בקיץ הזה תהיי מהממת: כל הטרנדים לכלות 2014
השראה מיפן ומכוכבניות הווליווד של פעם, טיפים ממעצבת השיער של בר רפאלי ונעליים שמשלימות את ההופעה, מכף רגל ועד ראש
חדש וישן
עדה חפץ, בתחום עיצוב מלות כלה מזה 15 שנה. את קולקציית 2014 היא יצרה מבגדי גוף וחצאיות ש"יכולות ליצור מראה שונה ודינמי". השמלות עשויות מבדים רכים ,מקושטות בתחרות צרפתיות המשלבות חדש עם ישן, על ידי רקמות בעבודות יד בשילובי פנינים. הלוק שנוצר וילווה אתכן חזק העונה -שמלות במראה הוליוודי נוצץ.
"את השראתי אני שואבת לרוב ממוטיבים גיאומטריים ובדים שעוצבו בחיתוכים מיוחדים של ליזר", מספרת חפץ, " מקור השראה נוסף, נוצר מטיול בשווקים, מפריטי וינטג' המשולבים בשמלות בצורה יחודית היוצרים מראה אצילי ונסיכתי".



לאחר שקצת נמאס לקרן חצרוני, בעלת סטודיו 'עלמה' ברעננה, מטרנד הוינטאג', היא פנתה למקורות השראה רחוקים. מאד.
"את ההשראה שלי לקולקציית קיץ 2014 שאבתי מהאסטתיקה היפנית", היא מספרת, "השתמשתי בבדים בעלי טקסטורות מעניינות כקימוטים וחיתוכי לייזר המזכירים קצת עבודות נייר, אך שמרתי על גזרות נקיות. מאד חשוב לי שהשמלות שאני מעצבת יהיו קלאסיות ואהובות למשך שנים ולא רק לעונה אחת.
"את הוינטאג' ראינו בכל פינה, ואז היה בעיקר שימוש בתחרות ובבדים עדינים. היחס כלפי הבד משתנה והחומר הופך להיות במוקד ההתייחסות", מסבירה חצרוני, "בקולקצייה שלי נעשה שימוש בבדים מאוד עשירים מבחינת טקסטורה, שנותנים מראה זוהר ואלגנטי, מעניקים עושר לשמלה ומאירים את הפנים".
מכיוון שהגזרות נשארו נקיות, ניתן לראות שינויים ברמת האורכים של שמלות הכלה. הקווים נשארו מאוד נקיים וקלאסיים עם חיתוך במותן המודגשת, שרוולים ארוכים והרבה שובלים.
לכלות שהן קצת יותר נועזות, ישנה גם אפשרות לצאת מהלבן. "הצבעים שנכנסו חזק לאופנה בחו"ל, לאט לאט הגיעו אלינו, כמו צבע הקפה, אפרסק והפסטלים למיניהם".



צילום: אלון שפרנסקי
שיער: שגיא דהרי
איפור: טלי פאוור
דוגמנית: ליתאי ל'אלינור שחר'
הרחק מההמולה של תל-אביב, רינת אשר, רואה יתרון במרחק. במבנה אבן נדיר מתקופת הבריטים עם נוף לים, הקימה זו את סטודיו 'פלורה' לפני 5 שנים, "חיפה זו לא מילה גסה וגם הלקוחות שלי שרובן מגיעות מהמרכז, מבינות את זה", היא אומרת.
ההשראה לעיצוב הקולקצייה מגיעה מעשורים קודמים, גזרות ובדים אשר מאפיינים את שנות ה-20 וה- 30 שכמו יצאו מסרטי קולנוע ישנים. משחקי שקיפויות עדינים, חלקים עליונים אשר נתפרים על רשת בלבד, עבודות יד ושילובים של כמה סוגי תחרות בשמלה, תחרות מנצנצות עם פייטים וחרוזים, לצד רקמות עדינות אשר מזכירות מפות של פעם, הן רק חלק ממאפייני הקולקצייה של אשר.
"אני מאד מתחברת למראה של פעם, קריצה של וינטג' אבל עם זוהר", אומרת אשר, "מה ששונה אצלי השנה, ואני מזהה המגמה הזו שתופסת תאוצה - זה שלשמלות יש מראה יותר מנצנץ וגלאמי, מראה של הווילוד של פעם.
"התחרות הופכות להיות עשירות יותר, החרוזים והפייטים מעניקים להן פרשנות אחרת, חומרי גלם עשירים יותר. פעם הפנינים שלטו בשוק השמלות, היום נראה יותר פייטים וחרוזים, אפילו תוספת של צבע כסוף.
"אנחנו עדיין עם תחרות אבל הן תחרות רשת שרואים מבעדן את הגוף שנותן רקע וגוון, הרבה ניוד ומשחקי שקיפות. לא נראה מחוכים ולא מראות אטומים, קאפים או בטנות, הכל יורד לרשת. בעייני השילוב של כל המרכיבים הלאו יוצר מראה סקסי יותר משנים קודמות", מסכמת אשר.
"באופן אישי אני אוהבת את המראה המרומז, מחשופים סולידים בפרונט ונדיבים יותר מאחור", אני אוהבת ללכת עם קווי המתאר של הגוף". גזרות של מותן נמוכה, הן מוטיבים חוזרים בקולקצייה של אשר, חיתוכי ירכיים כמו בשנות ה-30 שמבליטים את הקימורים הנשיים, שבעבר הייתה נטייה לטשטש אותם.



"אני רוצה שכלה תסתכל במראה ותגיד 'וואו אני מהממת', לא כי היא נראית נסיכה או מלכה, אלא כי היא נראית עצמה, רק פשוט משודרגת", אומרת עינת סברלו, מעצבת השיער הצמודה של בר רפאלי ובעלת סטודיו בדיזינגוף, בשיתוף המאפרת ענת רזמוביץ.
"הסגנון שאני עובדת עליו הוא מאד טבעי ורומנטי, הרעיון הוא להשלים עם הנתונים הטבעיים של הכלה ולאהוב את זה. זה אולי הדבר הכי קשה, כי זה אומר לקחת מגרעות של נשים ולשדרג אותן. כאשר כלה מסתכלת במראה והיא משלימה עם מי שהיא ועם מה ששייך לה באופן טבעי - אני עשיתי את שלי".
לגבי הטרנדים החזקים השנה בעיצוב השיער, מסבירה סברלו, "מאד הולך היום השיער הפזור שמעניק לכלה מראה קצת היפי, אפילו בקיץ.
"אם יש דלילות או שהשיער לא ארוך דיו, אני משתמשת בתוספות שיער בלי שמבחינים בכך ושומרת לאורך כל הדרך, על המראה הטבעי". עינת מגלה לי סוד - בכל התמונות יש תוספות שיער, אך קשה להאמין שהן באמת שם.
"לגבי האיפור, אני מחפשת בתווי הפנים של כל כלה, איזה איזור יותר דומיננטי, ואותו אני אוציא החוצה. כדי שהלוק לא יראה מתאמץ מידי, זה תמיד יהיה - או שפתיים או עיניים. אם למישהי יש שפתיים מאד יפות, אבחר להבליט אותן ואם למישהי יש עיניים מהממות, אז ההדגשה תיעשה על-ידי איפור מעושן".
טרנד חזק שמלווה אותנו כבר כמה עונות, הם אביזרי השיער. "אני חושבת שאביזרי שיער מאד משדרגים את הטוטאל לוק. הלבן מוסיף טוהר לכלה ומעניק אור מיוחד לשיער ולפנים. באופן כללי, המראה שמתקבל מהתוספות הללו, הוא פייתי. עינת רק מעלה הסתייגות אחת, "כמובן שהשמלה צריכה להיות שקטה בשביל תוספת של אביזר שיער.
"תמי בר לב, מכינה את האביזרים שאנחנו משתמשות בהן, מבדים וממשי. היא יושבת חודשים על כל פיס. תפירה עדינה של פנינה אחר פנינה, ובכל עיצוב שיער ניתן לשלב את האביזר הנכון".



רוני קנטור מעצבת קולקציות בגדים בהשראת וינטג' מבדים חדשים, במקביל לבגדי וינטג' מקוריים מעוצבים מחדש. בנוסף, היא מעצבת קולקציית נעליים המיוצרת כולה מתחליפי עור איכותיים, מתוך כבוד ואהבה לבעלי החיים.
בתחילת הדרך, פנו אל רוני כלות אשר ביקשו שתייצר דגמים מסוימים בצבעים בהירים. כשכמות ההזמנות גדלה, הוחלט ליצור קולקציה בהירה שמיועדת כל כולה לכלות.
מאז, בכל עונה, רוני בוחרת את הדגמים החביבים עליה ויוצרת להם פרשנות בגוונים בהירים. היא מקפידה על כך שהנעליים יהיו נוחות ולכן לא תמצאנה אצלה עקבים גבוהים יותר מ-7 ס"מ, וכן שהעיצוב ישלים את השמלה ולא יגנוב את ההצגה.
טווח המידות הוא נדיב במיוחד - כל נעלי הכלה מיוצרות במידות 34-43 "כדי שכל סינדרלה תוכל למצוא את הנעל שלה".



היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg