תל אביב: הנוסעים נוטשים את מוניות השירות

ירידה במספר הנוסעים במוניות השירות 4 ו-5 בתל אביב. הסיבות: הרפורמה בתחבורה הציבורית ופרויקט תל-אופן. הנהגים זועמים: "דן" לא פועלת לטובת הנוסעים אלא נגד המוניות

סיון שדמון | 16/4/2012 12:30 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
סימנים לשינוי בדפוסי השימוש בתחבורה הציבורית בגוש דן: נהגי מוניות השירות בקווים 4 ו-5 מדווחים על ירידה, להערכתם של עשרות אחוזים, במספר הנוסעים בקווי השירות. הסיבה המרכזית עליה מצביעים הנהגים היא הרפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן, שנכנסה לתוקפה לפני תשעה חודשים.
 
מונית שירות בקו 5. ב
מונית שירות בקו 5. ב"דן" מברכים על העלייה בביקוש צילום: אמיר מאירי

גם שירות השכרת האופניים "תל-אופן" תורם כנראה לירידה בשימוש במוניות השירות, שכן תל-אביבים רבים המתגוררים במרכז העיר ונהגו להגיע למקומות בילוי או למקומות העבודה באמצעות מוניות שירות החליפו אותן באופניים הירוקים.

אבל לתרומה העיקרית לירידת מספר הנוסעים במוניות השירות אחראית הרפורמה הציבורית, שלצד לא מעט בעיות, יש לה גם יתרונות: הגברת תדירות קווי האוטובוס במרכז העיר; כרטיס ה"רב-קו" שמעניק הנחה לנוסעים שמטעינים בו סכום כסף; והאפשרות לנסוע במשך 90 דקות מספר פעמים בלתי מוגבל בכרטיס נסיעה אחד.

יתרונות אלה, ככל הנראה, הביאו לירידה במספר המשתמשים במוניות השירות, אף שהן שומרות על מחיר נסיעה של שישה שקלים, לעומת מחיר נסיעה באוטובוס העומד על 6.60. מי שלא מרוצים מהמצב החדש הם נהגי מוניות בקווי השירות הפופולריים- 4 ו-5 במרכז תל אביב. גם נהגים בקו 51, שנוסע מפתח תקווה, דרך רמת גן, לתל אביב, העידו כי הם חשים בירידה במספר הנוסעים.

"אני כנהג מבחין בתדירות של האוטובוסים ואני רואה שיש הרבה יותר", אומר אלי דורל (58), נהג בקווים 4 ו-5. "בקו 4 זה הכי בולט - כל דקה עובר אוטובוס קו 4 או 104 או 204 (שלושתם עוברים במרכז העיר, ס"ש).

בואו להיות חברים של "זמן מעריב" גם בפייסבוק
חלק מהמלחמה

מנכ"ל ארגון "מוניות קווי שירות ארבע חמש" אבי גזית, בעצמו נהג מונית, טוען כי בכך חברת האוטובוסים "דן" מפרה הסכמות שעליהן הוחלט לפני הרפורמה. "בפגישות במשרד התחבורה לקראת החלת השינויים הבטיחו לנו תדירות מסוימת, אבל הם לא עומדים בהתחייבות ובקווים מסוימים משגרים אוטובוס כל חצי דקה", אומר גזית.

למה בעצם?
"זה חלק מהמלחמה, מלחמה נגד מוניות השירות. קואופרטיב 'דן' מול מוניות השירות. את כל הרפורמה בנו ביחד כל הגורמים האינטרסנטים כדי לפגוע במוניות השירות".

לא לטובת הנוסעים אלא נגד המוניות?
"בחלק מהמקרים כן".

ואיך אתם מתמודדים עם זה?
"אנחנו מתמודדים עם המצב החדש כמו כל בעיה. מתמודדים".

אולי תכניסו לשימוש גם אצלכם כרטיס דומה ל"רב-קו"?
"ניסינו לקדם אצלנו חופשי יומי, ואולי בעתיד ייכנס כרטיס אלקטרוני".

והמחיר הנמוך יחסית יישאר על כנו?
"כן. משאירים את המחיר על שישה שקלים, למרות שמחיר הסולר כל הזמן עולה".

עם או בלי קשר למלחמה עם האוטובוסים של "דן", בקרוב יושק קו שירות 5א', שמסלולו ימשיך לכיוון צפון מערב.

מחברת "דן" נמסר בתגובה: "רישיון קו המוענק למפעיל על ידי משרד התחבורה קובע את התדירות, לוחות הזמנים, מסלול הנסיעה ותעריפי הנסיעה. חברת 'דן' פועלת כתמיד על פי הנחיות משרד התחבורה. גם במקרה דנן כל פעילות הקווים נעשית בכפוף להנחיות משרד התחבורה. מטרתה של הרפורמה בתחבורה הציבורית היא לגרום ליותר ויותר אנשים

לעזוב את הרכב הפרטי ולהצטרף למשתמשי התחבורה הציבורית.
 
"אנו פועלים בתדירות המוגדרת ברישיון הקו כדי לספק מענה לביקושים ולשפר את רמת השירות. אנו מברכים ושמחים על עלייה ברמת הביקושים לתחבורה הציבורית ומייחלים ופועלים כדי שמגמה זו תימשך. זוהי מהותה של תחבורה ציבורית מסודרת".

בואו להמשיך לדבר על זה בפורום תל אביב-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים