האוטובוס התחיל לנסוע, הקשיש נפל על המדרכה ונפצע
גרש חליאפ בן ה-91 ניסה לעלות על קו 25 בדרך לביתו שבשכונה ד' בבאר שבע. הנהג לא שם לב, סגר את הדלת ונסע. גרש נפל ונחבל. את האמבולנס לבית החולים הוא יממן מכיסו. אירה, בתו: "ב'מטרודן' אין עם מי לדבר"

המקרה אירע ביום ראשון שעבר, בשעה 18:10. גרש חליאפ סיים את פעילותו במועדון האזרחים הוותיקים, אותו הוא פוקד כמה פעמים בשבוע. חליאפ נוסע באוטובוס עירוני, בקווים 7 ו-25, את שלוש התחנות המפרידות בין ביתו לבין המועדון.
"ביום ראשון אני מקבלת טלפון בהול: 'אבא שלך בחדר מיון'. נבהלתי מאוד", משחזרת אירה. "שאלתי את אבא מה קרה. הוא אמר שהוא ניסה לעלות לאוטובוס בתחנה. הוא נעזר במקל הליכה. הוא הניח את המקל על המדרגה באוטובוס, אבל אז הנהג סגר את הדלת והתחיל לנסוע, כשחצי מקל בפנים וחציו בחוץ. אבא נאלץ לשחרר את המקל ונפל ארצה. הנוסעים התריעו בפני הנהג שקשיש נפל. הוא יצא, הזמין אמבולנס ונסע. המקל נשאר באוטובוס. אבא נלקח לחדר מיון, ועבר בדיקות. הוא קיבל מכה מאוד חזקה בפניו ונפגע באף.
"הייתי מצפה מנהג האוטובוס של חברת 'מטרודן', שלא יעזוב את המקום. אבא שלי נפגע מהאוטובוס, אבל את עלות הפינוי שלו באמבולנס אני צריכה לשלם וזה סכום גבוה מ-600 שקלים. ומה עם מקל ההליכה? אפילו את המקל לא רצו להחזיר. אני לא מבינה את החברה הזו. פניתי אליהם, אבל שם אין עם מי לדבר. זה נורא. מאוד פחדתי על אבא שלי. אני לא מבינה איך חברה יכולה לנהוג כך כלפי איש מבוגר".
קו 25 החולף בין היתר בשכונה ד' הוא אחד העמוסים בבאר שבע ומשרת אוכלוסייה רחבה, רובה קשת יום, אשר זה אמצעי התחבורה הבלעדי שלה - גם ילדים, גם בוגרים וגם קהל גדול של קשישים.
אירה ממש כועסת על כך שלא הצליחה לקבל תשובות מ'מטרודן': "הם רק מאוד כעסו שפניתי לעיתונאי. וכי מה אני יכולה לעשות? זה נורא לשמוע שאבא שלך נפגע, שהוא נשאר דקות ארוכות ברחוב. אדם בן 91 שנופל, זה לא קל. זה יכול להיגמר חלילה בפגיעה קשה מאוד. כואב הלב לראות את אבא שלי חבול כולו. מכעיס שלא מתייחסים אליי ושאין לי למי לפנות".
גם אלינו, למערכת זמן כל-בי, לא כל כך התייחסו ב'מטרודן'. פנינו כמה פעמים לדוברות החברה, אך לצערנו לא התקבלה תגובה.
