בשמים שעשו היסט(ו)ריה: חוזרים לבשמים הקלאסיים
שאנל, פאקו רבאן, תיירי מוגלר ואסתי לאודר. הבשמים הקלאסיים מהטוונטיז, פיפטיז וסיקסטיז ממשיכים להימכר עד היום בהמוניהם. מה הבשמים הכי פופולריים שכדאי לכם לנסות וגם כמה טיפים להתבשמות נכונה
- עשו לייק לעמוד הפייסבוק של סגנון
לטובת בנות הלבנט המכורות, זכה אותו "צ'ארלי" בחסות רשת כל פרפיום שמייבאת אותו, לקאמבק היסטרי בשנה האחרונה. לא ברור מה גורם לנִהיָיה אחריו או אחרי בשמי וינטג' אחרים שהפכו לקלאסיקות, אבל מה שברור הוא שיש להם טייפקסט קבוע - הנשיים מתאפיינים לרוב בתווים אלדהידיים (ארומה סינתטית), בניחוחות אוריינטליים ופרחוניים עשירים, והגבריים נתמכים לעתים קרובות בארומה המשדרת עוצמה ונוכחות של מרכיבים כמו טבק, אלון ווטיבר.

לטובת אלה שתוהים איך רוכשים את הבושם הנכון, איפה מזליפים אותו ומה אורך החיים הממוצע שלו, קיבצנו 12 טיפים שכדאי ליישם:
1. כדי להחליט אם בושם מתאים לכם או לא מומלץ להתיז מעט ממנו על גב כף היד או על נייר טישו מגולגל בתוך כף היד. כדי לעמוד על הניחוח האמיתי שלו רצוי להמתין כמה דקות עד להתקבעותו.
2. כדי להפעיל את חוש הריח על המקסימום, עצמו עיניים כשאתם מרחרחים את הארומה של הבושם.

3. אל תריחו יותר משלושה בשמים ברציפות. למי שמתעקש מומלץ להסניף בין ניחוח אחד למשנהו כמה פולי קפה לנטרול הארומה.
4. כדאי להתבשם לפני שמתלבשים כדי לאפשר לאדי הניחוח להתמזג עם ריח הגוף והבגדים.
5. כדי שהריח יתיישב על כל הגוף, כמו גם על השיער, רצוי לפזר ענן בושם מעל ראשכם.
6. הנקודות החשובות לבישום הן בטבור (יש בו ריכוז גבוה של תאי שומן ועצבים, ששומרים על הניחוח), בין השדיים, בכפל הפנימי של המרפק, מתחת לתנוכי האוזניים ומאחורי הברכיים.
7. השתדלו לא להזליף בושם על אזור הצוואר מאחר והוא גורם להיווצרות קמטים באחד מהאזורים הכי רגישים בגוף.
8. על עור שמן הריח נשמר למשך זמן ממושך, לכן מומלץ לבעלות עור יבש למרוח קצת קרם גוף באזורי ההזלפה.
9. בקיץ
10. למעשנים מומלץ לבחור בבשמים קלילים ורעננים, שכן ריח הניקוטין עשוי לשנות את ריחו של הבושם, בעיקר אם מדובר בבשמים בעלי מרכיבים מתובלנים.
11. אמנם לבושם אין גיל, אבל למי שבכל זאת חשוב להתאים את הבושם לשנת הלידה שלו, רצוי שידע שבשמים קלילים ורעננים נחשבים ל"צעירים" יותר מאשר בשמים מתובלנים ודומיננטיים.
12. כאשר הניחוח של הבושם משתנה ו/או מרקמו מתפרק (חלקיקים מוזרים צפים בתוכו) סימן שהוא התיישן ואינו בר שימוש. יש לזכור שאורך חייו של בושם אלכוהולי מרגע פתיחתו הוא כשלוש שנים. בשמים שנפתחו יכולים להחזיק מעמד כארבע שנים. בשמים קלים ורעננים מחזיקים מעמד קצת פחות.

Chanel 5 של "שאנל"
מה: נרולי, ילנג ילנג, וניל, יסמין, אלמוג, סנדלווד וונילה.
מתי: הושק ב-1922.
כמה: 600 שקל ל-50 מ"ל.
למה: מה שטוב למרילין מונרו טוב גם לנו.

מה: וניל, איריס, יסמין, קינמון, ציפורן וברגמוט.
מתי: הושק ב-1925.
כמה: 600 שקל ל-50 מ"ל.
למה: כי הניחוח האוריינטלי שלו אניגמטי ומפתה.
Tresor של "לנקום"
מה: פרחים רעננים, ניצני משמש, ורדים, שושנת העמקים, אירוסים וסייפנים.
מתי: הושק ב-1952.
כמה: 566 שקל ל-50 מ"ל.
למה: כי בכל מה שקשור לבשמים - אין על הצרפתים.
Youth Dew של "אסתי לאודר"
מה: ורד, נרקיס, לבנדר, יסמין, אזוב, פאצ'ולי ותבלינים.
מתי: הושק ב-1953.
כמה: 395 שקל ל-65 מ"ל.
למה: כי הוא רגוע ולא משתלט.
Aromatics Elixir של "קליניק"
מה: ורבנה, מרווה, קמומיל, נרולי, ורד בולגרי, יסמין ושורש אירוס.
מתי: הושק ב-1971.
כמה: 450 שקל ל-25 מ"ל
למה: כי כשהוא עלייך, אין סיכוי שמישהו יפספס אותך.
Oscar של "אוסקר דה לה רנטה"
מה: פריחת תפוז, יסמין, ורד, רוזמרין, רקפת, לבנדר וסחלב.
מתי: הושק ב-1977.
כמה: 495 שקל ל-50 מ"ל.
למה: כי לניחוח הפרחוני שלו יש קצוות מתובלנים עדינים וקלאסיים.
L'air Du Temps של "נינה ריצ'י"
מה: ברגמוט, תבלין ציפורן, ורדים, יסמין, מושק ואמבר.
מתי: הושק ב-1984.
כמה: 199 שקל ל-100 מ"ל.
למה: כי הוא מאגד בתוכו רעננות, נשיות וחושניות.
Angel של תיירי מוגלר
מה: דבש, וניל, פאצ'ולי ושוקולד.
מתי: הושק ב-1992.
כמה: 340 שקל ל-40 מ"ל.
למה: כי הוא קצת מכל דבר - קצת מתוק, קצת מר, קצת חושני וקצת נקי.

Aramis של "אסתי לאודר"
מי: תווי עור, ברגמוט, הדרים ותבלינים אקזוטיים.
מתי: הושק ב-1964.
כמה: 350 שקל ל-1,230 מ"ל.
למה: כי הוא משדר עוצמה וגבריות.
Pour Homme של "פאקו רבאן"
מה: לוונדר, טרגון, טימין, גרניום, ציפורן, טבק, אזוב ואלון.
מתי: הושק ב-1973.
כמה: 199 שקל ל-200 מ"ל (בסניפי הסופר פארם, במקום 529 שקל).
למה: כי הוא מתאים לכל גיל.
Azzaro Pour Homme של "אזארו"
מה: יש בו יותר מ-320 תווים הרמוניים העשירים בענבר ובמושק.
מתי: הושק ב-1978.
כמה: 150 שקל ל-100 מ"ל.
למה: כי הוא מתמזג נפלא עם ריח הגוף, אולי בזכות מרכיביו הטבעיים.
Acqua Di Gio של "ארמני"
מי: יסמין, יקינטון לבן, תפרחת תות שדה וענבי מוסקט.
מתי: הושק ב-1982.
כמה: 444 שקל ל-50 מ"ל.
למה: כי הניחוח שלו מתיישב מצוין על נקודות הדופק הנשיות.
Cool Water של "דוידוף"
מה: מנטה, לבנדר, כוסברה, יסמין, אזוב וגרניום.
מתי: הושק ב-1988.
כמה: 495 שקל ל-100 מ"ל.
למה: כי הוא מעניק תחושה של רעננות אינסופית.
תודה לגליה תורן-חן, מומחית לבישום, שסייעה בהכנת הכתבה.
עוד בטיפוח:
- הגאדג'טים שיסייעו לכם להישאר יפים
- הדאודורנטים שישאירו אתכם מאווררים
- המייק-אפים הכי שווים
