ועדת הכלכלה למען סוחרי ותושבי אבן גבירול בת"א

מאבק תושבי וסוחרי אבן גבירול נגד הנת"צ ברחוב נדון אתמול (א') בוועדת הכלכלה של הכנסת. התושבים התלוננו: מנוי חודשי לחנייה מגיע לאלף שקל. סגן ראש העיר, ארנון גלעדי, יצא נגד העירייה: "השימוש ברחוב כנת"צ הוא בלתי אפשרי". יו"ר הוועדה שאמה-הכהן קרא לחפש פתרונות יצירתיים

טל שחף | 31/10/2011 12:07 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
ועדת הכלכלה של הכנסת קיימה אתמול (א') דיון שעסק בפגיעה בבעלי העסקים ברחוב אבן גבירול בתל אביב, כתוצאה מכך שהנתיב הימני ברחוב יועד לתחבורה ציבורית. הדיון התקיים לנוכח טענת בעלי העסקים ברחוב, כי מאז שנפתחו לתנועה נתיבי התחבורה הציבורית החדשים בעיר הכנסותיהם צנחו בעשרות אחוזים. בפתח הדיון ציין היו"ר כי ביקר לאחרונה ברחוב, והרגיש את השפעתו של נתיב התחבורה הציבורית על בעלי העסקים.
 
רחוב אבן גבירול
רחוב אבן גבירול צילום: אלי דסה

יו"ר הוועדה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן, אמר כי במהלך ביקורו ברחוב ראה שהאוטובוסים כלל לא משתמשים בנתיב התחבורה הציבורית, ומעדיפים לנסוע בנתיב השמאלי. "לא מצאתי שימוש של אמצעי התחבורה הציבורית בנתיב, ולכן צריך לבחון את הרחבת שעות הנגישות של כלל הציבור לנתיב וצמצום שעות השימוש של התחבורה הציבורית בו", אמר היו"ר. הוא אף הביע מורת רוח מכך שעיריית תל אביב בחרה שלא להשתתף בדיון.

המשנה למנכ"ל משרד התחבורה, אלכס לנגר, אמר כי מבחינה מקצועית יש הצדקה להעדיף תחבורה ציבורית בנתיב, שכן בשעות השיא עוברים בו יותר מ-60 אוטובוסים בכל כיוון. לדבריו, "המשרד עושה מאמץ גדול לעודד שימוש בתחבורה ציבורית וכן לתת לה עדיפות". עם זאת הוא הוסיף כי העירייה היא שמנהלת את התנועה בעיר ולמשרד התחבורה אין התנגדות שרחוב יאורגן אחרת – מצב שהיה דורש השקעה ותכנון מחדש.

בדיון השתתף גם סגן ראש עיריית תל אביב, ארנון גלעדי, שהבהיר כי הוא אינו מייצג את עמדת העירייה אלא את עמדתו כנבחר ציבור שרוצה לחזק את העסקים בעיר. לדבריו, "הכביש ברחוב אבן גבירול לא בנוי לנתיב תחבורה ציבורית והשימוש בו ככזה הוא בלתי אפשרי". גלעדי ביקש לצמצם את שעות פעילות הנתיב כנתיב תחבורה ציבורית ולבצע עבודה מסודרת להכנת נת"צ ברחוב.
לשפוך את התינוק עם המים

נשיא לשכת ארגוני העצמאים (לה"ב), יהודה טלמון, אמר כי "אף אחד לא נגד הנת"צ אבל מדובר במקרה קלאסי של לשפוך את התינוק עם המים. 95 אחוז מהאוטובוסים נוסעים בנתיב האמצעי כי זה לא נוח. צריך להביא את כל הגורמים לשבת סביב השולחן ולהגיע לפתרון שיאפשר לחיי המסחר להשתקם, כי ירידה של 40 אחוז במחזורים, עליה מדווחים בעלי העסקים, משמעותה חיסול העסק".

התושבים ובעלי העסקים ברחוב שהשתתפו בדיון התלוננו על פגיעה קשה בחייהם. לטענתם, בעלי העסקים ברחוב לא יכולים לעבור למקום אחר כי לא ימצאו מי שישכור מהם את העסק והדיירים לא יכולים לחנות קרוב לבית ואפילו לא לקבל משלוח מהסופר או להזמין שירות תיקונים לבית.

יו"ר

ועד התושבים, יוסי טרבלוס, אמר עוד כי "גם אי אפשר לעבור דירה כי רכב ההובלה לא יכול לעצור ברחוב". הוא אף סיפר כי מאז שקם הנת"צ מחיר מנוי בחניונים ברחוב הגיע לאלף שקל בחודש. כמו כן, במהלך הדיון התברר כי התושבים הגישו עתירות לבית המשפט נגד הנת"צ, וכי בית המשפט הורה לצדדים לקיים הידברות.

היו"ר שאמה-הכהן פנה בתום הדיון למשרד התחבורה וקרא גם לעירייה לשבת עם התושבים ובעלי העסקים ולמצוא את נקודת האיזון ברחוב. "צריך לתת תשומת לב גדולה יותר לדיירים ולבעלי העסקים ולחפש פתרונות יצירתיים אחרים, שלא ישבשו יתר על המידה את חייהם וישמרו על התחבורה הציבורית", אמר ח"כ שאמה-הכהן.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים