תתגבר טיסות? אייר ברלין רוצה יותר
אייר ברלין מבקשת להכפיל את מספר הטיסות השבועיות, אך רשות שדות התעופה האזרחית מתנגדת

אייר ברלין צילום: יח''צ
חברת התעופה אייר ברלין מעוניינת להכפיל את מספר הטיסות לישראל, אך נתקלת בסירוב מצד רשות התעופה האזרחית (רת"א). אייר ברלין, שהחלה לטוס לישראל לפני כשנתיים, מפעילה כיום 9 טיסות שבועיות בין נתב"ג ל-4 יעדים בגרמניה: ברלין, מינכן, דיסלדורף וקלן.
לדברי מוני בר, יו"ר הולידיי טרוול, נציגת אייר ברלין ישראל, החברה הגישה לפני כמה חודשים בקשה לרת"א להגדיל את מספר הטיסות השבועיות ל-14 בשלב הראשון ול-18 בשלב השני. "שנתיים נדרשו לנו להגדיל את מספר הטיסות ל-9 בשבוע, ונראה שיידרשו לנו עוד שנתיים כדי להגדיל את המכסה. רת"א שומרת על אל על, והרשות המקבילה בגרמניה שומרת על לופטהנזה. אין כאן שמים פתוחים באמת", אמר בר.
לדבריו, הטיסות של אייר ברלין אינן מתחרות
בקהל היעד של אל על. "70% מהתנועה שלנו הם תיירים גרמנים. אני מוכר להם חבילות נופש בארץ באמצעות חברת התיירות טואי, שנחשבת המותג הכי חזק בתיירות באירופה. התיירים של טואי לא יטוסו לעולם באל על בגלל המחיר הגבוה. אם לא יהיו להם הטיסות הזולות, הם פשוט יבחרו יעד אחר. בינתיים אנחנו ממשיכים לרדוף אחריהם ומדינת ישראל מפסידה תיירים", אמר.
לדברי מנכ"ל רת"א גיורא רום, הגדלת נפח הטיסות בין ישראל לגרמניה תלויה בהסכם התעופה שנחתם בין שתי המדינות. "אי אפשר לחרוג ממה שהוסכם, במיוחד לא מול הגרמנים. אנחנו מאוד קרובים לחתימה על הסכם עם האיחוד האירופי, וזו סיבה נוספת לסירוב שלנו. אייר ברלין דואגת לאייר ברלין. השיקולים לפתוח ולשנות הסכם תעופה מורכבים מאוד", אמר.