בחירתה של סופיה: אימוג'ן פוטס היא האיט-גירל החדשה
מאזינה לג'וני קאש, מחבבת את "התפסן בשדה השיפון". אימוג'ן פוטס היא הכוכבת החדשה של סופיה קופולה וגם שחקנית מבטיחה, איט גירל לוהטת ואייקונית אופנה שווה
בקליפ תוכלו לראות את פוטס משתזפת בשמש, יושבת במכונית שחולפת על פני נוף מדברי, ואף מתנשקת עם בחור לוהט בבריכת שחייה - הכל על רקע השיר "אבלון" של בריאן פרי, ותוך שהיא עוטה, כמובן, שמלות מהקולקציה. קופולה ביימה את הקליפ בסגנון החלומי האופייני, והפעם היא לקחה את החלום שלה למרקש, מרוקו. קופולה, שרצתה מראש שהדמות הראשית תהיה שחקנית ולא דוגמנית, אומרת על פוטס: "אני חושבת שהיא נהדרת ויכולה להביע כל כך הרבה בלי לדבר בכלל".

אין ספק שפוטס מתאימה לקופולה - היא נראית כמו חולמת תמידית בהקיץ, בשיער בלונדיני, עיניים כחולות ושפתיים בשרניות. יש לה אפיל של לוליטה, אבל אטיטיוד בוגר מעבר לשנותיה, שלא לדבר על המבטא הבריטי הסנובי של מי שהתחנכה במיטב בתי הספר הפרטיים בלונדון. היא הקסימה את קופולה, וקופולה דאגה שהיא תקסים את כולנו.
הקליפ של "מארני" אינו עבודת הדוגמנות הראשונה שלה: באוגוסט שעבר פוטס נבחרה לתפקיד

פוטס נולדה וגדלה ברובע היוקרתי צ'יזוויק שבמערב לונדון. אביה הוא עיתונאי לשעבר שהפך למפיק טלוויזיה עסוק. "זה נחמד לדבר עם אבי על עבודה, כי אנחנו מבינים זה את זה, אבל מעולם לא הייתי עמו על סט צילומים, והוא מעולם לא היה על סט צילומים איתי", היא אומרת. בגיל 14, בעקבות המלצה של חבר, היא הצטרפה לקבוצת תיאטרון מקומית, ותוך פחות משנה נחתה בטלוויזיה, בתפקיד קטן של מתבגרת שנכנסה להריון בסדרה המיתולוגית Casualty.
משם הכל דהר קדימה. בגיל 15 פוטס כבר הופיעה לצד נטלי פורטמן בסרט "ונדטה". היא פרצה לתודעת הקהל הרחב בגיל 17, כשגילמה את התפקיד הראשי בסרט האימה "28 שבועות אחרי". שנה לאחר מכן גילמה בסרט של ה-BBC על חייה של הסופרת ג'יין אוסטן את אחייניתה של הסופרת. "המחוכים בסרטים תקופתיים חותכים את החזה שלך", סיפרה. "אני לא יכולה לדמיין איך נשים חיו אי פעם בבגדים הללו". היא אף פיתחה בעקבות הסרט דעה מוצקה בקשר לאהבה: "אני חושבת שאת מתאהבת כל הזמן כשאת צעירה, משום שיש תמיד מישהו מבוגר יותר וחכם יותר להעריץ. אבל אני לא מאמינה במר דארסי (גיבור "גאווה ודיעה קדומה" של אוסטין, ו.ד). גברים כמוהו קיימים רק בספרות".
בזכות התפקיד הזה פוטס נבחרה לשחק בעיבוד חדש ל"ג'יין אייר" שעלה לא מכבר למסך הגדול, שם היא מגלמת את דמותה של בלאנש אינגרם, בחורה חובבת כסף ודי בלתי נסבלת. כשהגיעה לאודישן הבמאי שאל אותה איך תגלם את בלאנש, שהייתה גם זמרת אופרה. "כמו ג'וני קאש", היא ענתה בהומור המשובח האופייני לה. בכלל, המוצא הבריטי, המבטא והפאסון של פוטס הפכו אותה לשחקנית המועדפת על במאי סרטים תקופתיים. "אלו סיפורים אוניברסליים על אהבה, חוסר ביטחון כלכלי וסטטוס משפחתי, שיכולים להיות מתורגמים לזמנים מודרניים", התפייטה.
גם תפקידי אופי שנויים במחלוקת אינם זרים לה. השערורייתי שבהם היה תפקיד הנימפה המפתה את מייקל דאגלס המקשיש בסרט Solitary Man מ-2010. פוטס דווקא חשבה שהתסריט הגיוני: "אני מאמינה שהפרשי גילים הם לא רלוונטיים". בהתאם, פיתחה קראש רציני על מייקל פסבנדר בן ה-34 ששיחק לצדה ב"ג'יין אייר", ואף שלחה מכתב אהבה לוודי אלן, מושא אהבתה הנצחי. "יום אחד חשבתי שאני מתעוורת, אבל התברר שזו רק אלרגיה", סיפרה. "התחלתי לכתוב מכתב שבו נאמר 'רציתי לכתוב לך לפני שמשהו יקרה לאחד מאיתנו'. אחי אמר לי שלא הייתי צריכה לכתוב את זה, כי זה נשמע כאילו אני איזו מעריצה מטרידה, אבל זה מאוחר מדי עכשיו. אולי אשמע ממנו יום אחד".

פוטס כיכבה עד היום גם בדרמת הטלוויזיה Christopher and His Kind, שם גילמה את ג'יין רוס, ההשראה לדמותה של נערת הקברט ההוללת סאלי בולס מהמחזמר "קברט". בשנה הקרובה תוכלו לראות אותה בסרט Filth, בסרט על חייו של המוזיקאי טים באקלי לצד כוכב "אחת שיודעת" פן באדג'לי, ובסרט A Late Quartet לצד פיליפ סימור הופמן. אבל חלום חייה הוא לגלם את דמותו של הולדן קולפילד, גיבור "התפסן בשדה השיפון". "זה הספר הכי מצחיק שקראתי", היא אומרת. "הוא כל כך מלודרמטי עם כל הבעיות והשיגעונות בנוגע לזהות ומשמעות החיים. איזה טוויסט זה יהיה אם אשה תשחק אותו".
כנערה צעירה בתעשייה דורסנית, פוטס שאבה תחושת ביטחון ממשפחתה: "אם את חזקה, את יכולה להימנע מניצול, אבל אם את נאיבית, יכולים לנצל את זה בקלות רבה בביזנס הזה. אני בת מזל שיש לי חברים, משפחה וסוכן שמייעצים לי. למשל, אמרתי 'לא' להרבה מגזיני גברים, כי אני לחלוטין לא בעניין. חוץ מזה, אני לא בטוחה שיש לי הציוד המתאים להציע להם", היא אומרת בחיוך. אין לה בעיה עם העובדה שהיא בעלת חזה קטנטן.
כיום פוטס מחלקת את זמנה בין לונדון, שם יש לה דירה שקנתה כבר בגיל 20 מכסף שהרוויחה, ללוס אנג'לס, שאליה היא עדיין מנסה להתרגל, בעיקר בשל השמש שמאתגרת את עור הפורצלן שלה. היא דחתה את לימודי האמנות שלה לטובת המשחק, אבל האהבה שלה לתחום נותרה על כנה: בביתה התקינה סטודיו שבו היא מציירת.
תחביב נוסף שלה הוא מוזיקה: "אני מעריצה גדולה של ג'וני קאש, ואוהבת זמרות כמו לורה מרלינג וג'ואנה ניוסום. הרנסנס של הפולק הוא נהדר. חלק מחברי עובדים בתעשיית המוזיקה, אז אני נספח של הווייב הלא קולי של המוזיקה הזו", היא צוחקת.

בנוסף, פוטס מסתמנת כאייקון אופנה עולה. היא אוהבת בגדים בובתיים, כאלה שהייתם יכולים לדמיין בהם את אלכסה צ'אנג או את מישל וויליאמס. אבל הכישרון שלה הוא שילוב קורטוב של הומור ומרדנות.
אחת ההופעות הבולטות שלה נרשמה בפסטיבל "קומיק קון" ביולי 2011, שם נראתה בחצאית פליסה שחורה באורך מידי של המעצב דרק לם, והעניקה ללוק טוויסט עם חולצה ללא שרוולים בצבע דנים של המעצב. באותו חודש התייצבה במסיבה של "מיו מיו" בבוורלי הילס בשמלה שנתפרה במיוחד עבורה על ידי בית האופנה הנחשב, בשחור-לבן. היא לא היססה לשבור את האלגנטיות עם נעלי מרי ג'יין בוורוד לוהט של "פראדה", שנתנו את הטאץ' המרדני. באוגוסט התייצבה פוטס לפרמיירה בניו יורק בחצאית של המעצב פול סמית, בצירוף גופיית פסים של אמריקן אפרל ונעלי קריפרס בהדפס חברבורות. הנעליים הללו נחשבות בעיני רבים למכוערות, אבל הן מאפיינות את חבורות ה"טדי בויז" הבריטיות מהפיפטיז, והיה בלוק הזה קריצה למקורותיה.
פוטס עובדת במרץ, ואף קוטפת קמפיינים מתחת לרגליהן הארוכות של דוגמניות - שימו לב שבסרטון של "מארני" מצולמות גם דוגמנית העל ליאו וון והאיט גירל אנבל דקסטר ג'ונס, אבל פוטס מטילה עליהן צל כבד. במקביל, היא נהנית להיות צעירה נחשקת שמחליפה בני זוג. "פגשתי שחקנים שהיו כל כך מעושים עד שאת לעולם לא תצאי איתם, וחלק שהיו נהדרים. אני נמשכת לאלו שמחזיקים סיגריה ביד, ויש להם נשמה מעונה". מה שנקרא - בהצלחה עם זה.

