חשיפה: כך ייראה הרכבל לכותל המערבי
השדולה למען ירושלים בכנסת מקדמת במרץ את פרויקט הקמת הרכבל לכותל. הצעת חוק בנושא כבר הוגשה. זמן ירושלים חושף כיצד ייראה הפרויקט המרשים. ח"כ יוליה שמאלוב ברקוביץ': המטרה היא לעודד תיירות פנים וחוץ
במהלך הכנס ישולבו מצגות והדמיות בנוגע לחשיבות תכנית הרכבל לעיר העתיקה, לצד דברי הסבר של חברי השדולה ובכירים מהמגזר הציבורי והפרטי. לזמן ירושלים הגיעו ההדמיות של הפרויקט, שמתוכנן לצאת מכיכר נבון (אזור תחנת הרכבת הישנה) עד לשער האשפות ומיועד לאנשים הפוקדים את הכותל.

מדובר באפשרות שהועלתה במשרד התחבורה כאשר נבחנו חלופות שונות במסגרת תכנית אב כוללת לאגן העיר העתיקה למציאת פתרונות להסעת המונים באזור כדי לחבר בין העיר העתיקה לרשת הסעת המונים.
"עומסי תנועה ופקקים הופכים את הביקור במקומות הקדושים בירושלים
לטענת חברי השדולה, נוסף ליתרונות אלה יופחתו הזיהום, הרעש והצפיפות בעיר העתיקה. עלות הפרויקט היא עשרה מיליון יורו, אך בשדולה בטוחים כי כמות המבקרים הגדולה שתעשה בו שימוש תכסה את העלות תוך זמן קצר. עם זאת, הפרויקט מעלה גם התנגדויות רבות וככל הנראה זו גם אחת הסיבות שלא קודם.
"נושא בניית הרכבל טומן בחובו חסרונות רבים", אומרים במגמה ירוקה. "המתקן החדשני עלול לפגוע בנוף העיר העתיקה ואף עשוי להיות מקור לזיהום סביבתי, שכן הפעלת מתקני הרכבל והליך בנייתם כרוכים בזיהום אוויר ויצירת מפגעי רעש.
"זוהי דוגמה נוספת כיצד בנייה חדשנית משרתת אינטרסים צרים של יזמים ופוגעת באינטרס הציבורי הרחב. מן הראוי שיושקעו תקציבים בפרויקטים התורמים לאיכות החיים של התושבים, ולא בפרויקטים ראוותניים".
לדברי ח"כ יוליה שמאלוב ברקוביץ' (קדימה), המובילה את קידום החקיקה בנושא הפרויקט, "מטרתו של חוק זה היא לעודד תיירות פנים וחוץ באתרי המורשת של העם היהודי, וכן של כלל הדתות, באתרים ההיסטוריים והארכיאולוגיים הרבים הנמצאים ברחבי ירושלים הקדומה באמצעות הקמת רכבל המחבר בין חלקיה של ירושלים הקדומה. בכך יקוצר משמעותית זמן ההגעה אל האתרים בשטח ירושלים הקדומה".
