היסטוריה בפלורנטין: בעלי העסקים והדיירים מתאחדים

ת"א: אחרי שנים של עימותים ביניהם, בעלי העסקים והתושבים בפלורנטין מקימים ארגון משותף. בתוכנית: הקמת מוקד שכונתי שירכז תלונות על מפגעים שונים

סיון שדמון | 21/1/2013 8:21 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
האם הגיעו אל קצם העימותים בין בעלי העסקים בפלורנטין לתושבי השכונה? לאחרונה הוקם ארגון משותף, בו חברים נציגי שני הצדדים, אשר ינסה לפתור בעיות שמפריעות לאנשי השכונה.
נציגי בעלי העסקים והדיירים
נציגי בעלי העסקים והדיירים צילום: יוסי אלוני


לא פעם בשנים האחרונות התעמתו שני הצדדים על רקע טענות של התושבים על רעש ומטרדים בשל מסיבות רחוב ואירועים שהתקיימו בשכונה ביוזמת בעלי העסקים - ברים ומסעדות בעיקר.

לדברי יוזמי הארגון המשותף, במהלך המחאה החברתית של קיץ 2011 נוצרה הידברות בין הצדדים במאהל שדרות וושינגטון. היום, שנה וחצי אחרי, כבר יש הסכמות על התארגנות משותפת.

בשבוע האחרון פורסמו מודעות רבות ברחבי השכונה, הקוראות להצטרף לקבוצת פייסבוק בשם "פרצופה של השכונה", שנפתחה השבוע ובה יוכלו להתדיין על הנושאים הבוערים.

"יש המון אינטרסים משותפים לשני הצדדים", אומר ארז דסה, בעליה של חברת ההפקות שעמדה מאחורי מסיבות הרחוב ההמוניות בפלורנטין ואחד מראשי ההתארגנות החדשה. "זה לא רק תושבים שמפריע להם הרעש, אלא גם כאלה שאוהבים את חיי הלילה בשכונה. גם בין בעלי העסקים יש כאלה שהלכלוך ברחוב, שנוצר על ידי המבקרים הרבים בלילות, מפריע להם".
הנושא הבוער: רעש ברחובות

כדי שיוכלו להגיע להסכמות בנושאי הליבה, ישתמשו אנשי הארגון בשירותיו של מגשר מקצועי. על פי התכנון, לארגון יוקם מוקד פנים-שכונתי, בדומה למוקד העירוני, אליו יוכלו לפנות תושבי השכונה עם תלונות או כדי לדווח על מפגעים. "אחד הנושאים הכי בוערים הוא הרעש ברחובות", אומר נציג התושבים משיח כדורי.

"זה נגרם בין היתר מבליינים שמגיעים לשכונה. הם, מצדם, חושבים שהגיעו לדרום הפרוע ושוכחים שזו שכונה שגם חיים בה אנשים מכל הגילים. לכן בחרנו להתחיל עם המוקד, שיפעל בשלב ראשון במייל ובפייסבוק, ומאוחר יותר גם בטלפון. אדם אחד או שניים יהיו זמינים בשעות הלילה. הם יענו לקריאות ותלונות וייגשו לבדוק את העניינים".

דסה מוסיף כי בניגוד למוקד העירוני או למשטרה, המוקד השכונתי לא

יוכל לאכוף את הסדר או לתת קנסות, אך ינסה למצוא דרך לעקור מהשורש את הבעיות. "התשתית שבנינו במהלך השנה האחרונה היא בעיקר ברמת האמון בין הצדדים", אומר דסה.

"בחצי שנה האחרונה אנחנו נפגשים פעם בכמה שבועות וכבר הספקנו לבחור נציגים של בעלי עסקים ושל תושבי השכונה. יש בעלי עסקים שהרעש והלכלוך מפריעים להם, ומצד שני יש גם תושבי שכונה שנהנים מאותו רעש ולכלוך".

נכון לעכשיו, בארגון אין נציגים לציבור הקשישים והמשפחות. "לצערי, לא הצלחנו לגייס נציגים קבועים מקרבם, אבל הנושאים שנוגעים להם עולים כל הזמן על ידי נציגי התושבים", אומר דסה. "אנחנו לוקחים אותם בחשבון. אגב, אנחנו מקיימים את המפגשים שלנו במועדון הקשישים. מפגש אחד אפילו כלל ערב בינגו ליושבי המקום ".

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של מעריב בואו להמשיך לדבר על זה בפורום תל אביב-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
קבלו עיתון מעריב למשך שבועיים מתנה

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים