ארקיע וישראייר: פרשת אל על - שיקול פוליטי
לאחר שהבוקר אישר שר התחבורה לחברת התעופה אל על לבצע טיסות לאילת לצד ישראייר וארקיע, שתי החברות לא נשארות חייבות. "ההחלטה תפגע בציבור הנוסעים"

החלטה מתמיהה. מטוס של ארקיע צילום: אילן לוי
עוד נמסר כי "ההחלטה המתמיהה של משרד התחבורה תחליש את ארקיע וישראייר, שרק לאחרונה החלו להתחרות באל על בחו"ל, והתוצאה הבלתי נמנעת שלה תהיה הפחתת התחרות בחו"ל וחיזוק מונופול אל על בענף התעופה בתחום הטיסות הבינ"ל. החלטה זו, בהיותה מנותקת אפוא מהמציאות ומכל אמת מידה מקצועית, הינה כפי הנראה החלטה המונעת משיקולים פוליטיים".
בישראייר ובארקיע הוסיפו כי "החיפזון בקבלת ההחלטה מעורר תהיה לגבי השיקולים שהביאו לקבלתה טרם ביצוע עבודת ניתוח מקיפה של משמעויותיה, שכן ההחלטה לא התקבלה לאחר דיונים מקצועיים ובוודאי שלא אינטנסיביים, אלא פורסמה בריש גלי קודם לכן. רשות התעופה האזרחית שימשה במקרה זה כעלה תאנה מחורר לצרכים פוליטיים.
"ההליכים שקדמו להחלטת השר אינם עומדים בכל אמת מידה ציבורית ובוודאי שלא משפטית או מנהלית, ולפיכך הם יועמדו לבחינה וביקורת ציבורית ומשפטית בפני המוסדות המתאימים לכך, ובין היתר מתכננות ארקיע וישראייר לפנות בנושא למשרד מבקר המדינה".
הבוקר אימץ שר התחבורה באופן עקרוני את המלצות רשות התעופה האזרחית ואישר לחברת התעופה לבצע לראשונה טיסות סדירות בין נתב"ג לאילת. זאת לצד חברות ארקיע
וישראייר. שר התחבורה ציין כי מועד התחלת הטיסות, התדירות וקיבולת המושבים שאל על תוכל להפעיל לאילת יקבעו לאחר עבודת מטה מקיפה שתתבצע על ידי הרשות.







נא להמתין לטעינת התגובות




