צנזורה ברכבת הקלה: הנשים נעלמו מן הקמפיין
מה שטוב לעיתונים, לא מתאים לרחובות ירושלים: פעילים נגד התחרדות העיר טוענים: בקמפיין לחציית פסי הרכבת הקלה הפסיקו להשתמש בתמונות של נשים על שלטי החוצות. החלופה שנבחרה: תמונות של גברים וילדים בלבד

גברים על שלטי החוצות בקמפיין תמונות שהועלו במסגרת הקמפיין של הרכבת הקלה
לפני כשלושה שבועות יצאה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בקמפיין הסברה רחב היקף בכל רחבי ירושלים תחת הסלוגן: "בצומת עוצרים רק לפני קו עצירה. רכבת קלה? זהירות כפולה". במסגרת הקמפיין צולמו כמה דוגמנים המצביעים על הסלוגן, ביניהם גברים מן המגזר החרדי, ילדים ואף שתי דוגמניות צעירות.
בעוד תמונותיהם של הדוגמנים החרדים התנוססו על גבי האוטובוסים בירושלים ואף על שלטי החוצות ברחבי העיר, החליטה הרשות כי התמונה שבה צולמו הנשים תשמש כפרסומת בעיתונים הארציים ובפלאיירים המחולקים לציבור החילוני, אך נמנעה מלפרסם את הפוסטרים על גבי אוטובוסים ועל שלטי חוצות גדולים.
כשהקמפיין המשיך, החליטו ברשות אף להימנע מלצלם נשים נוספות. גורם המעורה בפרטים סיפר כי מדובר ב"חוק בלתי כתוב" בירושלים, שבמסגרתו אין לפרסם נשים על גבי שלטים ואוטובוסים ברחבי העיר כדי לא לעצבן את הציבור החרדי.
"הרשויות פוחדות מהחרדים"
כך למשל, בשנת 2008 בעת מסע הקידום של מכירות הכרטיסים לסרט "סקס והעיר הגדולה", צנזר משרד הפרסום את המילה "סקס" ומן הפוסטר הורדו תמונותיהן של גיבורות הסרט. גם כאשר חברת המועצה רחל עזריה ביקשה לפרסם את שמה מעל גבי אוטובוסים ברחבי העיר ובשלטי חוצות, לא אושרה בקשתה וכאשר חברי להקת "בלאק אייד פיז" ביקרו בישראל, הורדה תמונתה של הסולנית הראשית של הלהקה פרגי מהשלטים באוטובוסים והושארו רק חברי הלהקה הגברים.

נשים על שלטי החוצות בקמפיין תמונות שהועלו במסגרת הקמפיין של הרכבת הקלה
חברת המועצה בירושלים, רחל עזריה, התרעמה אתמול על הנעשה. "ירושלים שייכת לכולם, ואסור לנו לתת לקיצוניים להכתיב את הנעשה", היא אמרה, "כפי שקבע בג"ץ, הדרת נשים מהמרחב הציבורי אינה חוקית ואני מתכוונת להמשיך ולהילחם על הזכות לשוויון מלא. אני קוראת לכל הגורמים הקשורים לנושא
לא להיכנע ללחצי החרדים הקיצוניים ולפרסם החל מהיום תמונות של נשים ברכבת הקלה".
מהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים נמסר בתגובה: "מדובר בטענה חסרת כל בסיס שכן בפרסומים השונים של הרכבת הקלה מופיעות דמויות של ילדים, גברים וגם נשים. כל מסע הסברה של הרשות עובר הליך מקצועי ותכניו נקבעים על ידי אנשי מקצוע של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. מסע ההסברה לרכבת הקלה כלל שימוש באמצעי מדיה שונים ובכללם: מודעות בעיתונים, פרסום תשדירים ברדיו, פרסום באינטרנט וכן פרסום בשלטי חוצות".