"שמנות זה לא מעניין": ישראל מפגרת אופנתית
לאט לאט מכיר עולם האופנה שעודף משקל הוא חלק מהחיים. בחנויות יש בגדים במידה 44 ומעלה, על מסלולי התצוגות הולכות גם דוגמניות מלאות. כל זה בחו"ל, ישראל עדיין לא שם
עוד כותרות ב-nrg:
מחקר: לא יכול להריח? המוות שלך מתקרב
טרנד עור החיות חוזר והטבעונים שותקים
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו

אין כניסה לשמנות. ישראל בפיגור
שאטרסטוק
הסטייליסטית גאלה רחמילביץ, המנהלת סוג של מסע צלב אישי למען ההכרה ביופיין של מלאות הגזרה ובלגיטימיות הפאשיניסטית שלהן, אומרת כי בחודשים האחרונים היא מקבלת המון תגובות מעיתונאים בסגנון: "די, הנושא כבר חרוש", "יש מספיק אופנה לשמנות", "שמנות זה לא אייטם מעניין". תגובתה: "לצערי הרב אנחנו כמדינה וכחברה עדיין בפיגור עצום אחרי כל העולם בתחום הזה. נכון שיש היום הרבה יותר אופציות ברשתות הביגוד מאשר לפני 4-5 שנים, אך עדיין נשים במידה 42+ לא זוכות למענה מספיק וראוי בעולם האופנה המקומי, כך ברשתות, כך אצל מעצבים וכך בתקשורת. אידיאל היופי הרזה נשאר בעינו, הדיאטות מככבות, וכל אישה שנייה חוששת לקילו יותר או פחות".
דוגמניות מקומרות בקסטרו? עוד לא
על רקע המציאות הזו, אחרי מאבקים ממושכים, אין ספור מצגות, שכנועים ופרזנטציות, קרה לדברי רחמילביץ' בשבוע שעבר נס, ונדלק אור קטן בקצה המנהרה של עולם האופנה כאשר המשביר לצרכן, רשת גדולה עם אחד ממועדוני הלקוחות הגדולים בארץ, העזה להציג שמנות ורזות על אותו המסלול. תקדים שנקווה כי יהיו לו ממשיכים.
רחמלביץ מוסיפה כי מגמת הדוגמניות "הגדולות" סוחפת את העולם בשנים האחרונות, כפי שניתן לראות בשבועות אופנה בלונדון וניו יורק, ומבחינה זו ישראל בפיגור, והתצוגה המעורבת, לא של שמנות ורזות, אלא של מגוון נשים במידות שונות, על מסלול אחד, היא היא המסר.
על הסיבות למאבק האישי הנחרץ שלה למען הדוג-מלאות אומרת רחמילביץ שהישא עוסקת כבר כמה שנים בהעצמה ושיקום של נשים שתכתיבי היופי החברתיים צילקו אותן ופגעו בהן, וחשוב לה להחדיר את המודעות לכך שאופנה היא לא פונקציה של משקל או מידה. לא רק דוגמניות במידה 26, אלא גם נשים במידות 42, 44, 46 יכולות להציג אופנה. החלום שלה הוא "שגם בתצוגות הבאות של קסטרו למשל, יעלו דוגמניות מקומרות למסלול".

דוג-מלאה זה יפה. קולקציה של ''עונות''
דודי חסון
ומה בחנויות?
PUNT ROMA הוא מותג אופנה ספרדי עם בגדי יומיום מכוסים בהדפסי פרחים גדולים, צבעים חזקים כמו בורדו, כחול עמוק וירוק בקבוק, וקולקציית ערב אלגנטית עם ז'קטים, מכנסים וחצאיות מעור בשילוב תחרה לבנה ורוכסנים מוזהבים. הם נמכרים בארץ בלעדית ברשת המשביר לצרכן במתכונת של "חנות בתוך חנות" בתוספת ארנקים וצעיפים המשלימים את המראה הכולל.
טווח המידות: 38-54.
טווח המחירים: 99-699 שקלים.

המותג שעשה עליה. שמלה גאומטרית של ''פונט רומא''
אלברט ללמיאב
ג'ינס נחשב בדרך כלל לביגוד המבליט ומפאר גזרות חטובות ונחלתם של הצעירים. מי שלקחה על עצמה להוכיח שהם הולמים גם נשים רחבות גזרה היא רשת עונות, המציעה בימים אלה פריטי ג'ינס שניתן ללבוש לעבודה, לבילוי בגינה עם הילדים ובשעות הערב במסעדה. מדובר בחולצות ג'ינס בגזרות נשיות, מכנסיים, טוניקות וחצאיות.
אומרת טובית סגל גרובר, המעצבת הראשית של הרשת: "הג'ינס הוא בעצם ה- DNA ולב ליבה של צורת הלבוש במאה הנוכחית. ואין סיבה שלא ניתן יהיה ללבוש אותו גם במידות גדולות, כולל חצאיות, חולצות, שמלות וז'קטים".
טווח המידות של עונות: 40-54
טווח המחירים: כ-60 עד כ-400 שקלים.
***
וידאו: אירוע השקת קולקציית המותגים ספריגספילד, טרוקו ופונט רומא ב"המשביר לצרכן".
צילום: רוני דלמאי
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg