ת"א: אפליקציה חדשה תסייע לכם להשיג מונית בחצי מחיר

מפתחי האפליקציה החדשה שתמצא לכם נוסע לחלוק איתו כל נסיעה במונית בתל אביב: "פשוט נעשה לא הגיוני להחזיק רכב פרטי בעיר"

חגי מטר | 8/2/2012 7:54 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
אחרי ה"קאר פולינג", ה"קאר טו גו" ואפילו ה"תל-אופן", עוד מיזם תחבורה חדש מנסה בימים אלה להפוך את ההתניידות של התל-אביבים ממקום למקום יותר קלה ובעיקר - יותר זולה. אפליקציה חדשה, שהושקה לפני מספר חודשים, מסדרת לכם בלחיצת כפתור (כלומר, לחיצת מסך מגע) נסיעה במונית עד ליעדכם בחצי מחיר (כמעט) על ידי שיתוף הנסיעה עם אנשים אחרים שמעוניינים להגיע ליעד קרוב.
מימין: גיא קרמניצר, זאב זהר, שי פרנק, יונתן אומן
מימין: גיא קרמניצר, זאב זהר, שי פרנק, יונתן אומן צילום: רענן כהן


הרעיון התגבש במוחם של שני חברים שלמדו יחד במסלול לעיצוב בבצלאל, ובמהלך שנות הלימודים פיתחו את הרעיון. "במקום לעצב משהו חדש הכנתי עבודת גמר על עיצוב מחדש של שירות של משהו קיים - המונית", מספר זאב זהר (30), במקור מירושלים וכיום תושב מכמורת.

"אני רוכב על אופנוע כל הזמן וחושב על הטמטום שבפקקים בכביש, ורק רציתי למצוא פתרון טוב יותר לצורה הבזבזנית שבה אנחנו נוסעים. אחרי הפרויקט בבצלאל - הקמנו את החברה".

"באופן בסיסי אפשר לומר שהרעיון הוא להפוך את הצורה שהתחבורה הציבורית עובדת בה", מוסיף שי שפרנק (30), תושב תל אביב. "במקום שאנשים יתאימו את עצמם למערכת התחבורה הציבורית - היא תתאים את עצמה אליהם. ככה גם מקבלים שירות טוב יותר וגם חוסכים בכל המקומות הריקים שבמוניות".

הרעיון מאחורי השירות, "ווי בטר" (WAYbetter) שמו, פשוט: במקום להזמין מונית ולשלם עבור הנסיעה מחיר מלא, מערכת הזמנות ממוחשבת מרכזת את כל ההזמנות דרך אתר החברה ומחברת מספר לקוחות לנסיעה אחת, על פי יעד הנסיעה.

התוצאה: כל אחד מהנוסעים משלם כמעט חצי ממה שהוא היה משלם לבדו על הנסיעה. התשלום מועבר לחברה דרך כרטיס אשראי והיא זו שמשלמת לנהג. החברה מתחייבת למחיר המוזל, גם אם לא יימצאו נוסעים נוספים רלוונטיים.

עובדים על כניסה לאירופה

כיום החברה עובדת עם 14 תחנות מוניות באזור המרכז המונות 2,000 מוניות ומסיעה מאות אנשים בעיר ובסביבותיה מדי שבוע. בשלב זה ניתן להזמין נסיעות רק אל אחת מהנקודות המרכזיות או מהן - רמת החייל, דיזנגוף סנטר ותחנת רכבת מרכז - אבל בחברה מבטיחים שככל שהביקוש יגדל כך יגדל היצע הנקודות החמות, וכבר בתקופה הקרובה צפויות להיפתח עוד מספר נקודות במרכז העיר, כמו הנמל ומרכז עזריאלי, וכן בגבעתיים וברמת גן.

את האלגוריתם שעליו מבוססת האפליקציה פיתח פרופ' יונתן אומן, בנו של חתן פרס נובל לכלכלה, פרופ'

ישראל אומן. "זה מוזיל עלויות גם לנהגים, שנוסעים רוב הזמן ריקים, ולנוסעים, שמשלמים בעצם על כל המושבים הריקים בזמן שהם נוסעים", אומר שפרנק. "ככל שיותר אנשים רוצים לנסוע ממקום למקום באותו זמן, כך אפשר להגדיל את הרכבים שמסיעים אותם לפי הצורך".

"אפשר להגיד שהשירות הוא סוג של ויקיפדיה של תחבורה", ממשיל זהר. "אנחנו רק נותנים את השלד, והשירות לומד ומתאים את עצמו לרשת, כך שאיפה שיש צורך - שם אפשר יהיה לקבל שירות. אם יש חתונה או מסיבה והרבה אנשים רוצים להגיע לשם, אז זה מה שהם יקבלו".

אתם לא מפסידים כסף בנסיעה שבה לא נמצאים נוסעים נוספים ונוסע אחד משלם מחיר מוזל?
שפרנק: "אנחנו לא מסתכלים באמת על כמה אנשים יש בכל מונית ספציפית, אלא על כלל המוניות. אני בעצם קונה נסיעות מהתחנה במחיר מוסכם, ועכשיו רק צריך לוודא שהמכירות וההוצאות שלי מאוזנות".

חושבים על חו"ל?
"בהחלט. זו המצאה ישראלית ייחודית ואין דבר דומה לזה בעולם. כבר עכשיו אנחנו עובדים על כניסה לאירופה".

בואו להמשיך לדבר על זה ב-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים