הרכבת הקלה: הנסיעה בתשלום, התקלות נמשכות
דוח חדש חושף: מדי יום מתרחשות כארבע תקלות ברכבת הקלה בירושלים. אחת הסיבות: המדינה לא התקינה את "הרמזורים החכמים" שנותנים עדיפות לקרונות. משרד התחבורה: "הבעיות באחריות זכיינית הרכבת"

בוחן תנועה ליד הרכבת הקלה לאחר תאונה צילום: פלאש 90
על פי נתוני הסקר, שנערך במשך 39 ימי הפעלת הרכבת, 33 אחוז מהעיכובים נגרמים כתוצאה מאי-הסדרים של משרד התחבורה ותוכנית אב לתחבורה, ובהם תקלות חשמל ותקלות הקשורות לקרונות הרכבת עצמה. מהסקר עולה כי 11 אחוז מהעיכובים נגרמים בשל תקלות הקשורות ברמזורים המותקנים לאורך התוואי.
אחת הסיבות לעיכובים הרבים נובעת מהעובדה כי המדינה טרם אישרה להתקין ברחבי העיר את כל הרמזורים החכמים אשר נותנים עדיפות מלאה לרכבת. אף שמשרד התחבורה הבטיח לאשר את התקנת כל הרמזורים החכמים בתוך שלושה חודשים מיום הפעלת הרכבת, עד היום הותקנו רק 37 רמזורים מתוך ה-60 שהיו אמורים לשמש את הרכבת.
על פי הסקר, 30 אחוז מהעיכובים נגרמים בשל בעיות הקשורות לבטיחות וביטחון לאורך התוואי, ובהן עצירת רכבות בעת זיהוי חפץ חשוד על התוואי, תיקים חשודים בתוך הרכבת או סתם התרעה על אירוע ביטחוני בתוך ירושלים.
מספר הקרונות יוגדל
26 אחוז מהעיכובים בנסיעת הרכבת הקלה קשורים לסביבה האנושית. על אף הנתונים העגומים, ישנה גם נקודת אור אחת. שלשום אישרה חברת ISA, חברה גרמנית הבודקת את הבטיחות לאורך התוואי, לחברת "סיטיפס", זכיינית הרכבת הקלה, להגדיל את מספר הקרונות מ-14 ל-18, דבר שיוביל להעלאת תדירות הגעתה של הרכבת.
ממשרד התחבורה נמסר
בתגובה: "משרד התחבורה מפעיל צוותי מומחים וסוקרים במטרה להביא להפעלה מלאה של הרכבת הקלה, מהר ככל הניתן. הנתונים הללו הינם מלפני כחודשיים, וכיום הסיבות היחידות לאי-הפעלתה המלאה של הרכבת הקלה הינן תקלות שטרם תוקנו על ידי חברת 'סיטיפס' וכ-20 צמתים שחברת 'סיטיפס' טרם התקינה בהם העדפה ברמזורים לרכבת הקלה".