אל על מצהירה: נוזיל מחירי הטיסות לאילת
בעקבות פנייתן של ישראייר וארקיע אל מבקר המדינה בדרישה למנוע מחברת התעופה לטוס אל העיר הדרומית, הכריזה אל על כי בכוונתה להגביר את התחרות בקו. "התיירות תעלה בעשרות אחוזים"
- ארקיע וישראייר: ההחלטה מונעת משיקולים פוליטיים
- ניצחון לאל על: קיבלה אישור להפעיל קו טיסות לאילת
- התוכנית של אל על: עקבה במקום אילת
- רשות התעופה לא נכנעת: אל על לא תטוס לאילת

"בשורה לתיירים ולתושבי אילת". מלון הנסיכה באילת צילום: יהודה בן יתח
לדבריהם, "הרישיון יביא להורדת מחירי כרטיסי הטיסה ויגביר את התיירות לעיר בעשרות אחוזים". נשיא התאחדות המלונות, אלי גונן, בירך אף הוא על ההחלטה, ואמר כי "התחרות בתעופה היא נשמת אפה של תעשיית התיירות".
צעד יוצא דופן
לעומת זאת, שתי המתחרות, ארקיע וישראייר, החליטו לנקוט צעד יוצא דופן, לאחד כוחות נגד ההחלטה ואף לפנות למשרד מבקר המדינה כדי לבדוק את ההליכים שקדמו להחלטה. זאת מתוך מחשבה שהיא בוצעה משיקולים פוליטיים. "ההחלטה תחליש את ארקיע וישראייר. התוצאה הבלתי נמנעת שלה תהיה הפחתת התחרות בחו"ל וחיזוק מונופול אל על בתחום הטיסות הבינלאומיות", מסרו שתי החברות בהודעה משותפת.
בארקיע ובישראייר הוסיפו ודרשו ממשרד התחבורה כי "בטרם יקבע מדיניות חדשה לגבי פעילות פנים-ארצית, יאפשר לחברות הישראליות תחרות שווה בקווים הבינלאומיים". שר התחבורה
הגיב לדברי הביקורת שהוטחו בו מצד ישראייר וארקיע, ואמר כי הוא נחוש בהחלטתו "לשפר את השירות לאזרחים ולהוזיל את מחירי הטיסות לאילת".
במשרד התחבורה דחו את הטענות באשר לשיקולים פוליטיים ומסרו בתגובה כי "החלטת השר התקבלה לאחר התייעצות עם כל הגורמים המקצועיים, ונועדה אך ורק לשפר את השירות. השר דוחה את ניסיון ישראייר וארקיע למנוע תחרות והוזלת מחירים". ממשרד התחבורה נמסר עוד כי "ארקיע וישראייר קיבלו בעבר ויקבלו בעתיד אישורים להתחרות באל על ליעדים באירופה, אך לצערנו בחלק מהמקומות הן לא מימשו את האישורים שקיבלו".