הבעלים של מוזס מסמן מטרה: סניף בארה"ב

יובל סלע, הבעלים של רשת מוזס, מדבר על עברו בנבחרת ישראל באתלטיקה, אהדתו למכבי תל אביב והמעבר מהרצליה לבית ינאי: "אני מחפש תמיד את הקרבה לים"

תומר קרן | 7/5/2013 12:44 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
"אתה יודע איך אני יודע שהצלחנו?", שואל אותי מנכ"ל רשת מוזס, יובל סלע. "בתחילת הדרך הגדרנו את עצמנו בתור 'מטבח אמריקאי עדכני'. כיום הפירוט כבר לא נחוץ. כולם יודעים מה זה מוזס".

סלע, תושב בית ינאי, חנך לאחרונה סניף נוסף של הרשת – הפעם קרוב מאוד לביתו. לרגל האירוע הוא מספר על תחילת הדרך, על המבורגרים בעידן של אוכל בריאות ועל האהבה לקבוצתו הצהובה – מכבי תל אביב.

סלע (46, נשוי+5) נולד בקריית אונו וגר הרבה שנים באזור השרון. בתחילה בהרצליה ולאחרונה עבר לבית ינאי. במשך עשר שנים היה בנבחרת ישראל באתלטיקה, אצן ל-100 ול-200 מטר (השיא האישי שלו עומד על 10.60 שניות). אחרי הצבא למד מינהל עסקים והמשיך לעסקים.

איך חשבתם על השם מוזס?
"חיפשנו שם שיתאים למותג שלנו. המסעדה כבר נפתחה עם שם זמני מוזס. ערכנו תחרות בין העובדים. 15 שמות הגיעו לגמר ורצינו לתת טיסה לחו"ל למי מהקופירייטרים הצעירים שלנו, אבל לא היה אף שם מבין אלו שעלו לתחרות שהיינו שלמים איתו. היו הרבה שמות עם קונוטציה אמריקאית והיו הרבה שמות על הפרק, בסוף פשוט חזרנו לטיוטה של המטבח והשם מוזס נבחר. זה מוכיח שלפעמים הדברים הטובים יותר קורים במקרה".
צילום: אסף פרידמן
יובל סלע. ''כיום כולם יודעים מה זה מוזס'' צילום: אסף פרידמן

הלוגו של מוזס הפך לאחד הלוגואים היותר מזוהים בתחום הקולינריה בארץ. מה עמד מאחוריו?
"חיפשנו דמות שאפשר יהיה להזדהות איתה, שתזכיר משהו אמריקאי. ההשראה ללוגו הייתה של דמויות מצוירות מסרט מצויר שהיה מאוד פופולארי באמריקה בשנות ה-60".

זה כלב או חתול?
"אין תשובה מוחלטת. כל אחד רואה בדמות של מוזס משהו אחר ומפרש אותה באסוציאציה הקרובה ביותר אליו. אני חושב שזה מה שהופך את הדמות לכל כך אהובה על ידי הקהל ובפרט על ידי הילדים. מאחר ואין פה אמירה חד שמשמעית כל אחד יכול להוסיף לה פירוש אישי".



הדמות של מוזס הפכה לנושא מרכזי בתחרות ציורי הילדים של הרשת -  "הארט של מוזס". הזוכה בתחרות מקבל חופשה ביורודיסני עם אחד ההורים.

לשנות אווירה

לאחרונה עבר סלע מהרצליה לבית ינאי. כשהוא נשאל על הסיבה למעבר הוא אומר שרצה לשנות אווירה.

"גרתי בהרצליה הרבה שנים", הוא אומר. "זו עיר מקסימה ואני עד היום אוהב אותה מאוד, אבל רצינו משהו עם יותר אווירה של מושב, משהו יותר רגוע ופסטורלי. אחרי לא מעט חיפושים מצאתי את הפינה המושלמת בבית ינאי. אני מאוד אוהב את הים ולכן הקרבה לים הייתה גם היא קריטית בבחירת המקום".

יכול להיות שפתחת את הסניף בבית ינאי כדי שיהיה לך ארטבורגר קרוב לבית?
"יש מצב. אחרי שעברתי הכרתי את האזור ואת האנשים והבנתי שיש פה פוטנציאל עסקי. קראתי את המפה של המתחרים, מצאתי לוקיישן לסניף  וזה הוכיח את עצמו מהר מאוד. הסניף שנפתח הוא אחד המבטיחים ברשת".

הסניף החדש נפתח בשיתוף משפחת ולרשטיין, תושבי חופית והבעלים של בית הפנקייק המצליח.  "זו אחת הסיבות להצלחה של הסניף", מציין סלע. "בגלל שמשפחת ולרשטיין מקומית ומכירה את האזור".

בחודשים האחרונים ימי רביעי של הרשת לובשים פנים מקסיקניות. מה עמד מאחורי ערב הקונספט הזה וכיצד מגיב אליו הקהל?
"אוכל מקסיקני ואמריקאי מאוד מחוברים. כבר בשלב ראשוני היו בתפריט של מוזס מנות מקסיקניות. הקאדסדייה שלנו למשל זו מנה מאוד פופולארית והיא נמצאת מהתפריט מרגע פתיחת הרשת".

מה יש באוכל הזה שמדבר לישראלים?
"הוא צבעוני, עם הרבה טעמים חזקים וגם יש הרבה מנות קלילות יחסית. החלטנו להתחיל בקטן עם ערבים מקסיקניים ותלבושות מקסיקניות למלצרים. התגובות היו טובות, אז הפכנו את הערב המקסיקני לרשתי".

מהי המנה הכי פופולארית ברשת?
"ארטבורגר. זה גם ההמבורגר הנמכר ביותר בישראל. אנקדוטה מעניינת מסביב ארטבורגר הייתה בעונה הראשונה של ה'אח הגדול' כשדיירי הבית קיבלו משימה להפוך למסעדת בורגרים ללילה אחד ולקבל הזמנות של משלוחים ולהוציא עשרות ארטבורגרים".

מועדון הלקוחות של מוזס, שפועל כבר שש שנים, נחשב בעיני רבים לגדול ולמתקדם בתחומו. דף הפייסבוק של הרשת הוא אחד הפעילים ביותר בענף המסעדות. כשסלע נשאל על ההבדלים בין הסניפים הוא פוסק כי "אין הבדל בטעם, אלא יותר בהתנהגות של הקהל. הקהל באילת למשל נמצא בחופש ולכן מתנהג אחרת. בבית ינאי אנשים מגיעים מהים, לפעמים אפילו עם בגדי ים. הרצליה זהו סניף שמבקרים בו הרבה משפחות, אבל מבחינת המנות אני לא יכול לזהות הבדלים".

לפני כשנתיים השקתם תפריט בריאות. איך זה מסתדר עם המבורגר, שהוא לא שיא הבריאות?
"חשבנו שיש צורך לתת בתפריט התייחסות לטרנד הבריאות שהולך וצובר תאוצה. החלטנו לקחת את הפרויקט ברצינות. עבדנו על תפריט הבריאות קרוב לשנה כדי לייצר מנות שיהיו גם מופחתות בקלוריות ובעלות ערך תזונתי וגם שיהיו מנות שיהיה טעימות".

איך הקהל מגיב לזה?
"מצוין. התפריט מאוד מוכיח את עצמו והוא איתנו כבר שנתיים. תפריט הבריאות משלים את החוויה במסעדה במיוחד עבור משפחות. משפחה  מקבלת מענה שלם, גם לילדים וגם להורים שרוצים לאכול בריא יותר. הסקיני בורגר (המבורגר ללא שומן) הפך ללהיט ברשת".

צילום: אסף פרידמן
סלע. אחראי בבית על הכלב ועל הגריל צילום: אסף פרידמן
אמן לחימה

סלע הוא טיפוס משפחתי. בבית הוא אחראי על שני דברים: על הכלב צאו צאו ועל הגריל. בשעות הפנאי הוא אוהב לעסוק באומנויות לחימה. יש לו מאמן אישי (רן נקש, שהתחרה החודש באליפות העולם בגרמניה).

מגיל ארבע הוא אוהד שרוף של מכבי תל אביב. "את הסל של דריק שארפ לפני שמונה שנים שהעלה אותנו לפיינל-פור לא אשכח לעולם", הוא אומר. "גם בכדורגל אני צהוב בנשמה. אני חוגג השנה את האליפות המתוקה ואני מאמין שעם הניהול המקצועי שמאפיין את הקבוצה בשנתיים האחרונות היא תגיע לשלב הבתים".

איך אתה מצליח לשלב בין עבודה לחיי משפחה?
 "אני כבר הרבה שנים בעבודה ובעסקים. גם את המשפחה שלי הקמתי כבר כמסעדן ואיש עסקים. אני מנסה לפנות יותר זמן למשפחה בחופשות ובשעות הפנאי ולאזן בין המשפחה לעבודה. המשפחה שלי מדהימה, מבינה, מתחשבת ותומכת במצב ולכן זה הרבה יותר קל".

איפה אתה רואה את עצמך בעוד חמש שנים?
"מפתח את הפעילות של מוזס מחוץ לגבולות ישראל ופותח סניף של מוזס בארצות הברית".

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של מעריב בואו להמשיך לדבר על זה בפורום רעננה-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
קבלו עיתון מעריב למשך שבועיים מתנה

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים