מבחן בד: הוניגמן מן

הם מעריכים כתב יד אישי ואנשים שלא נכנעים לטרנדים, הם מאמינים שג'ינס הוא הפריט האולטימטיבי ומזכירים לא לשכוח נעליים אופנתיות. שאול אהרוני ומיקי פמילה, המעצבים שמאחורי הוניגמן מן, עונים על השאלון

nrg סגנון | 29/5/2011 8:12 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
קולקציית הוניגמן מן, קיץ 2011
קולקציית הוניגמן מן, קיץ 2011 יניב אדרי
מתי הבנתם שאתם עומדים לעסוק באופנה?
שאול: "בזמן הצבא נמשכתי לתחומי עיצוב וגרפיקה ואחרי שהשתחררתי נרשמתי ללימודי תפירה ותדמיתנות. משם ההמשך לשנקר היה מובן מאליו".
מיקי: "מגיל צעיר שחשבתי שההיצע בחנויות מוגבל והתחלתי להוסיף ולהשלים בעצמי".

ספרו על שלב משמעותי בקריירה שלכם.
שאול: "מעבר לפריז למשך 14 שנים ועבודה בחברות בינלאומיות כמו Daniel Hechter ו-Celio Paris".
מיקי: "סטאז' בחברה מסחרית בינלאומית בקנדה שהשפיעה על השקפת עולמי מבחינת אופנה מסחרית".

מה הצדדים החזקים שלכם כמעצבים?
שאול: "יכולת ראייה רחבה של הקולקציה מתוך מחשבה על לקוח פוטנציאלי, וניסיון לייצר פריטי אופנה שלא נעלמים אחרי עונה, כאלה שאפשר להרגיש בהם טוב גם אחרי שנה".
מיקי: "יכולת ליישם טרנדיים אופנתיים והתאמה לקהל היעד במינון הנכון, מבלי להפוך את הלקוח לקורבן אופנה".

אילו מתלבשים, בארץ ובעולם, אתם אוהבים?
שאול: "להתלבש בהגדרה של 'מתאים', מאוד ספציפי לאירוע, למקום ולמצב הרוח של הלובש. מבחינתי חשוב המעמד שבו אדם מתלבש כמכבד את עצמו ואת הסובבים אותו".
מיקי: פחות אדם ספציפי, אלא מישהו שיודע לשלב בין פריטים קלאסיים לבין טרנדיים ולעשות את החיבור החדש והנכון עבורו".
שאול+מיקי: "עם זאת בארץ אנחנו אוהבים את שלומי שבן ובחו''ל את ג'וני דפ. אצל שניהם אנחנו מוצאים ייחודיות ואמירה אישית בכל מה שקשור לבגדים. הם לא מאמצים את הטרנד פשוטו כמשמעו, הם מפרקים אותו ומרכיבים מחדש במטרה להעביר אותנטיות ופרסונה".

ומי אייקוני אופנה בעיניכם?
"הדי סלימן (אקס Dior Homme) ששינה את כל תפיסת הלבוש הגברי המחוייט והפך אותו ממראה קלאסי שמרני לצעיר ונחשק, ויצר שפה חדשה בתחום".
יניב אדרי
קולקציית הוניגמן מן, קיץ 2011 יניב אדרי

איזה לקוח אתם הכי מעריכים?
"לקוח שמודע לנתונים הפיזיים שלו, יודע להבליט את הצדדים הטובים ולהצניע את מה שפחות, ויודע לפתח שפה אישית מתוך הפריטים שאנו מציעים. העונה אהבנו את הגישה של הפרזנטור שלנו עתי (שולברג) שלמרות מערכות הלבוש שהוגדרו עבורו מראש, הוא הביע מדי פעם את חוות דעתו על השילובים".

איזה צבעים שולטים בארון שלכם?
שאול: אחרי 14 שנה בפריז שבה שלט הצבע השחור, הוא הפך להיות חלק בלתי נפרד מהארון הפרטי. הוא פחות נשאר בטוטאל לוק השחור והמנוכר, אלא אני יותר

אוהב לשלב אותו עם כחולים כהים ואפורים על כל גווניהם".
מיקי: "צבעוניות מונוכרומטית של אפורים וחומים, וכמובן השחור לחורף ולבן לקיץ".

קולקציית הוניגמן מן, קיץ 2011
קולקציית הוניגמן מן, קיץ 2011 יניב אדרי
 
מה לעולם לא תעשו כמעצבים?
שאול: "לא אפתח בוטיק".
מיקי: "מהניסיון שלי לעולם לא להגיד לעולם לא. חשוב לשמור על ראש פתוח תוך שמירה על עקרונות עיצוביים אישיים".

איך נראה הסטודיו שלכם?
"באחד מחדרי העיצוב של חברת הוניגמן בדרום תל אביב. אצלנו במחלקת הגברים הקירות עמוסים בלוחות של צבעים, בדים והשראות".

איפה אתם חולמים לפתוח חנות?
מיקי: "הייתי שמחה לראות סניף של הוניגמן גברים באחת מבירות האופנה בעולם".

יש הישג של הזמן האחרון שאתם גאים בו?
"פתיחת המותג הוניגמן גברים. האפשרות למתג ולחשוב מהייסוד את קו האופנה כקונספט שגם בעוד כמה שנים יהיה ברור מי הלקוח ומה נחוץ לו".

איזו עצה מקצועית טובה אימצתם, וממי?
שאול: "באחד הראיונות של בלוגרית ניו יורקית נכתב שהיא מאוד מעריכה פיתוח כתב יד אישי של מעצב ולא מעצבים שרצים אחרי טרנדים. אני משתדל להעביר את המסר לסטודנטים שאני מלמד בשנקר ובויצ"ו חיפה".
מיקי: "אחת התובנות החזקות מבחינתי בעולם העיצוב ולאו דווקא באופנה היא אמת החומר: לזרום עם תכונות החומר שאיתו עובדים ולא לכפות עליו את רצון המעצב והעיצוב".

שאול אהרוני ומיקי פמילה
שאול אהרוני ומיקי פמילה  אלירן אביטל
 
איזו תצוגת אופנה בלתי נשכחת ראיתם?
שאול: cirque d'hiver - תצוגת אופנה של גוטייה בפריז בתחילת שנות התשעים. קרקס החורף של פריז עם במה עגולה, תלבושות אקסטרווגנטיות ושואו תיאטרלי".
מיקי: "תצוגת אופנה של לנוון: אווירה מחשמלת, תפאורה מדהימה והשיר של אסתר עופרים ברקע כפתיח לתצוגה, כשרק הישראלים מבינים את המילים".

מהם פריטי הבייסיק הכי חשובים לדעתכם, שכל בחור צריך להחזיק בארון?
שאול: "מבחינתי כל גבר חייב ג'ינס לא משופשף שיכול להשתלב במראה ספורטיבי או אלגנטי. ג'ינס לא משופשף קל לנייד כפריט לבוש גם לעבודה וגם ליציאה".
מיקי: "חולצה גברית שחורה או לבנה שיכולה להשתלב עם ג'ינס למראה קז'ואל או עם מכנס מחוייט למראה מוקפד יותר".

מה הוא הפריט הקלאסי של כל הזמנים?
"ללא ספק ג'ינס, מהמראה הלא מכובס עד לשלל התעללויות הכביסה, הגזרות והקרעים שעבר לאורך העשורים. זה פריט שמלווה את הארון מאז ומתמיד ונשאר למרות כל הטרנדים המשתנים והמהפכות בעולם האופנה, כאמירה של כל דור בזמנו הוא".

מה האסון האופנתי הכי גדול שבחור יכול לחולל?
"להיות לבוש במראה מוקפד ואופנתי ולשכוח שגם הנעליים הן חלק בלתי נפרד מהמראה הכללי, או ללכת עם נעליים שחוקות שעבר זמנן והצבע ירד מהן".

יניב אדרי
קולקציית הוניגמן מן, קיץ 2011 יניב אדרי

יש דגם שעיצבתם ונקשרתם אליו במיוחד?
"קצת נוסטלגיה. קולקציית הגמר בשנקר שנעשתה ללא מגבלות של עולם האופנה מבחוץ, היכולת להמציא בדים וטכניקות תפירה ייחודיות, לפתח קולקציה החל מהשלב הרעיוני עד ליישום וביצוע ועד לעליית הדגמים לתצוגה, כשהכל נעשה על ידנו ולא made in china".

מה הייתם ממליצה לפאשניסט המתחיל?
"ייחודיות שמותאמת לאופי האדם, ופחות רדיפה אחרי טרנדים מתחלפים. זה גם הפך להיות המוטו שלנו בעיצוב קולקציות הגברים של הוניגמן, שבהם הקו המנחה אותנו הוא fashion attitude ולא fashion victim".

על איזה אתר אינטרנט בתחום האופנה אתם ממליצים?
"שמחנו לגלות את הבלוג הישראלי הגרסונייר. הם מביאים את מושג אופנת הגברים למרכז השיח הישראלי".

את הקולקציה החדשה של הוניגמן מן ניתן להשיג בחנויות ברחבי הארץ. טווח מחירים: החל מ-30 שקל להלבשה תחתונה ועד 380 שקל למכנסיים. פרטים באתר

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מבחן בד

מעצבי אופנה עונים על השאלון

לכל הכתבות של מבחן בד

עוד ב''מבחן בד''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/channel_leisure/fashion/ -->