שבוע

גאווה ודעה קדומה: רשתות האופנה בקמפיינים חד מיניים

משפחות חד מיניות בקטלוג של J.C. Penney, זוג גברים חולק חולצה אחת בקמפיין של "גאפ", נשיקה חד מינית אצל "אורבן אאוטפיטרס" וגברים אוחזים ידיים במודעה של "ריי באן". לרגל שבוע הגאווה בדקנו איך הרשתות הפופולריות מקדמות את זכויות ההומוסקסואלים והלסביות

מיכל הניג | 7/6/2012 8:31 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
לפני מספר חודשים שכרה רשת הקניות האמריקאית J.C. Penney, הפופולרית בקרב משפחות, את אלן דג'נרס כדוברת רשמית של המותג, והצליחה לעורר סערה בעקבות מחאות מצד הארגון השמרני One Million Moms שדרש לפטר את מגישת הטלוויזיה הלסבית. הדרישה המגוחכת נדחתה על הסף, ואם זה לא מספיק בתחילת מאי יצאה הרשת בקמפיין שבמהלכו שובצו שתי משפחות חד מיניות במודעות החברה.

מה העניין הגדול? סמית וקוך ל-J.C. Penney
מה העניין הגדול? סמית וקוך ל-J.C. Penney יח''צ
 
בקטלוג של חודש מאי, שחגג את האמהות, מופיעות בנות הזוג האמניות וונדי ומגי עם שתי בנותיהן רייבן וקלובר והסבתא קרוליין, כשעל ידיהן צמידי נישואין. לצדן מופיע הכיתוב: "בדרך כלל תמצאו את וונדי, בת זוגה מגי ובנותיהן מכוסות בצבע, בחימר או בפסיפס. 'אפילו כשהן היו תינוקות, הילדות הסתובבו בבית עם חיתולים מכוסים בצבע', אומרת וונדי". לצד הקטלוג הוציאו בחברה הודעה רשמית המסבירה את המהלך: "J.C. Penney מתמקדת בהפיכה לחנות האמריקאית הכי אהובה ואנחנו רוצים להיות החנות של כל האמריקאים. עם חגיגות יום האם אנחנו גאים שקטלוג מאי שלנו מוקיר נשים מרקעים שונים, כולן חולקות את החוויה מחממת הלב של האמהות".

בנוסף, לרגל יום האב יצאה הרשת עם מודעה נוספת שבה מופיעים בני הזוג קופר סמית וטוד קוך מטקסס עם שני ילדיהם תחת הכיתוב: "מה הופך את אבא למגניב? הוא מאמן שחייה, בונה אוהלים, החבר הכי טוב, מתקן את האופניים ונותן חיבוקים - הכל בתוך אדם אחד. בעצם שניים".

"הנחנו שתהיה לכך התנגדות מסוימת אבל זה לא משהו שלא שמענו מאנשים במהלך כל חיינו", סיפר סמית בשיחה עם MSNBC, ובן זוגו קוך הוסיף: "אני חושב שהתגובות הכי טובות שקיבלנו היו מאנשים שאמרו 'מה העניין? לא שמנו לב בכלל למשהו שונה עד שמישהו עשה מזה עניין גדול'".
צילום מתוך קטלוג J.C. Penney
נשים מרקעים שונים חוגגות אמהות. מגי, וונדי ומשפחתן צילום מתוך קטלוג J.C. Penney

על אף שבמהלך השנים האחרונות יותר ויותר חברות אופנה נוגעות בנושאים של זכויות הומוסקסואלים ולסביות, לרוב מדובר בבתי אופנה גדולים ובמעצבי על כמו "דולצ'ה וגבאנה", "ז'יבנשי" או "דיסקוורד", שהציגו בקמפיינים שלהם זוגות מאותו מין, גברים לבושים כנשים או דוגמנים שעברו ניתוח לשינוי מין.

כעת חודר הנושא גם לרשתות כל-אמריקאיות שפופולריות מאוד גם בקרב משפחות ובתי אב שמרנים, שבקושי מצליחים להתמודד עם העובדה שיש להם נשיא שחור שמעודד נישואין חד מיניים.

פרט ל-J.C. Penney, גם "אורבן אאוטפיטרס", שהציגה לאחרונה בקטלוג שתי דוגמניות מתנשקות, זכתה לקיתונות של בוז מארגון One Million Moms, שקרא לקונים לבטל את המנוי ולהפסיק לקנות בחנויות הרשת.

"זרקו את הקטלוג של הילדים שלכם היום!", כתבו חברי הארגון. "...בעמוד 2 יש תמונה של שתי נשים

מתנשקות ומתחבקות במודעה שללא ספק מיועדת לבני נוער. לפני שילדכם יקרא את הקטלוג, התקשרו לבטל את המנוי. כשאתם מתקשרים, אל תשכחו להסביר למה אתם מבטלים ותודיעו להם שאתם לא מתכוונים לקנות יותר בחנויות שלהם אם פרסום פוגעני ולא הולם כזה ימשיך".

מתוך קטלוג אורבן אאוטפיטרס
הרחיקו את הילדים! תועבה! מתוך קטלוג אורבן אאוטפיטרס

אך למרות ההתבטאויות, חברות ההלבשה לא נרתעות וממשיכות לצאת בקמפיינים הקוראים לשוויון. רשת "גאפ" למשל יצאה לאחרונה במהלך שיווקי במסגרתו מופיעים רורי א'ומלי, שחקן ופעיל למען הומוסקסואליים, ובן זוגו ג'רולד שרודר על גבי שלטי ענק ומודעות על תחבורה ציבורית מחובקים בתוך חולצת טי אחת תחת הכיתוב "תהיו אחד". "זה הכל חגיגה של מה שהופך אנשים לשונים, דרך עדשת החולצה", ציינה דוברת רשת האופנה ליז נונאן.

מוקירים את השונה. קמפיין גאפ
מוקירים את השונה. קמפיין גאפ יח''צ
קמפיין נוסף שנוגע בנושא הוא Never Hide של חברת המשקפיים הוותיקה "ריי באן". המותג החל להשתמש בסלוגן כבר בשנת 2007 במטרה לקדם זכויות אדם ועניינים חברתיים. "האומץ לבטא את האני האמיתי, את המחשבות והאישיות שלך, להישאר נאמן לערכים, לאותנטיות ולייחודיות שלמעשה מרכיבים את ה-DNA של המותג 'ריי באן' מאז הקמתו ב-1937 ועד היום. ואלה התכונות שמתארות מנהיגים אמיתיים", ציינו בחברה לפני חמש שנים.

כעת, כשב"ריי באן" חוגגים 75 שנה, הם ממשיכים את המסורת עם שורת מודעות חדשה, וביניהן גם פרסומת הקוראת לזוגות חד מיניים לא להתבייש ולצאת מהארון בה נראה זוג גברים, לבושים בסטייל שנות הארבעים, הצועדים יד ביד ברחוב הומה אדם.

גם מותג ההלבשה "אברקרומבי אנד פיץ", שידוע בחיבתו לגברים בלבוש מינימליסטי, עלה לאחרונה לכותרות בעקבות סרטון בעל זיקה הומוסקסואלית שצילם ברוס וובר. בסרטון שהעלה וובר לעמוד הפייסבוק שלו עם הכיתוב "צולם לאברקרומבי" נראים גברים בעירום חלקי מתאבקים, מתקלחים ביחד ולבסוף מתנשקים. עם זאת, הרשת מיהרה להודיע שאין להם שום קשר לכך ולא מדובר בקמפיין ויראלי. לחצו לצפייה בסרטון.

- מה אתם חושבים על הקמפיינים? ספרו לנו בפייסבוק

יח''צ
יד ביד ברחוב הומה אדם. קמפיין ''ריי באן'' יח''צ
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום אופנה-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים