צוללת לסומק התודעה: הכירו את המדענית לענייני שפתונים

עם תואר בפסיכולוגיה וחוסר החלטיות לגבי הקריירה, ג'נה מנארד התגלגלה להיות המאפרת הצמודה של קייט ווינסלט, אומה תורמן, טיילור סוויפט ואחרות. כמומחית הצבעים החדשה של חברת קליניק, היא מסבירה למה בחירה מדויקת של גון ליפסטיק היא כל כך קריטית

הלית קולט, לונדון | 29/4/2012 15:15 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
התפאורה מתעקשת: משהו קורה כאן. מלצרים גבוהי בלורית מגישים לי ליפסטיק במקום קוקטייל, שפתוני ענק בפינת האולם מבקשים שנעצור לצילום, והנה מראה שמזמינה את כולם לקשקש עליה בעפרונות איפור חדשים. זהו בית הממתקים של עמי ותמי בגרסת הילדה הגדולה והגנדרנית, או עליסה בארץ הפלאות והצבעים, וריאציה עדכנית לחובבות אופנה מתקדמות, או - ההזמנה בתיק מבארת - הקוקטייל החגיגי של חברת "קליניק" עם ג'נה מנארד.

מנארד, מאפרת-כוכבת עולה, היא הרכש האחרון של "קליניק". היא לוהקה על תקן מומחית הצבעים של החברה - מהלך הגיוני מצד מותג הקוסמטיקה והאיפור הוותיק, שלצד איכותו נושא מבחינה תדמיתית את ערך השמרנות והסטריליות. הקוקטייל הצבעוני הזה הוא עוד תחנה במסע יחסי הציבור שעורכים עכשיו ב"קליניק" כדי להראות לכולם עד כמה מאסטרית הצבעים החדשה שלהם מוצלחת, ואי אפשר להאשים אותם: היא באמת מאוד מוצלחת.
מומחית צבעים. ג'נה מנארד
מומחית צבעים. ג'נה מנארד יח''צ
 
ביום המחרת אנחנו יושבות בפנטהאוז לונדוני שטוף שמש, ומנארד, עדיין נרגשת מהקוקטייל שארגנו לכבודה בלילה הקודם, מעבירה 28 שנות חיים בהילוך מהיר.
טקס האוסקר? דא?

"הדרך שעשיתי לכאן, לכיסא הזה שלידך, היא בפירוש לא מסורתית", היא פותחת. "יש אנשים ששיחקו באיפור וחלמו על זה בצעירותם - אני לא אחת מהם. אמא שלי הייתה מעצבת שיער והייתה לנו בבית מספרה, עם לקוחות שבאות והולכות כל היום. אני הייתי יושבת ומתבוננת בה, מרותקת. לא מהתספורות, אלא ממה שקרה שם. הן היו מגיעות אפורות וחסרות ביטחון ועוזבות שמחות ומצחקקות. באותו זמן לא הבנתי לאיזה תהליך הייתי עדה, אבל היום אני מבינה שזו הטרנספורמציה שכבשה אותי".

למספרה הביתית של אמה בפנסילבניה, ארצות הברית, היא מספרת, היו עוד כמה השלכות. "כולם פשוט הניחו שבגלל אמא שלי, גם אני בטח טובה באיפור ועיצוב שיער. אז התחלתי לשחק באיפור של חברות בקולג' והתקבלתי למשרת השתלמות על סט של סרט קולנוע, ויום אחד

הציגו אותי למעצבת תלבושות זוכת אוסקר שהייתה מאוד מפורסמת (אן רות, ה.ק). לא ידעתי מי היא, אפילו לא ממש ידעתי מה זה אוסקר, הייתי כל כך נאיבית. הגעתי אליה הביתה וסיפרתי לה מה מושך אותי באיפור. היום אני נזכרת בזה וחושבת'או מיי גוד, אני מקווה שלא עשיתי בושות', אבל כנראה שלא עשיתי, כי היא שכרה אותי".

מנארד מצאה את עצמה בניו יורק, והמעבר לאיפור אופנה היה מתבקש. "בשלב הזה עדיין לא הייתי בטוחה במאה אחוז שאני באמת רוצה להיות מאפרת, אבל העבודות הגיעו וזה פשוט נהיה. אני יודעת שהייתי בת מזל; פגשתי את האנשים הנכונים שנתנו לי צ'אנס. לפעמים פשוט צריך לתת לדברים לקרות. אני חושבת שאם הייתי מקבלת החלטה מושכלת ללכת על זה, זה לא היה מתפתח ככה. יש דברים שפשוט אי אפשר לכפות".

איפה בתוך כל זה מוצא את מקומו התואר שלך בפסיכולוגיה?
"וואו, הוא מאוד עוזר. אני מתעניינת באנשים באופן כללי, ואני יודעת מה איפור עושה עבור נשים, אני יודעת איך זה גורם להן להרגיש. ואני חושבת שהידע בפסיכולוגיה גם עוזר לי לעבוד עם אנשים על הסט. גיליתי את זה עם הזמן. צלמים אומרים לי 'הדוגמנית הזאת, היא לא הייתה כל כך שמחה כשהיא הגיעה, ועכשיו העיניים שלה בורקות'. ואני , סתם דיברתי איתה".

ממה בעצם מורכב התפקיד החדש שלך? את מעורבת בקבלת החלטות?
"הכי מעורבת שאפשר. אני מגיעה למעבדה שבה מערבבים את הצבעים ונותנת את כל האינפוט שלי לגבי הצבעים, המרקמים, הנוסחאות - הם סומכים על הניסיון שלי בתעשייה ועל הניסיון שלי עם מוצרים. אני משתמשת במושגים די מופשטים; אני אומרת דברים כמו 'אני חושבת שזה היה יכול להיות יותר דביק או פחות חלק', והם יודעים בדיוק מה להוסיף או להוריד. זה מרתק".

יח''צ
הגוון הלא נכון עלול לבגר אשה. שפתון הצ'אבי של קליניק יח''צ

בהתאמה מלאה לקלישאת הסנדלר ההולך יחף, מנארד לא מתאפרת הרבה בעצמה. "אני אוהבת לקום בבוקר, לשים קצת איפור, ולא לחשוב על זה עד שאני מורידה אותו בערב, אפילו אם הוא קצת דוהה במהלך היום. אבל גם אין לי בעיה לצאת מהבית בלי איפור. אני גרה בניו יורק ומסתובבת ועושה ג'וגינג בפנים נקיות. כמובן שדווקא אז אני חייבת להיתקל באנשים שאני מכירה. זה תמיד 'היי ג'נה, מה קורה?', ואני חושבת לעצמי 'יופי, מאפרת שלא מאופרת בעצמה'. וגם כשאני מאופרת, זה רק בסיס, מסקרה, אולי אייליינר, ויש לי את הצ'אבי החדש בתיק למקרה שארצה לשים משהו על השפתיים".

אוי, הצ'אבי הזה הרס אותי.
"כן, גם הוא וגם 'אולמוסט ליפסטיק' הם מוצרים חדשים של 'קליניק', שאני ממש אוהבת. הם מיועדים בדיוק עבור נשים שרוצות לצאת מאזור הנוחות שלהן ולנסות צבע חדש, נניח ורוד בוהק, ולא בטוחות לגבי איך שזה נראה עליהן. זה מעין גשר לנסות צבע חדש".

באותה נשימה, היא אומרת, טעות האיפור הגדולה ביותר שאשה יכולה לעשות היא למרוח ליפסטיק בגוון שלא הולם אותה. "הגוון הלא נכון עלול לבגר אשה. אם הוא לא הולם את גון העור, זה ישר 'אוקיי, בן כמה הליפסטיק הזה? מתי קנית אותו?'. זה ויותר מדי איפור הן שתי הטעויות הכי גדולות שנשים עושות, לדעתי".

במקביל לתפקידה הנוכחי מנארד ממשיכה לעבוד על הסטים, מאחורי המסלול וגם עם רשימת הלקוחות המיוחדת שלה, שקוראת לה להצלה בעת הצורך. הרשימה הזו כוללת שמות כמו סופיה קופולה, אמנדה פיט, קייט ווינסלט, אומה תורמן, קירסטן דאנסט, טיילור סוויפט ועוד. "אני בת מזל, כי כל הסלבס שאני עובדת איתן מאוד סומכות עלי. אני, מצדי, מאוד משתדלת שהאיפור שלהן יהיה הכי הן. חשוב לי לדעת מה הן מרגישות ומה בא להן באותו יום, אף שלפעמים אני מגיעה אליהן וכולם מסביב נורא עסוקים ואנחנו פשוט מתחילות לעבוד. רק באמצע אני נזכרת ש'אוי, לא שאלתי אותך מה את רוצה היום'. לשמחתי, התשובה היא תמיד 'תעשי מה שנראה לך'".

ומה נראה לך שתעשי בעתיד? הג'וב החדש שלך מציב רף מאוד גבוה.
"בפעם הראשונה שהטיסו אותי למקום אחר בשביל עבודה, אמרתי 'או מיי גוש, עשיתי את זה. מטיסים אותי למקום אחר, זה מדהים'. ואז משהו יותר גדול קורה. זה חוזר על עצמו כל פעם. אז עכשיו אני כבר לא אומרת 'וואו, הגעתי לטופ, מספיק'. אני בטוחה שהטופ הבא גם הוא יהיה מדהים". 

בואו להמשיך לדבר על זה בפורום אופנה-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים