באק טו בלאק: איך הפכה ג'ואן סמולס לסופר-מודל?
לדוגמנית העל ג'ואן סמולס לקח זמן להגיע למעמד של סופר-מודל, אבל עכשיו עם שני שערי מגזינים במקביל ושלל תצוגות, היא כבר מגדלת דור של יורשות אקזוטיות

סמולס הגיעה באופן פורמלי למעמד סופר-מודל לאחר שהופיעה במקביל על שני שערים של מגזינים נחשבים: הראשון הוא שער מהדורת אביב-קיץ של מגזין "פופ" שהקדיש לה שני שערים מתחלפים שהם למעשה קולאז'ים בסגנון פופ ארט אותם יצר הצלם העולה דניאל סאנוולד. השני הוא שער גיליון מרץ של "ווג" האיטלקי, עליו לא הופיעה דוגמנית שחורת עור מאז שנת 2008. השער המדובר, שצולם כרגיל על ידי סטיבן מייזל, הוקדש לכתבה שעוסקת באופנה מוגזמת במתכוון המושפעת מהגטו-שיק.
נראה שאי אפשר להתחמק מסמולס: בחודש מרץ בלבד היא כיכבה במגוון מגזינים: במהדורת אביב-קיץ של "פרפל פאשן", שבו הופיעה בכתבת אופנה שצילם טרי ריצ'רדסון עם סטיילינג של קארין רויטפלד; באדיטוריאל של פיטר לינדברג ב"ווג" האמריקאי; והונצחה על ידי קרל לאגרפלד יחד עם ססקיה דה בראו ואריזונה מיוז במגזין "הרפר'ז באזאר".
כמו כן הקיץ היא תופיע בלא מעט קמפיינים יוקרתיים: כך לדוגמה היא משתתפת לצד ססקיה דה בראו בקמפיין "שאנל" שצילם לאגרפלד בצילומי שחור-לבן אווירתיים, כשהן מבצעות התעמלות על מקבילים ונתלות על טבעות בין השמים לים. היא משמשת גם כפנים של "לקוסט" לקיץ יחד עם הדוגמנית הפולנייה ג'ק, וכמובן שאסור לשכוח את החוזים היוקרתיים שלה עם חברת "אסתי לאודר" ובית התכשיטים "דיוויד יורמן" שממשיכים גם השנה.

אפשר לומר בבטחה שאנו עדים לנסיקתה של סמולס, שמדורגת נכון לעכשיו במקום השני ברשימת 50 הדוגמניות המובילות של אתר models.com, לצמרת דוגמניות העל. היא פרצה לתודעה בתצוגות הקוטור של "ז'יבנשי" לעונת אביב 2010 כשצעדה על המסלול בחצאית שחורה גבוהה במיוחד ומלאת תחרות, ששולבה עם חולצה שקופה לחלוטין שמתחתיה לבשה חזייה שחורה שקופה עוד יותר, ועל ראשה הונח כובע שנראה כגלגל ענק.

מיד לאחר אותה הופעה היא כיכבה באדיטוריאל ב"ווג" האיטלקי שצולם על ידי מייזל, בהפקה ב"ווג" הגרמני שצילם פטריק דמרשלייה וגם ב"ווג" האמריקאי שסימן אותה מיד ככוכבת הבית שלו. המקרה של סמולס הוכיח סופית שמעבר להיותו מעצב, ריקרדו טישי הוא גם מלהק על של דוגמניות וכשהוא מסמן מישהי סביר להניח שהקמפיינים כבר בדרך אליה.
אולם סמולס לא תמיד הייתה הכוכבת שהיא היום: היא נולדה לפני 24 שנה בשם ג'ואן רודריגז בפורטו ריקו. בארץ מולדתה היא למדה פסיכולוגיה באוניברסיטה והשתתפה בתחרות יופי מקומית, שבה לא זכתה אך קיבלה ייצוג בסוכנות דוגמניות עלומת שם. רק בשנת 2007 היא עברה לניו יורק ועם המעבר גם חתמה על חוזה דוגמנות עם הסוכנות עלית. חוזה זה ניפק לה עבודות לא משמעותיות כמו לדוגמה השתתפות בקליפ לשירו של
באותה תקופה סמולס נודעה בתעשייה כדוגמנית סוג ב' שהצטלמה בעיקר להלבשה תחתונה ושהמלהקים סירבו להעביר אותה אודישנים, למרות שהתעקשה והגיעה שוב ושוב. כך שבעבר הלא מאוד רחוק היה נדמה שסמולס מעולם לא תזכה לתהילה. שנתיים לאחר שהגיעה לניו יורק החליטה לעבור מעלית לסוכנות IMG. בדיעבד התברר שמדובר בצעד משמעותי בקריירה שלה, שכן בינואר 2010 הגיע הנס המיוחל בדמות צעידה על מסלול התצוגה של "ז'יבנשי" בפריז והחתמה על חוזה אקסקלוסיב יוקרתי שאסר עליה לצעוד בתצוגות אחרות. בעונת תצוגות החורף שלאחר מכן היא כבר צעדה בין היתר על מסלוליהם של אנה סואי, "גוצ'י", "פראדה", "איב סאן לורן", "ולנטינו", "ברברי" וכמובן "ז'יבנשי".

בעונת קיץ 2012 סמולס שברה שיאים חדשים וצעדה על מסלולי 40 תצוגות בעונה, מה שהפך אותה לאחת הדוגמניות הכי מבוקשות כיום. עבור הנערה מפורטו ריקו בהחלט מדובר בחלום שהתגשם, שכן היא חלמה להיות דוגמנית מאז הייתה ילדה ולמען הגשמת החלום שיננה שמות של מעצבים, דוגמניות וטרנדים. בתעשיית האופנה מספרים על סמולס שהיא מקרינה שלווה ובעלת מזג נעים שכיף לעבוד איתה. סמולס מצדה מעידה כי ברצונה להמשיך ולשבור גבולות באופנה ולהציב לעצמה יעדים חדשים כשהמוטו שלה הוא: "דברים טובים מגיעים אליי בצורה פשוטה ולעתים תכופות".

ובינתיים טישי ממשיך לסמן יורשות אקזוטיות לסמולס וכדי לדעת מי הן ממשיכות דרכה מספיק לצפות בתצוגת החורף האחרונה של "ז'יבנשי": כך לדוגמה הדוגמנית השנייה שיצאה למסלול במהלך התצוגה הייתה ברזילאית חדשה בשם דניאלה בראגה, 18, בעלת מראה לטיני "אמיתי" המורכב מעור שחום, עיניים ושיער חומים, שפתיים ענקיות ולוק סקסי מוגזם ומתגרה.
בהמשך התצוגה עלתה גרייס מאהארי, 22, הקנדית שמשפחתה היא במקור מאריתריאה. מאהארי החלה לדגמן כבר ב-2005 לאחר שזכתה בתחרות אופנה של מגזין Elle קנדה, אך לא הצליחה במיוחד. כעת, לאחר שסומנה על ידי טישי ווהוחתמה על חוזה אקסקלוסיב הכל השתנה. סביר להניח שטישי יעביר את שתי בנות המזל לטיפולה של חברתו הטובה קארין רויטפלד, שיודעת להפוך בנות לכוכבות כפי שעשתה עם סמולס.
אין ספק שטישי, מעצב בעל השפעה רבה וחיבה לדוגמניות לא שגרתיות הוא בין האחראים לכך שלאחרונה אנו נחשפים ללוקים מגוונים בקמפיינים ובמגזינים. שוני הוא בדיוק העניין באופנה וטישי לוקח את הקונספט הכי רחוק שאפשר, כשהוא מנפץ דעות קדומות לרסיסים.
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום אופנה-
