העבודות להקמת קו הרכבת הקלה בשרון יוצאות לדרך

בקרוב יחלו העבודות לקראת הקמת הקו הוורוד של הרכבת הקלה בגוש דן, שצפוי לחבר את כפר סבא, רעננה והרצליה. עלות הקמת הקו נאמדת במיליארד שקלים. הפרויקט הכולל של הרכבת הקלה בגוש דן צפוי להסתיים ב-2017

יעל דראל | 11/12/2011 11:39 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
העבודות על הקו הוורוד בפרויקט הרכבת הקלה בגוש דן יוצאות לדרך. עבודות העתקת התשתיות בשטח יחלו בעוד כמה שבועות, לאחר גיבוש כל המכרזים לקו זה ואישור תקציב של מיליארד שקל. התקציב לפרויקט כולו עומד על 11.5 מיליארד שקל.
 
הרכבת הקלה בגוש דן
הרכבת הקלה בגוש דן הדמייה: נ.ת.ע.

הקו הוורוד, המקשר בין כפר סבא, רעננה והרצליה, מתחיל בחלקו המזרחי בתחנת הרכבת של כפר סבא, עובר דרך רחוב אחוזה ברעננה ומגיע עד למרכז הרצליה ולהרצליה פיתוח.

חברת נת"ע אחראית לתכנון פרויקט הרכבת הקלה ולהקמתו. ההחלטה למסור את הפרויקט לחברה ממשלתית גובשה לאחר שנקבע כי תסתיים ההתקשרות עם קבוצת MTS, שזכתה בזיכיון המקורי להפעלת הפרויקט אך לא הצליחה להשלים את הליך הסגירה הפיננסי.

פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן מתוכנן להסתיים בסוף 2017, אך בשנה האחרונה, לאחר תקופה ארוכה מאוד של קיפאון, התקדם הפרויקט משמעותית, בעיקר בהליכי התכנון ובגיבוש המכרזים בקווים השונים. לפי לוחות הזמנים העדכניים, העבודות על הקו הכחול בפרויקט צפויות לצאת לדרך באמצע 2012, והוא יחבר את הערים רחובות, נס ציונה וראשון לציון - מצומת ביל"ו בדרום ועד צומת חולון בצפון.

העבודות על הקו הסגול ועל הקו הירוק צפויות להתחיל ב-2013. בנוגע לקו האדום, כבר לפני 3 חודשים החלה חפירת הפירים התת-קרקעיים שדרכם יוכנסו מכונות הכרייה. הקו האדום, שאורכו 22 ק"מ (10 ק"מ מהם במנהרה), יכלול

33 תחנות (10 מהן תת-קרקעיות).

לפי התחזיות של נת"ע, עד שנת 2020 צפויים לעבור בקו זה בלבד 120-100 מיליון נוסעים בשנה. ב-2012 צפויה נת"ע לפרסם את כל מכרזי הקו האדום, למעט מכרזי התפעול והתחנות.

בואו להמשיך לדבר על זה ב-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים