2011 8:05 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
החברה הלאומית לדרכים (מע"צ) חשפה השבוע את תוכנית העבודה שלה לשנים 2016-2011 לשדרוג מערכת הכבישים הבינעירונית. בין הפרויקטים המרכזיים שתוציא החברה לפועל אפשר למצוא גם כמה פרויקטים שייצאו לפועל באזור השרון והם: בניית מחלף בצומת מורשה, השלמת כביש 20 (נתיבי איילון) עד לחיבורו לכביש החוף באזור רשפון, השלמת בניית כביש 531 ובניית מחלף בצומת דרור.
פקק באיזור מכון וינגייט
פקק באיזור מכון וינגייט צילום: רענן כהן


התוכנית לבניית מחלף בצומת מורשה תתבצע בין היתר בשל ריבוי התאונות כיום בצומת. "המחלף מוגדר כיום כ'אדום' בשל מספר תאונות הדרכים הרב", נאמר מטעם מע"צ. עוד נמסר כי במקום תיעשה הפרדה מפלסית בין כביש 4 וכביש 5, יבוטלו הרמזורים, ייפרשו תחנות אוטובוס וייסלל מערך שבילי הולכי רגל ושבילי אופניים.

לגבי בניית מחלף דרור, נמסר בהודעת מע"צ, כי יבצעו הפרדה מפלסית בין כביש 4 לכביש 553 באמצעות מחלף חדש, מה שיאפשר את הגדלת קיבולת כלי הרכב בארבעת כיווני המחלף. במסגרת הקמת המחלף, ייבנה גשר מעל כביש 4 שיורחב לשלושה נתיבים לכל כיוון. הפרויקט יכלול גשר להולכי רגל ומעברים חקלאיים מתחת לכביש.

נוסף לבניית המחלפים, מתכננת החברה לסלול דרך חדשה דו-מסלולית שתהווה את המשך כביש 531, שכיום מגיע רק עד כביש 4, כך שיגיע עד לכביש החוף (2) ואת השלמת כביש 20 עד להתחברותו בין מחלף שבעת הכוכבים ועד כביש 2 באזור רשפון. "הפרויקט משלים דרך רוחב המחברת את כל כבישי האורך במדינה", מסרה החברה, "הכביש יחבר את ערי השרון אל מערכת התנועה הראשית וייצור טבעת תחבורתית מסביב לגוש דן המורכבת מכבישים 2, 4, 6, 431 ו-531".
"לעמוד בלוח הזמנים"

ההשקעה בפרויקטים המתוכננים עד 2016 מוארכת בכ-38 מיליארדי שקלים. מהחברה הלאומית נמסר כי התוכנית כבר קיבלה את אישורו של שר התחבורה ישראל כץ. "החברה הלאומית לדרכים סיימה בהצלחה רבה את מימוש כל יעדי תוכנית החומש לשנים 2010-2006", אמר מנכ"ל החברה אדריכל שי ברס.

"יכולות החברה ועובדיה להוציא לפועל פרויקטים בהיקף של מיליארדי שקלים נמדדות כל העת תוך עמידה בלוח זמנים, במסגרת תקציבית ובאיכות. היקף התוכנית החדשה וההחלטה להעביר לידיה ביצוע של מסילות רכבת

מהוות הכרה ביכולות ההנדסיות והניהוליות של החברה".

יו"ר החברה מיכה גולדמן הוסיף כי "במרכזה של מערכת תחבורה יעילה נמצא האזרח. בין שיבחר לנסוע ברכב פרטי ובין שיבחר בתחבורה ציבורית, מתפקידנו לספק את הפתרון המיטבי באיכות הנסיעה, בבטיחות ובמהירות. תוכנית העבודה של החברה משקפת יעדים אלה בפיתוח כבישים חדשים ובשדרוג כבישים קיימים והקמת מסילות רכבת. הפרויקטים שתקים החברה בשנים הקרובות הם בשורה של ממש לאזרחי ישראל בכלל ולתושבי הפריפריה בפרט".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/local/hasharon/ -->