אגדות וסיפורים: טים ווקר בורא עולמות בתערוכה חדשה
טים ווקר, אחד הצלמים המבוקשים בתעשייה שבונה סטים שמגיעים הישר מהחלומות, משיק תערוכת רטרוספקטיבה מעולם האגדות
יש משהו קסום בווקר, 42, ובעבודתו: הוא מלהק את כל כתבות האופנה שלו בעצמו ויש לו נטייה למצוא דוגמנים ברחוב או כאלה שהם על סף פריצה. בעולמו המופרך חתולים פרסיים הם בעלי פרווה בצבעי פסטל וחיילי בדיל ענקיים הופכים למציאותיים וניצבים לצדה של הטופ מודל קארן אלסון. לא נדיר לפגוש בתצלומיו פיות, שפנים, בבושקות, עצים ופרחים ענקיים, מטוס ישן שנחת על שולחן משרדי, מכוניות שנחתכו לשניים, תמרורי ענק, חרקים וגם איש הביצה משירם של הביטלס שקם לחיים ומככב על עטיפת הספר.

סוריאליסטי. לילי קול בהפקה שצילם טים ווקר לווג
סריקה
בצעירותו התאהב ווקר בצילום אופנה ועשה סטאז' בן שנה ב"ווג" הבריטי במהלכו עסק בקטלוג תצלומיו של הצלם ססיל ביטון. לאחר מכן פנה ללימודי צילום באוניברסיטת אקסטר ועם סיום לימודיו ב-1994 החל לעבוד כאסיסטנט בלונדון ובניו יורק, שם שימש כעוזרו של הצלם האגדי ריצ'רד אבדון. כשחזר ללונדון התמקד תחילה בצילום פורטרטים ובצילום דוקומנטרי, ובגיל 25 צילם את כתבת האופנה הראשונה שלו עבור "ווג" הבריטי.

בורא עולמות. ווקר גטי אימג'ס
במהלך השנים הוא הציג בתערוכות רבות וזכה בלא מעט פרסים ובהם "פרס איזבלה בלואו ליוצר אופנה" לשנת 2008 של מועצת האופנה הבריטית. כיום עבודותיו מוצגות באוספים הקבועים במוזיאון ויקטוריה ואלברט ובנשיונל פורטרט גלרי.
עבודותיו התפרסמו בשלל מהדורות וגרסאות של "ווג", במגזינים "וניטי פייר", W, "ניו יורקר" ועוד. הוא אחראי על כל הקמפיינים האחרונים
של בית האופנה "מולברי" ובעיקר זכור זה מהקיץ האחרון שבו צילם בחוף ברייטון את הדוגמניות לינדזי וויקסון ופרידה גוסטבסון לצד גלידות ענקיות המרוחות על המזח. כמו כן הוא צילם את קמפיין החורף עבור שיתוף הפעולה בין "יוניקלו" והלייבל "אנדרקאבר" ובו מככבים חרקים ענקיים לצד דוגמנים וגם את המודעות לבושם "מיס דיור שרי" ובהן נראים ורדים במלוא הדרם.

הכל הנד מייד. קמפיין אביב-קיץ 2012 של מולברי
יח''צ
תצלומיו מורכבים מאוד ודורשים הכנה של ימים שכוללת בניית סטים מאפס וכתיבת תסריט. עם זאת, הוא לא משתמש במצלמה דיגיטלית אלא רק בפילם מכיוון שלטענתו "צילום דיגיטלי הופך דברים ליותר מדי קלים. כשאתה עובד עם פילם זה נותן גבול לדמיון שלך וזה בריא".

משתמש רק בפילם. קרלי קלוס בהפקה שצילם ווקר לווג סריקה
הוא ידוע כמי שמפתח אובססיה להשגת מטרתו: כך לדוגמה בשנת 2010 עבד על כתבת אופנה עבור מגזין W בקוטג' אנגלי. לאחר חיפושים קדחתניים הוא וצוותו מצאו את הקוטג' המתאים וצבעו את כולו בצבע צהוב חמאה, אולם הגשם שירד בלילה שטף את כל עבודתם. מישהו אחר היה מתייאש, אך הוא לא ויתר, צבע את הכל מחדש וצילם את האימג'ים ההזויים.
כמו כן מתברר שכשצילם השנה את וויקסון ל"ווג" האיטלקי יחד עם בובה ענקית, זו פורקה ונבנתה מחדש עבור כל פריים מכיוון שלטענתו הוא "לא משתמש בפוטושופ כדי להכניס לפריים בובה. צילום זה מראה, ואם אתה לא הולך להיות אמיתי בנוגע למה שאתה חושב שהוא יפה לעולם לא תגיע לשום מקום". הבובה המסיבית היא חלק מהאביזרים והפרופס שמוצגים בתערוכה ואפשר לעמוד לידה ולחוש את ממדיה האמיתיים בלייב.
ווקר ידוע כמי שהופך את כתבות האופנה שלו לאגדות: ההפקות שלו תמיד גדולות מהחיים, הן מבחינת הדמויות והן מבחינת האמביציות שלו, ואין בהן טיפת מלאכותיות, שכן כל מה שרואים בפריים נבנה במיוחד. בניגוד לאגדות הכל מתרחש וקורם עור וגידים במציאות האלטרנטיבית שהוא יוצר בעזרת שדכני סיכות ואקדחי דבק. לכן זה לא מפתיע שאת דברי הפתיחה לספר כתבה המוזיקאית קייט בוש שמנתחת את הדימויים שכנראה מתחברים מאוד לעולם הביזארי שיצרה בעצמה במהלך הקריירה המפוארת שלה.
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום אופנה-
