מי עומד מאחורי הקריאה לדפוק את מדגמי הבחירות?
מי עומד מאחורי היוזמה המוזרה שקראה למצביעים להגיע לקלפיות רק לאחר השעה שמונה בערב, כדי לדפוק את המדגמים? תושב תל אביב המתנגד עקרונית לסקרים

רעיון הקמפיין: כיוון שהמדגמים מתבססים על קולות המצביעים שהצביעו עד השעה שמונה בערב, הצבעה בשעות מאוחרות יותר עשויה לגרום להטיה משמעותית של תוצאות המדגמים.
בנוסף לדף האינטרנט נפתחה קבוצת פייסבוק בשם "דופקים את הסוקרים - מצביעים", שמטרתה להעלות רעיונות כדי לגרום להטיה בסקרים. אז מי עומד מאחורי היוזמה הזו? יוזם המהלך הוא איקי אלנר תל אביב, מקים "המכון למנהיגות העתיד" בשדרות.
האידאולוגיה שמאחורי היוזמה היא לגרום לאזרחי ישראל להבין שהסקרים אינם סוף פסוק, ובניגוד למשתקף מהם-למצביע הבודד תמיד יש אפשרות לשנות את המציאות ולהשפיע. "בחודשים האחרונים סקרי בחירות פורסמו כמעט בכל יום", אומר אלנר.
"כל הסקרים הראו פחות או יותר את אותם הנתונים, וזה גרם להרבה אנשים תחושה שהמשחק גמור. אנשים הבינו שהקול שלהם גם ככה לא מכריע, אז למה בכלל לצאת לבחור ולהתאמץ? אולי עדיף לבקש ממינה צמח שתעביר כבר את התוצאות של הבחירות בעצמה, ותחסוך לכולנו את ההגעה לקלפי. הרבה אנשים החליטו להביע את חוסר ההסכמה שלהם עם השלטון, לא על ידי הצבעה למפלגה נגדיתאלא באמצעות אי הצבעה".
לצורך קידום המטרה לא הסתפק אלנר רק בקמפיין אינטרנטי, וצוות של 15 אנשים פנה באופן אישי למצביעים וניסה לשכנע אותם שלא להגיע אל הקלפיות לפני השעה שמונה בערב. עלות הקמפיין, לדבריו של אלנר, הגיעה ל-150 אלף שקלים, והיא מומנה על ידי המכון למנהיגות".
במבחן התוצאה, כפי שהעידו המדגמים הדי מדויקים, הקמפיין נכשל. "אני חושב שההשקעה הכספית השתלמה לנו", מתעקש אלנר. "זכינו לחשיפה משמעותית מאוד. מנתונים שקיבלנו מפייסבוק, היו לנו 60 אלף חשיפות רק דרכם. בנוסף לכך היו הרבה מאוד הקלקות על הדף, וחברי הצוות שהעסקנו הצליחו להגיע ישירות לפחות ל-20 אלף איש. זו כמות אדירה.
"אני לא יכול להגיד לך אם הקמפיין היה מוצלח, כי אין לי מדד לשאלה כמה אנשים הגיעו לקלפיות אחרי השעה שמונה כי ביקשנו מהם וכמה הגיעו מסיבות אחרות. אני חייב להודות שהקמפיין שלנו לא הוציא מאות אלפים לרחובות אבל התחושה שלי היא שהצלחנו לשכנע לא מעט".
