גמלאית מרעננה יוצאת לקרב נגד חשבון המים
תושבת רעננה, שקיבלה חשבון מים על סך 3,890 שקל, פתחה במאבק ציבורי: "התאגיד חולב אותנו מבלי להניד עפעף". התאגיד: "הייתה תקלה במד המים"

"זו פשוט שערורייה", אומרת אטל נסערת. "במחיר כזה אפשר היה לחשוב שאני מחזיקה בבית לפחות בריכה חצי אולימפית, גינה שמושקית כל שעה ודיירים שמתרחצים שבע פעמים ביום. אמנם יש לי חצר, אבל זאת רק מהסיבה הפשוטה שאני גרה בקומת קרקע בבניין עם חצר, מה גם שמעולם לא השקינו בה דבר והצמחייה שם יבשה לחלוטין. אנחנו בכלל משתדלים בבית לחסוך במים".
לדבריה, "כבר לילות ארוכים אני לא ישנה בלילה בגלל הסיפור הזה. הסכום האסטרונומי והלא צודק שחויבתי בו פשוט מסרב להרפות ממני".
בדקת את שעון המים שלך?
"כמה וכמה פעמים. הדבר הראשון שעשיתי כשראיתי את החשבון היה לפנות לאינסטלאטור ולבדוק האם ישנה תקלה כלשהי בשעון, אחרת אי אפשר להסביר סכום כזה. השעון נמצא תקין לחלוטין וזה מה שמקומם אותי. בחשבון עצמו היה רשום שצרכתי 280 קוב שהם פי שבע מהצריכה הנורמטיבית למשפחה בת חמש נפשות. צריך להיות טיפש בשביל להבין שלא מדובר כאן בצריכה ריאלית. בכלל, כשאני חושבת על זה, בשנה האחרונה חלה עלייה מדאיגה כמעט בכל חשבון מים שהגיע אליי".
ניסית לפנות לתאגיד המים?
"כן, הם טענו שהם החליפו שעון בחודש אוקטובר, דבר שהם כלל לא דיווחו עליו וכי החוב הזה הוא עדיין על השעון הישן שבבדיקה של אינסטלטור מטעמי נמצא תקין לחלוטין. אם הייתה נזילה, השעון החדש לא היה מונע אותה. ביקשתי לדבר עם המנכ"ל, אבל אחרי לא מעט סירובים דווקא האיומים שלי ללכת לעיתונות עזרו וקיצצו לי בחצי את החוב. זה עדיין לא מספיק, מה גם שזו תופעה כוללת ברעננה. צריך לעשות כאן סדר. חשבון המים הוא איננו הפקרות".
"גם אלינו הגיעו חשבונות מים מנופחים", מספרת קארי פכטר, יו"ר ועד בבניין ברחוב חזון איש. "לאחר שהתלוננו על כך כלפי התאגיד שמנו לב שבאישון לילה הגיעו להחליף לנו את שעון המים בבניין. זו תופעה מדאיגה שלא היינו מוכנים להשלים איתה".
פכטר וחבריה הפגינו בינואר מול בניין התאגיד, מה שלטענתה סייע להורדת המחירים. "במידה והחשבונות ימשיכו להציג מחירים מוגזמים כאלה לא נהסס להפגין למען זכויותינו. אני מתכוננת להכין עצומה עליה יחתמו אלפי תושבים".
פכטר מפנה את הזרקורים לדו"ח מבקר המדינה האחרון שקבע כי "הצרכן מסבסד את החקלאות והתעשייה וכי תאגידי המים היוצרים עלויות גבוהות הם מיותרים". "מעניין כמה זמן אחרי יציאת הדו"ח עוד ימשיכו בתאגיד ובעיריית רעננה לעשוק ולגזול את הציבור",
מ"מי רעננה" נמסר בתגובה: "פנייתה של הגברת דליה אטל התקבלה במשרדי התאגיד וזכתה לבדיקה מקיפה, תוך שיחות אישיות של מנכ"ל התאגיד מר ניר בר לב עם הגב' אטל. על פי בדיקת התאגיד הבעיה נבעה כתוצאה מתקלה במערכת מדידת המים.על פי החוק אחת לחמש שנים מחויב התאגיד להחליף את מדי המים. במסגרת החלפה תקופתית זו אותרה התקלה במד המים של הגברת אטל.
"לעניין החשבון, עוד בטרם פנתה הגברת אטל לעיתונכם הורה מנכ"ל התאגיד לבדוק את החשבון ולהשיב לה את הסכום בו חויבה ביתר. ראוי לציין כי חיובים נעשים רק על פי הרישום במד המים ועל פי תעריפי המים הנקבעים על ידי רשות המים. באשר לדברים של הגברת קארי פכטר, מדובר במקרה ישן אשר טופל למיטב התרשמותנו לשביעות רצונה".
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום רעננה-
