הצלמים הגדולים: מרט ומרקוס

הצילומים שלהם פלסטיים, מלאכותיים ולעתים קאמפיים, הם נחשבים לאמני הצילום הדיגיטלי ומרבים להשתמש בפוטושופ. הכירו את הצמד מרט ומרקוס, שהגיעו משום מקום והפכו לשניים מהשמות המבוקשים ביותר בעולם האופנה

מיכל הניג | 15/6/2011 16:15 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
רקע: מרט אלאס (Mert Alas) ומרקוס פיג'וט (Marcus Piggott) נולדו שניהם ב-1971 בטורקיה ובווילס, בהתאמה. אלאס התעסק בכלל במוזיקה קלאסית ואילו פיג'וט עבד כמעצב גרפי, עד שנפגשו במסיבה באמצע שנות התשעים כששניהם החלו לעבוד בתחום הצילום. הם אמנם עסקו קצת בתחומי סטיילינג ויצירה, אבל הגיחה שלהם לעולם האופנה הייתה פתאומית ומהירה, או כמו שגרייס קודינגטון ציינה: הם פשוט הגיעו משום מקום.

- הצטרפו לעמוד הפייסבוק של סגנון

בתחילת דרכם המשותפת, ב-1997 הם הציגו את עבודותיהם למגזין Dazed and Confused ומיד קיבלו הפקת שער מידיה של עורכת תחום האופנה דאז קייטי גראנד, שהפכה לידידה קרובה של השניים. שנה לאחר מכן קיבלו הצעה לצלם עבור Visionaire ובתחילת שנות האלפיים כבר הפכו לצלמים מבוקשים.
צילום השער: מרט ומרקוס
קייט מוס וליה טי על שער מגזין LOVE צילום השער: מרט ומרקוס

צילום: אלאס ופיג'וט מספרים כי הם מושפעים מעבודותיהם של הצלמים גאי בורדין, הלמוט ניוטון ורוברט מייפלתורפ, אבל הם עובדים בדרך מאוד מובחנת שמזוהה עמם, תוך התמקדות בארט ובמניפולציות דיגיטליות.

הם שומרים על הפרדה בין צילום אמנותי לצילום מסחרי, ועל אף שהם מתייחסים לשניהם כמו אמנות, הם ניגשים לעבודה בצורה שונה. ואכן, בעשור האחרון צילמו השניים גם צילומים אמנותיים וצילומי אופנה עבור

כמעט כל מגזין, ביניהם ווג פריז, נומרו, פופ, W וגם צילומים מסחריים עבור בתי אופנה כמו גוצ'י, לואי ויטון, מיו מיו וקנזו.

בנוסף, עבדו השניים עם שלל סלבריטאים, ביניהם מדונה, לינדזי לוהאן, סקרלט ג'והנסן וויקטוריה בקהאם. בראיון שערכו זה עם זה במגזין "אינדסטרי" האחרון סיפרו כי הם מצלמים הכל במשותף, לעתים במקביל ולעתים אחד לוחץ על המצלמה והשני אחראי על שאר העניינים על הסט.

צילום השער: מרט ומרקוס
לידנזי לוהאן על שער מגזין פופ, 2007 צילום השער: מרט ומרקוס

סגנון: הצילומים של הצמד נראים פעמים רבות פלסטיים, מלאכותיים ולעתים קאמפיים, הודות לעבודת הפוטושופ. גם צבעוניות עזה, משחקי תאורה וקונטרסטים בולטים, כשפעמים רבות המודל המצולם נראה מואר מבפנים, מזוהים עם עבודותיהם. הם מאוד אוהבים לצלם נשים חזקות, סקסיות, מתוחכמות וקצת מוזרות. "אנחנו לא רוצים לראות בחורות רגילות בתמונות שלנו", הם אמרו בראיון ל"ניו יורקר" ב-2004.

הייחוד שלהם הוא בעבודת הפוסט פרודקשן, כשהם משפצים את הצילומים בעבודת פוטושופ. "ההבדל בינינו לבין צלמים אחרים הוא שאכפת לנו מאוד מהחזות של המצולמים", הם אמרו באותו ראיון. "אנחנו מבלים המון בחדרי האיפור למשל. הצילומים שלנו הם כמו ציור. אפשר לצייר סצנה ויום אחרי זה לחשוב שהיינו רוצים להוסיף שם כלב, אז אנחנו בעצם מציירים שם כלב. אפשר להשיג כל מה שרוצים בסופו של דבר. זה מרגיש חופשי יותר מאשר הזמן שבו מה שצולם הוא מה שיש".

צילום השער: מרט ומרקוס
איזבלי פונטנה על שער ווג פריז, יוני 2011 צילום השער: מרט ומרקוס

עבודות נבחרות: בין העבודות האחרונות של השניים אפשר למצוא את ההפקה בה מככבת איזבלי פונטנה בגיליון יוני של ווג פריז וכן את קמפיין טום פורד ביוטי בו מופיעה לארה סטון. בנוסף, הם צילמו בתקופה האחרונה כמה הפקות למגזין LOVE כמו השער השנוי במחלוקת בו מתנשקת קייט מוס עם הדוגמנית הטרנסג'נדרית ליה טי. צילומים נוספים מהשנים האחרונות ניתן למצוא כאן.

- הכירו את הדי סלימן
- הכירו את ברוס וובר

צילום השער
מרט ומרקוס על שער מגזין Industrie צילום השער
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/channel_leisure/fashion/ordering_new_1/ -->