העסק החדש של היזם הסדרתי: פרסום על גבי משאיות

מורן קאבסה, תושב הוד השרון, חונך מיזם פרסום על גבי משאיות. "אם אנשים לא יגיעו לפרסומות, הפרסומות יגיעו אליהם"

אפרת סביר | 20/6/2012 9:48 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
כשהיה בן 23 הוא כבר עשה את המיליון הראשון שלו. מאז הוא הספיק לאבד את כל כספו ולהיכנס לחובות כבדים. אבל היום, בגיל 33, מורן קאבסה מהוד השרון חזר לעמוד על הרגליים. המיזם הנוכחי שלו הוא "שיגור חוצות" - עסק לפרסום על גבי משאיות. מדובר, הוא אומר, בדבר הבא בעולם הפרסום. "אם אנשים לא יגיעו לפרסומות, הפרסומות יגיעו אליהם", הוא מבהיר.

קאבסה החל את דרכו בעולם העסקים בילדותו. כבר בגיל 9 הוא פתח את העסק הראשון שלו: מכירת גולות וגוגואים בבית הספר. בגיל 12 הוא החל לחקור את עולם העסקים. "מגיל צעיר מאוד ידעתי שאני רוצה להיות איש עסקים", הוא מספר. "כשכל החברים מסביבי רצו להיות כבאים או טייסים אני כבר ליקטתי מידע והכנתי את עצמי לעסק הראשון שיהיה לי".
צילום: אסף פרידמן
מורן קאבסה. יזם מגיל 9 צילום: אסף פרידמן

איך קיבלו את זה במשפחה?
"כשהתחלתי להרוויח כסף בגיל 9 אמא הייתה בטוחה שאני גונב כסף מילדים. אז הרמתי אירוע בבית לממכר גוגואים כדי לשכנע אותה".

לימים, הוא מספר, החל לעבוד כשוטף כלים במסעדות ובגיל 16 כבר היו לו 60 אלף שקלים שנצברו לדבריו מעבודה קשה. את הכסף הוא החליט להשקיע בלימודים

אקסטרניים בערבים כדי לאפשר לו לעבוד בשעות הבוקר. אז הוא גם פתח את העסק הראשון שלו לרחיצת מכוניות.

"עבדתי במכון שלוש שנים וכשהבנתי שבעל הבית רוצה למכור הכנתי תוכנית מעקב על ההוצאות וההכנסות במשך חודש שלם, וכך שכנעתי את אבא שלי להיכנס איתי כשותף". 

נפלתי בחצי מיליון שקל

גיוסו לצה"ל, שנתיים לאחר מכן, גרם לדבריו לקריסת העסק שניהל עם אביו, אך קאבסה לא אמר נואש. "ככה זה בעולם העסקים", הוא אומר. עם שחרורו מהצבא קנה את "קפה אמרו" בכפר סבא.

"שם התחלתי להכיר את חיי הלילה, הופעות ומסיבות והפכתי לאחד היחצנים הגדולים בתל אביב", הוא מספר בגאווה ומוסיף שהיה ממקימיו של פסטיבל שנטיפי לפני עשור, ליווה את מוש בן ארי בתחילת דרכו ובה בעת שקד על הקמת בית דפוס וסטודיו לעיצוב העונים לשם קאבסה.

לצד ההישגים, קאבסה נתקל בלא מעט קשיים. "בגיל 23 נפלתי בחצי מיליון שקל והייתי חייב כספים לכל העולם. המזל שלי שתמיד ידעתי לעבוד, לקחת הלוואות ולהסתדר. תמיד היו אנשים שזיהו בי את הפוטנציאל והיו מוכנים להשקיע בי כסף. עד היום אני מופתע מזה לפעמים".

כעת הוא יוצא במיזם החדש שלו. הרעיון לעסק "שיגור חוצות" עלה לקאבסה בהפסקת צהריים אחת כבר לפני ארבע שנים, כשראה אוטובוס חולף ועליו שלטי פרסומת. "גם עסקים קטנים, או כאלה שאין ברשותם משאית וטנדר, יוכלו לפרסם את העסק שלהם בשילוט נייד ויותר מכך, יוכלו לקבוע את מסלול נסיעת המשאית ובכך לשלוט על החשיפה ועל מיקום הפרסום", הוא מסביר.

יחד עם עוזי סטון, בעל מכבסה מתל אביב, הם הקימו את החברה ומספרים בגאווה כי לפני חודש ימים הם "עלו לאוויר" וכבר ניתן לראות כמאה משאיות מטעמם שמסתובבות ברחבי הארץ. עלות חודש פרסום כזה על צד אחד של המשאית עולה 3,500 שקלים, כולל הדפסה ועיצוב, שמבוצעים בבית הדפוס שבבעלותו של קאבסה.

קאבסה לא נח לרגע ובעוד עשור הוא מקווה להיות חזק בתחום הנדל"ן או החקלאות. "בעסקים, כמו בעסקים, חייבים לחשוב בגדול ולזכור שיש מקום לכולם".

בואו להמשיך לדבר על זה בפורום רעננה-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים