תהיי יפה ותשתקי: רמזים חברתיים לילדות צעירות

פרסומת של ענקית התקשורת "ויריזון" מתאר את התפתחותה של ילדה יפה מפעוטה לנערה מתבגרת. היא משוטטת בטבע סקרנית ובונה טילים עם אחיה הגדול, אבל מה היא שומעת לאורך כל הדרך? חומר למחשבה

nrg סגנון | 29/6/2014 10:25 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תגיות: חינוך, יופי,
תהיי יפה ותשתקי: ילדה יפה גדלה בעולם ומה היא שמועת סביבה? "מי זאת הילדה היפה שלי?", "אל תלכלכי את השמלה שלך!", "תעבירי את זה לאחיך, זה לא בשבילך".

גם אם מדובר באמירות עדינות או אפילו רק ברמזים חברתיים מוצפנים, בסופו של דבר הן מולידות סביבה שמחנכת לדבר אחד. תהיי יפה ותשתקי. העולם המערבי טורח השכם והערב להזכיר לבנות למה הן טובות, יצרני הצעצועים חושבים רק איך למקסם רווחים ממוצרי נסיכות ורדרדים למיניהם ושידורי הטלוויזיה מלאים במסרים מיניים, על ברכיהם גדלות הילדות שלנו.

 


סרטון מבית היוצר של ענקית התקשורת "ויריזון" מתאר התפתחות של ילדה יפה מפעוטה לנערה מתבגרת. היא משוטטת בסקרנות בטבע, בוחנת את הצמחים ובעלי חיים בסביבתה, יוצרת פרויקט אסטרונומיה, ובונה טילים עם אחיה הגדול. אבל לאורך כל הדרך, היא שומעת אמירות שמתייחסות רק ליופייה המכוונות אותה להתעסק עם דברים שמתאימים ל"בנות". גם אם מדובר בהיגדים עדינים, בסופו של דבר הם יוצרים מודעות  בעייתית העלולה להרתיע בנות מלהשיג דברים שנחשבים כ"גבריים".

מנתון מדהים ועצוב כאחד שנמסר על ידי הקרן הלאומית למדע בארה"ב עולה כי 66 אחוזים מבנות כיתה ד' אומרות שהן אוהבות מדע ומתמטיקה, אבל רק 18 אחוזים מכל מגמות ההנדסה במכללות הן נשים. בישראל לפני כ-6 שנים, נשים היו 55.1% מכלל הסטודנטים באוניברסיטאות אולם שיעורן בקרב הסטודנטים להנדסה היה 26% בלבד.  

ישנם ניסיונות רבים להסביר את הפער הזה, אבל הפרסומת הזו מדגישה את חשיבותם של רמזים חברתיים בשנות הילדות המוקדמות של הבנות.

למילים שלנו יש יכולת השפעה עצומה, האם לא הגיע זמן שנאמר לילדות שלנו שהן מבריקות ולא רק יפות? 






היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק