בקריית שמונה זועמים: שדה התעופה המקומי יהפוך למסלול מרוצים
בנמל התעופה שבקריית שמונה הושקעו 40 מיליון שקלים אך הטיסות בו הופסקו בשל קיצוצים וחוסר כדאיות. כעת, החליטה העירייה להשכיר את המקום לטובת מרוצי מכוניות ומפנה את התושבים לשדה התעופה בראש פינה

בעבר ידע הטרמינל המודרני, שבנייתו הסתיימה ב-2006, גם שבע טיסות ביום שלקחו את תושבי הגליל והגולן לת"א. אבל זמן קצר לאחר השלמת הבניין, שהוקם בהשקעה של יותר מ-25 מיליון שקלים מכספי המדינה, הופסקו הטיסות המסחריות בשל קיצוצים וחוסר כדאיות. כעת צפוי להפוך המקום לקפיטריה שתשמש את חובבי הספורט המוטורי.
מפעיל המקום ויקטור חג'ג השקיע מזה שני עשורים כספים רבים כדי שמנחת האספלט יהיה בטיחותי ומוכשר לנחיתת מטוסי נוסעים. לטענתו, בתקצוב של מיליון שקלים בשנה אפשר להפעיל שוב את הטיסות. "אנחנו נעשה את כל המאמצים כדי שהמטוסים יחזרו לכאן. יש לנו חוות דעת של מומחים לשדות תעופה שלדעתם קיום מרוץ פורמולה יהרוס את המסלול", אומר חג'ג'.
לדבריו , המחטף לסגירת שדה התעופה לטובת מסלול מרוצים נעשה בהיחבא וללא שידע על המהלך. "הושקעו בשדה הזה 40 מיליון שקלים ואנחנו עושים את כל המאמצים לשוב ולהחיות אותו. הגליל זקוק נואשות לשדה התעופה הזה ואנחנו במגעים להוציא מכאן טיסות לאילת ולקפריסין".
סגירת המנחת בקריית שמונה צפויה להסב נזק חמור לכל מערכת התעופה הפנים-ישראלית. שדה התעופה בהרצליה צפוי להיסגר באפריל 2015 ואיתו גם מוסכי המטוסים הפרטיים והקלים שם.
מפעילי המנחת מחברת "מטיילי קריית שמונה" טוענים כי סגירת המנחת בעיר הצפונית תחסל כליל את האפשרות להמשיך בתחבורה התעופתית בישראל ובמקום להקים מוסך לטיפול בקריית שמונה במקום בהרצליה, סוגרים את שני השדות ללא מחשבה. בחברה טוענים עוד כי ניתן להפעיל במנחת הוותיק קורסי טיס והכשרות.
בסוף השבוע האחרון הגישו מפעילי המנחת עתירה לביהמ"ש המחוזי בנצרת בבקשה למנוע את קיום המכרז להשכרת מבנה הטרמינל ומסלולי הנחיתה וההמראה לפעילות ספורט מוטורי. עו"ד אודי רז, בא כוחם של מפעילי המנחת מספר: "להפתעתנו גילינו שאפילו טרם הסתיים המכרז הלא חוקי פעלה חברה מסחרית (פורמולה ישראל,י.ק) במנחת תוך גרימת נזקים, וניסתה לקבוע עובדות בשטח".
למרות שהמנחת מוגדר לשימוש לתעופה בלבד, עוד בטרם יצא מכרז בעניין, חברת פורמולה ישראל נבחרה להפעיל את המרוצים והתחילה להכשיר את המסלול ללא ידיעת מפעילו. בנוסף היא החלה למכור כרטיסים לקורס הפורמולה החד יומי שיערך בדצמבר בעלות של כארבעת אלפים שקלים.
בחברת "פורמולה ישראל" סירבו להגיב לטענות ואמרו כי הן נמצאות עדיין בבירור משפטי.
מנכ"ל החברה הכלכלית בקריית שמונה דני קדוש, אמר בתגובה כי "המנחת עומד כבר עשור ואין לו שום היתכנות להפעלת שדה תעופה במתכונת שהייתה פעם כי תפיסת משרד התחבורה אומרת שלא יכול להיות שהשדה יפעל כשיש לידו, בראש פינה, מנחת פעיל. הבעלות על המקום שייכת לעיריית קריית שמונה והיא תעשה הכל כדי לקחת את המתחם הזה ולהעמיד אותו לרווחת התושבים".