גרייסלנד: גרייס קודינגטון נחשפת בתערוכה חדשה

גרייס קודינגטון, המנהלת הקריאטיבית הג'ינג'ית של "ווג", שכבר נחשפה בסרט "גיליון ספטמבר" חוזרת לאור הזרקורים בתערוכה חדשה של בעלה לשעבר, צלם האופנה ווילי כריסטי. עוד בתפריט: מיק ג'אגר, גרייס ג'ונס ודיוויד בואי

יערה קידר | 16/8/2011 17:01 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
מי שצפה ב"גליון ספטמבר" גילה עד מהרה שהכוכבת האמיתית של הסרט התיעודי אינה עורכת "ווג" אנה ווינטור, אלא דווקא יד ימינה גרייס קודינגטון, המנהלת הקריאטיבית אדומת השיער של המגזין, אלילת אופנה בריטית בת 70, שהופכת במהלך הסרט מדמות משנה נחבאת אל הכלים, לכוכבת עם אישיות וסיפור חיים מרתקים.

גרייס קודינגטון
גרייס קודינגטון באדיבות התערוכה
קודינגטון החלה את דרכה בתעשיית האופנה כדוגמנית בשנות השישים, ואף זכתה בתחרות הדוגמניות של "ווג" בשנת 1959. תאונת דרכים שעברה שנתיים לאחר מכן קטעה את קריירת הדוגמנות, מאחר שנפצעה בפניה ונזקקה לשורה של ניתוחים. היא חזרה לדגמן כעבור שנתיים, אך ב-1968, כשהוצע לה לעבוד כעורכת אופנה ב"ווג" בריטניה, החליטה לעבור לצד השני של המתרס.  כשמונתה ווינטור לעורכת המגזין היא החליטה להתפטר ולעבור לניו יורק, שם שימשה כמנהלת קריאטיבית בבית האופנה "קלווין קליין". ב-1988 חזרה לעבוד עם ווינטור, שמונתה אז לעורכת הגרסה האמריקאית של "ווג".

בימים אלה, זוכה קודינגטון שוב לתשומת לב, בעקבות תערוכת צילום חדשה שתיפתח בקרוב בלונדון, בה מוצגים צילומי דוגמנות פרטיים שלה, שלא נחשפו לציבור עד עתה. בעלה לשעבר ווילי כריסטי, היה צלם אופנה שפעל בשנות השבעים ותחילת השמונים‫‬‫, ואוסף מתוך הארכיון האישי שלו יוצג תחת הכותרת Limited Edition Collection עם פתיחת שבוע האופנה הבריטי בספטמבר‫. כריסטי צילם באותה תקופה עבור "ווג" הבריטי, צילם קמפיינים יוקרתיים לחברות אופנה, על סטים של סרטי קולנוע וכן אמני רוק כמו פינק פלויד ובריאן פרי. בין הצילומים שהוא מפרסם כעת נמצאים פורטרטים של מיק ג'אגר מ-1969, של ג‫'‬רי הול‫ בצילומי הסרט "המרגלת שאהבה אותי" מ-1976‫‬ ושל דיוויד בואי, קתרין דנב וסוזן סרנדון על סט "הרעב" משנת 1982.‬

כמו כן, תיעד כריסטי את קודינגטון במהלך ארבע שנות נישואיהן (שהסתיימו ב-1978) בסדרת צילומי אופנה אישיים, ואלה המתינו לדבריו חבויים במגירה בביתו במשך יותר מ-35 שנה. בצילומים נראית קודינגטון, אז בשנות השלושים לחייה, בדירתם בלונדון‫,‬ שנים אחרי שהפסיקה לדגמן.‬ "עבורי היא עדיין הייתה גן עדן צילומי", סיפר בראיון ל"ווג" הבריטי. "הייתה לה הערכה והבנה לאמנות בכל צורה. היא הבינה כל מה שבגדים ניסו לעשות. מבחינה צילומית, ומבחינה אישית, גרייס הייתה כל מה שחיפשתי, והיא הסכימה לשתף פעולה למזלי".

הצילומים היפהפיים שופכים אור על הזוגיות של השניים, ובעיקר את השפעתה היצירתית של קודינגטון על עבודתו של בן זוגה‫. בולט במיוחד צילום שער "ווג" משנת 1976 תחת הכותרת ‫"‬ג‫'‬לי‫",‬ ששבר את כללי צילום האופנה, והפך את המהדורה לאחת הנמכרות בכל הזמנים.

התערוכה מספקת הצצה מרעננת לעולם האופנה של שנות השבעים‫, ונותנת הזדמנות נדירה לאספנים לרכוש את הצילומים האיקוניים שמהווים תיעוד לתרבות ולתקופה. עד פתיחת התערוכה ב-15 בספטמבר ב-Ivy Club, ניתן לתאם ביקור פרטי בסטודיו של כריסטי ולצפות באוסף. פרטים נוספים באתר של הצלם.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/channel_leisure/fashion/ordering_new_1/ -->