בי יוניק: שיתוף הפעולה החדש של "יוניקלו"

אחרי שיתוף פעולה בן שלוש שנים עם ז'יל סנדר, רשת האופנה היפנית "יוניקלו" מחליפה אותה במעצב האוונגרדי של "אנדרקאבר", ג'ון טקהאשי. צפו לגופיות קרועות ומפורקות

יערה קידר | 31/7/2011 10:25 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
ענקית האופנה היפנית "יוניקלו" הודיעה בשבוע שעבר על סיום שיתוף הפעולה עם המעצבת ז'יל סנדר לאחר שלוש שנים, והכריזה שהמעצב הבא שישתף פעולה עם הרשת הוא ג'ון טקהאשי, מעצב מותג הקאלט היפני "אנדרקאבר".

שיתוף הפעולה עם סנדר, תחת השם J+, נחשב לאחד המהלכים השיווקיים המוצלחים של הרשת שמונה כיום מעל 800 סניפים ברחבי העולם, ותרם רבות לדימוי האופנתי שלה, זכה לאהדת התקשורת ולכיסוי נרחב בעולם האופנה. עם זאת, המותג המשותף לא זכה ככל הנראה באהבת הצרכנים, על אף שרמת המחיר הייתה נוחה במיוחד (20-150 דולר), וקולקציית סתיו-חורף 2011 שעיצבה סנדר למותג תהיה האחרונה להמכר ברשת.
סריקה מתוך הספר Undercoverism
מעצב אוונגרדי. ג'ון טקהאשי סריקה מתוך הספר Undercoverism

טקהאשי הוא מעצב אוונגרדי שנחשב לסופרסטאר ביפן, אך אינו מוכר לרבים מחוץ לה. למרות ששיתף פעולה בעבר עם "נייקי", הוא אינו ידוע בעיצובים מסחריים במיוחד, ויש לו סטייל פאנקיסטי שמאופיין במעילים וז'קטים שעברו פירוק, חיתוך וקריעה, או כאלה שמשלבים בתוכם סכיני גילוח וענפי עץ. מחירי הפריטים של "אנדרקאבר" נחשבים לגבוהים במיוחד: מעילים ושמלות עשויים להגיע ל-2,500 דולר וגרביים נמכרים ב-30 דולר.

את "אנדרקאבר" הקים טקהאשי ב-1998 בטוקיו בעודו

סטודנט בבית הספר לאופנה בונקה שביפן. את הצלחת המותג המיידית הוא חייב לא מעט לתמיכה של ריי קוואקובו, האישה האגדית שמאחורי "קום דה גרסון". קוואקובו הייתה גם מי שעודדה אותו לעבור ולהציג את הקולקציות שלו בפריז.

לקולקציה הראשונה שהציג ב-2002 הוא קרא SCAB (גלד), ועל ההזמנה לתצוגה הופיעה ברך פצועה של אישה. קוואקובו, שלעתים נדירות נראית בציבור, ישבה בשורה הראשונה. בראיון ל"ניו יורק טיימס" אמר אז טקהאשי על עצמו שהוא "משחית מנומס".

סריקה מתוך ווג ספטמבר 2006
עיצוב של ג'ון טקהאשי שצילם ארווין פן סריקה מתוך ווג ספטמבר 2006

במהלך השנים, הקפיד טקהאשי לשתף פעולה עם אמנים רבים מתחומים שונים: ב-2006 ערך ואצר את הגיליון הרביעי של המגזין הבלגי A MAGAZINE, כבוד שזכו לו לפניו מרג'יאלה, יוז'י יממוטו והיידר אקרמן. צילום איקוני של אחד מעיצוביו של טקהאשי הונצח על ידי ארווין פן בגיליון ווג ספטמבר של אותה שנה.

מימין: הלוגו של יוניקלו ואנדרקאבר
מימין: הלוגו של יוניקלו ואנדרקאבר לוגו המותג
בנוסף, לפני כשנתיים פרסם את הספר Undercoverism, שהיה הסנונית הראשונה להשקת קו הגברים של המותג, כמו גם בושם, שיוצר על ידי "קום דה גרסון". 

גם בבית "אנדרקאבר" וגם ב"יוניקלו", שומרים על שיתוף הפעולה תחת מעטה כבד של סודיות, אך ללא ספק כדאי להמתין לקולקציה הראשונה לאביב-קיץ 2012, שתושק בחורף הקרוב, עם פתיחת חנות הדגל החדשה של "יוניקלו", בגינזה, טוקיו. 

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/channel_leisure/fashion/ordering_new_1/ -->