העלייה לירושלים שרפה 60 אוטובוסים בשנתיים
האוטובוס שעלה באש אתמול בדרך לירושלים וגרם לפקק אדיר בדרך לבירה לא היה הראשון. בשנתיים האחרונות בלבד זה קרה לעשרות אוטובוסים. הנזק: עשרות מיליוני שקלים

האוטובוס השרוף, אתמול בבכביש 1 צילום: פלאש 90
היה זה האוטובוס ה-60 בשנתיים האחרונות שעלה באש בישראל. רובם נשרפו בעלייה לבירה. הטיפוס החד גורם למנועים להתחמם מאוד, ומתברר שעשרות מצי האוטובוסים הנוחים והחזקים של אגד מתקשים לעמוד במשימה. מלבד הנזק לאוטובוסים, התוצאה היא פקקים עצומים ורבבות נהגים זועמים.
אתמול ב-6:40 בבוקר יצא אוטובוס קו 417 מרמות בית שמש אל התחנה המרכזית בירושלים. בסמוך למחלף בית שמש עלה עשן סמיך מחלקו האחורי של האוטובוס. הנהג לא היסס, עצר וביקש מ-50 הנוסעים לרדת. עד שהכבאים הגיעו נשרף האוטובוס כליל. "הנזק לאגד מוערך בכ-700 אלף שקל", אמר רון רטנר, דובר אגד.
"מרגע שקיבלנו את ההודעה על השריפה, שיגרנו ניידות שסגרו חלק מהכביש וסייעו לכבאים", מספר רב-פקד יגאל הבשור מאגף התנועה של המשטרה. "הפנינו את התנועה לכבישים חלופיים כמו 443 ו-431".
שירותי הכיבוי המליצו למשרד התחבורה להתקין ב-13 אלף האוטובוסים בישראל מערכות של גלאי אש ועשן בתאי המנוע והמצברים של האוטובוסים, וכן מערכת אוטומטית שתכבה את האש, כמו במטוסים וברבי קומות. "אנו ממתינים שמשרד התחבורה יוציא תקינה מיוחדת להתקנות מערכות גילוי אש במנועים ומערכת כיבוי אוטומטית, אבל הנושא מתעכב", אמר בכיר
באגד.
דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה, מסר בתגובה: "אנו בוחנים את כל המשמעויות, כולל הטכניות, של התקנת מערכות כאלה באוטובוסים בחברות התחבורה הציבורית. כל האוטובוסים שבתחבורה הציבורית עונים על התקן האירופי המתקדם ביותר, ובכל אירועי השריפה באוטובוס נחלצו הנוסעים ללא כל פגע הודות למערכות המתקדמות שבהם ".