התלמידים מעלים סרטונים לפייסבוק: "בואו ללמוד אצלנו, אין שיעורים"
במקום לחץ מאסיבי על ההורים, בעיריית חיפה מצאו דרך אחרת לגרום לתושבים לבחור בית ספר. התיכוניסטים מעודדים בפייסבוק את מוסד הלימודים שלהם, וזוכים ללייקים מהתלמידים הצעירים
בחיפה, שבה אזורי הרישום פתוחים למחצה, מצאו דרך מקורית במיוחד ליצור תחרות הוגנת יותר: במקום להיאבק על לבם של ההורים, הוחלט להעביר את ההכרעה אל התלמידים עצמם.
מחלקת החינוך בעירייה הכריזה על תחרות נושאת פרסים שבמסגרתה הוזמנו תלמידי בתי הספר העל יסודיים בעיר להכין סרטון יצירתי, שתפקידו לשכנע את בוגרי כיתות ו' לבחור דווקא במוסד שלהם.


ציוני המבחנים, רמת האלימות ואיכות המורים פינו את מקומם לטובת הדברים החשובים באמת, לפחות עבור התלמידים. כך, תלמידי בית הספר "חוגים" מבטיחים שאין כמעט שיעורי בית, וב"עירוני ה'" התלמידים והמורים מעבירים את זמנם בריקודים בכיתה, במעבדת הכימיה ובחדר המורים, כך לפחות על פי הסרטון.
ב"עירוני א'", יום הלימודים נראה כמו משחק מחשב שבו התלמיד הגיבור זוכה לנקודות כוח לאחר שהתמודדעם הבריונים של השכבה ולאחר שנישק את מלכת הכיתה. בבית הספר "אליאנס" תלמידי חוץ רוצים להבין את סוד ההצלחה של בית הספר, ומרחיקים עד הפעלת מטען חבלה שיסיט את תשומת הלב מהם על מנת שיוכלו לחדור להיכל הקודש החינוכי.
התחרות "למה אצלנו?" החלה בשבוע שעבר באתר הפייסבוק של העירייה, והתלמידים העלו סרטונים שונים בני דקה שמציגים תשעה בתי ספר. המוסד המנצח, קובעת התחרות, יהיה זה שיזכה לכמות ה"לייקים" הגדולה ביותר ביחס לכמות התלמידים. בתחילת השבוע הבא תיסגר ההצבעה, ומוסד החינוך המנצח יזכה בהופעת רוק בחצר בית הספר.
"ישבנו כמה תלמידים וגיבשנו רעיונות מצחיקים לפעילויות של בית הספר", הסבירה עדי סלמנדר מתיכון קריית חיים, המככבת בסרטון של בית הספר שלה. "כל הסרטון מדבר על מה אני עוברת בבית הספר, אבל הכל קורה הפוך: התלמיד שאני מסייעת לו בלימודים, למשל, קושר אותי מעצבים. אני חושבת שאם תלמיד כיתה ו' רואה שבית הספר צוחק על עצמו, הוא יבוא למקום כזה. מגיע לנו לנצח".

נועם פייגנבאום, ממשתתפות הסרטון של תלמידי "אליאנס", אמרה כי "לייקים זה חלק מהעולם שלנו. להיות מחוברים לפייסבוק זה להיות מחוברים למציאות שלנו. אנחנו בכל מקרה כל היום שם".
ראש עיריית חיפה, יונה יהב, אמר: "תחרות הסרטונים מסמנת שינוי כיוון משמעותי במהלכי השיווק של בתי הספר הציבוריים בעיר. החלטנו לגייס את טובי המומחים בתחום, הלוא הם התלמידים והתלמידות שלנו.
"לעיריית חיפה דף פייסבוק המונה כיום 43,606 אוהדים , ואין כל סיבה כי כלי זה המדבר בשפת הנוער לא ישמש גם את מערכת החינוך ככלי שיווקי, להשגת מטרותיה החינוכיות והערכיות ".

