חלם בקריית ביאליק: העירייה יוצאת למתקפה נגד עצמה
ראש העירייה אלי דוקורסקי ביקר קשות את הקמת מעגל התנועה בכביש 79 בכניסה לעירו וטען כי הוא מסכן חיי אדם. אלא שכעת מתברר כי העירייה אישרה את הפרויקט, כולל הקמת הכיכר

אלי דוקורסקי. העירייה אישרה את הפרויקט צילום: אלכס רוזקובסקי
הרקע לביקורת מטעם העירייה, היא העבודות לשדרוג כביש 79, שהינו כביש בין עירוני, המחבר את כביש חיפה עכו (צומת הקריון) לעיר נצרת. הכביש עצמו משודרג בשנים האחרונות ע"י חברת נתיבי ישראל, המכפילה את רוחבו, מקדמת תשתיות להקמת קו רכבת בתוכו ומקימה מחלפים לארכו, כדוגמת מחלף סומך ומחלף המוביל.
פרויקט כביש 79 מבוצע בשלבים, בהתאם לקבלת תיקצוב ולאחר קבלת אישורים לביצועו, בתיאום עם כל הרשויות שלארכו ובאישור משרד התחבורה. מעגל התנועה שהכעיס את ראש עיריית קרית ביאליק, נמצא בקטע שבין כביש עוקף קריות שהנסיעה בו היא במהירות 100 קמ"ש, לבין כביש 4 - חיפה עכו.
נהגים רבים מגיעים למעגל התנועה במהירות וכתוצאה, נפגעו מעקות בסביבתו. הקמת הפרויקט הסתיימה בחודש מאי ולמעשה, האחריות על המעקות, הועברה בשלב זה לעיריה, שלא תיקנה אותם. האחריות על עמודי התאורה, נותרה של חברת נתיבי ישראל, אולם העירייה הציבה עליהם שלטים מטעמה.

הכיכר שהציתה את המחלוקת צילום: עיריית קריית ביאליק
בהודעה שהפיצה העיריה, נכתב: "ראש העיר אלי דוקורסקי מסרב לחתום עם חברת נתיבי ישראל על הסכם להעברת כביש 79, בקטע שבין צומת בית משפט השלום לבין כביש עוקף הקריות, לאחריות העירייה עקב כשל בטיחותי חמור בכיכר החדשה שהוקמה בסמוך לשכונת אפק (צומת הרחובות פקאן וחוגלה)". דוקורסקי טוען לכשלים גאומטריים ולתאורה בלתי מספקת.
לטענת ראש העירייה, בשל הכשל הגיאומטרי והיעדר תאורה, מגיעות מכוניות במהירות גבוהה לכיכר ונהגים מבחינים בה רק ברגע האחרון. מעקות הבטיחות והתמרורים השבורים והנפולים, חלקי פגושים וסימני צמיגים שחורים על האספלט, הם הוכחה לריבוי תאונות במקום, שרק בנס עדיין לא הסתיימו באבדות בנפש.
בתגובה, נמסר מחברת נתיבי ישראל, כי הפרויקט בוצע בהתאם לתכנון המאושר. בחודש מאי 2013, הסתיימה הקמת קטע הכביש האמור, שסלילתו בוצעה לאחר קבלת אישורים מכל הגורמים, בהם משרד התחבורה ועיריית קרית ביאליק.
"כפי שסוכם וכמקובל, בשלב זה, נותרת האחריות על המיסעה ועל עמודי התאורה בחזקת חברת נתיבי ישראל ואילו עיריית קרית ביאליק קיבלה אחריות על השטחים שמסביב, בהם שטחי הגינון, השבילים, המעקות ועוד. למעט תלונת העירייה, לא התקבלו תלונות על בעיות בטיחות בכיכר, אולם בעקבות הפנייה, הנושא נבדק. מתגובות נהגים, אנו שומעים על רמת שביעות רצון גבוהה במיוחד מאיכות הכבישים המתחברים אל כביש עוקף קריות, בהם כביש 79.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg