תקופת הרנסנס: בית "קארבן" יוצר קלאסיקה עם טוויסט

בית האופנה הצרפתי "קארבן" הוקם ב-1945 כדי ליצור קוטור לנשים צעירות, אבל הפך למותג אלמוני במהלך השנים. כעת, הוא זוכה לקאמבק בזכות המעצב הצעיר גיום הנרי שיוצר קלאסיקה מודרנית איכותית ומפתה

מיכל הניג | 5/12/2011 12:25 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
ב-1945, אחרי שלא הצליחה למצוא בגדים במידה פטיט, החליטה כרמן דה טומאסו, שגובהה עומד על מטר ו-55 סנטימטר, לפתוח בית אופנה. הצרפתייה, בת 36, שתכננה בכלל ללמוד עיצוב פנים, עשתה הסבה מקצועית והקימה את "קארבן" (Carven), מותג יוקרתי שפונה לנשים צעירות בנות גילה.

אחראי לרנסנס. גיום הנרי
אחראי לרנסנס. גיום הנרי  AFP
"קארבן" נחל הצלחה באותה תקופה, מאחר והעיצובים של מדאם קארבן, כפי שכונתה, היו מחמיאים, פרקטיים, נשיים ונוחים, במילים אחרות: בדיוק מה שנשים רוצות. "הקוטור הביא לי שמחה גדולה, את חדוות היצירה", סיפרה דה טומאסו ביום הולדתה ה-100 שחל לפני שנתיים. "עשיתי כל מה שיכולתי בשביל להפוך את הנשים ליפהפיות".

המותג התרחב בשנים שלאחר מכן גם לבגדי ילדים, גברים, תכשיטים ובשמים, ודה טומאסו אפילו עיצבה את מדי הדיילות של "אייר פראנס", אבל למרות ההצלחה העצומה, "קארבן" מעולם לא התברג ברשימת בתי האופנה הגדולים של המאה העשרים, לצד "דיור", "איב סאן לורן", "שאנל" ו"לנוון".
גטי אימג'ס
מדמואזל קארבן במהלך העבודה, 1962 גטי אימג'ס
סאן לורן הצעיר

בשנת 1993, כשהייתה בת 84, פרשה דה טומאסו מתפקידה כמעצבת הקריאטיבית והורישה אותו למעצב האיטלקי אנג'לו טלראזי, אך הרנסנס האמיתי התרחש לפני כשנתיים כשלתפקיד המעצב מונה גיום הנרי, שהצליח להפיח רוח חיים במותג הגוסס, ואפילו פתח חנות ראשונה למותג בפריז.

הנרי, 32, שעבד בעבר בבית "ז'יבנשי", יצר

מותג רענן, אלגנטי, צעיר ונשי, שמתאים גם ליומיום וגם לערב. "בורגני, אבל עם אלמנט מרושע", הוא מציין. העיצובים שלו קלאסיים, אבל עם טוויסט מודרני, כשהאישה של "קארבן" מעדיפה חצאיות ושמלות על מכנסיים, לובשת ז'קטים מחויטים וחולצות מכופתרות עד הצוואר, אבל תצא גם עם כתפיים חשופות או עם מפתח בחזה.

AFP, רויטרס
קלאסי עם טוויסט. קולקציית אביב-קיץ 2012 AFP, רויטרס

בקולקציות שלו מרפרר הנרי, שכונה לאחרונה "סאן לורן הצעיר", לרעיונות של דה טומאסו, שביססה למשל קולקציות על אלמנטים אפריקאיים או סיניים, או על יצירות אמנות. כיום, הוא מזכיר נשים כמו סימון דה בובואר או רעיונות כמו "חופשה בשווייץ" כחלק מההשראות שלו, ובקולקציית אביב-קיץ 2012 הוא הציג אלמנטים שבטיים בצבעוניות עזה.

"אנחנו מכבדים את המותג, אבל אנחנו לא רוצים לפנות רק לנשים מבוגרות", הסביר. ואכן, "קארבן" הפך חביב על כוכבות צעירות כמו אלכסה צ'אנג, קלואי מורץ, אן התאווי ואמה סטון, לצד מבוגרות יותר כמו דמי מור וקריסטין סקוט תומאס. "לאלכסה ולאמא שלי יש אותו מעיל בצבעים שונים", ציין הנרי לאחרונה. "אני מנסה ליצור בגדים שיתאימו לכולן ויהיו על-זמניים".

- הכירו את המעצבת מרי קטרנצו

MCT
מתאים למבוגרות וצעירות כאחד. אמה סטון בשמלה של קארבן MCT
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

הכירו את המעצבים

לכל מי שרוצה לדעת יותר על בתי האופנה והמעצבים הגדולים בעולם

לכל הכתבות של הכירו את המעצבים

עוד ב''הכירו את המעצבים''

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים