סטודנטים בבר אילן נגד האוטומציה בחניונים

סטודנטים באוניברסיטת בר אילן יוצאים נגד המכונות האוטומטיות שהוכנסו לשימוש בחניוני הקמפוס וטוענים: תקלות חוזרות ונשנות גורמות לעיכובים בכניסה

שי גבעתי | 16/1/2013 12:49 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
סטודנטים באוניברסיטת בר אילן מתלוננים כי מאז המעבר של החניונים באוניברסיטה לגביית התשלום במכונות אוטומטיות, נוצר אי סדר מוחלט שגורם לתורים ארוכים ולהמתנות מיותרות.

עד לשנת הלימודים הנוכחית, את הכניסה לחניונים בבר אילן, שמופעל על ידי חברות פרטיות במסגרת זכיון, אייש שומר, שגבה תשלום של 9-15 שקלים עבור השימוש בחניה. התשלום היה חד-יומי ולכן ביציאה לא ניצב שומר והשער היה פתוח.
 
חניון בבר אילן.
חניון בבר אילן. "תקלות חד פעמיות בכל יום" צילום: נאור רהב

בקיץ האחרון שינתה הנהלת החניונים את שיטת העבודה והעבירה את חניון האוניברסיטה תהליך של אוטומציה. מאז פתיחת שנת הלימודים הנוכחית, הכניסה לחניון היא באמצעות תשלום אוטומטי -בכניסה או ביציאה. הבעיה הראשונה שעליה מצביעים הסטודנטים היא בכך שעמדת התשלום רחוקה מהשער ולכן מאלצת את הנהגים לרדת מהרכב על מנת לשלם, ובכך הם מעכבים את כל אלה שממתינים אחריהם.

הסטודנטים זועמים וטוענים כי בעקבות השינוי הם נאלצים להמתין דקות ארוכות בכניסה ולאחר לשיעורים רבים. "השינוי הזה סתם סיבך", אומר חיאל לינדנבאום, הלומד באוניברסיטה. "לפני כן, כשהיינו צריכים לשלם רק בכניסה, זה היה הכי פשוט. עכשיו עשו את זה הרבה יותר מבולגן. והבלגן רק גובר בעקבות כל התקלות".

התקלות שעליהן מדברים הסטודנטים נובעות גם הן מתהליך האוטומציה של החניונים. כעת, בכניסה לחניונים המכונות סופרות את הנכנסים ואמורות למנוע כניסה מרכבים כאשר החניון מלא. אלא שתקלה במכונה גורמת לא פעם למצב שישנם מקומות פנויים, אבל המכונה מסרבת לאשר כניסה עקב תפוסה מלאה.
"אי אפשר לעשות מאתנו צחוק"

"אומרים לנו שזו תקלה זמנית או חד-פעמית, אבל בכל יום זה קורה מחדש", אומרת סטודנטית נוספת באוניברסיטה. "הנהלת האוניברסיטה צריכה להיכנס כאן לתמונה ולהחליט שחוזרים לשיטה עם השומר, לפחות עד שהמערכת תעבוד כמו שצריך. אי אפשר לעשות מאיתנו צחוק כל יום".

התלונות הרבות על המכונות האוטומטיות הגיעו לאוזני אנשי אגודת הסטודנטים באוניברסיטה, שפנו בנושא להנהלה. לדברי

יו"ר האגודה מתן בר נוי: "לצערי אלה הם חבלי הלידה טבעיים של התהליך הטכנולוגי. אנו, באגודת הסטודנטים, קולטים את התלונות של הסטודנטים ולא נהסס לצאת למאבק למענם מול הגורמים הרלוונטיים אם לא ימצא פתרון הולם בזמן הקרוב. עוד אציין שהחניונים מנוהלים על ידי זכיין פרטי ובפיקוח האוניברסיטה. אני מזמין את הסטודנטים להמשיך ולפנות אלינו בכל עת לכל שאלה ובעיה".

מהאוניברסיטה נמסר בתגובה: "אוניברסיטת בר אילן עושה את כל שביכולתה לשפר את השירות לסטודנט. לראיה – מערך השאטל המסיע את הסטודנטים חינם בכל רחבי הקמפוס. בשנים עברו התנהלו החניונים על ידי שומרים בכניסה, דבר שגרם לעומסי תנועה בכניסות וביציאות. כידוע, רוב רובם של החניונים בארץ ובעיקר על מוסדות ציבור ואוניברסיטאות, עוברים למכונות אוטומטיות, שיטה שהוכחה כיעילה ביותר. בתקופת ההרצה שבה מופעלים החניונים לבדיקת המערכות, ייתכנו תקלות כאלו או אחרות ואנו פועלים ללא ליאות לשפר את השירות. נוכח התלונות על עומס בחניונים, תוגבר מערך הסדרנים ונוספו מסלולי כניסה, על מנת להקל את התנועה בכניסות וביציאות".

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של מעריב בואו להמשיך לדבר על זה בפורום תל אביב-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
קבלו עיתון מעריב למשך שבועיים מתנה

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים