מחקר: התמונות הכי פופולריות באתרי הכרויות

מסתבר שתמונות עם כלבלב חמוד או על רקע נוף מסחרר דווקא לא יהפכו אתכם למועמדים פוטנציאלים לזוגיות. מה שכן יכול להשפיע, לטענת חוקרים אמריקאים, הוא התנוחה בה אתם מופיעים בתמונה

nrg סגנון | 29/3/2016 14:07
תגיות: אתרי היכרויות, טינדר
רשומים לכל אתרי ואפליקציות ההיכרויות אבל לא מצליחים למצוא אהבה? ייתכן שהבעיה היא ביציבה שלכם: מחקר שנערך לאחרונה בארה"ב חשף כי הפופולריות של משתמשים בשירותים אלה, תלויה רבות דווקא בתנוחה בה הם מצולמים בתמונת הפרופיל שלהם.

עוד כותרות ב-nrg:
- בסיוע ישראלי: ה-FBI פרץ את האייפון של הרוצח מסן-ברנרדינו
- המפכ"ל חושף: "מתבצעים חיסולי חשבונות באמצעות תלונות אנונימיות"
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו

מהמחקר עלה כי תמונה בראש הר או לצד כלבלב מתוק לא בהכרח יגרמו לבני זוג פוטנציאליים לפנות אליכם. מה שכן עשוי לעבוד, לעומת זאת, הוא פריסה של הידיים באופן שהמצולם יראה רחב ככל שניתן, כך עולה מידיעה שפורסמה היום (יום ג') ב"דיילי מייל" הבריטי.
 


במסגרת המחקר בחנו החוקרים מאוניברסיטת קליפורניה בברקלי תמונות מאפליקציות היכרויות וכן סרטונים שתיעדו אירועי ספיד-דייטינג - וניסו לנתח כיצד שפת הגוף של המשתתפים והמשתמשים, תשפיע על הפופולריות שלהם בקרב מועמדים פוטנציאליים לזוגיות.

לטענת החוקרים, בכל הנוגע לספיד דייטינג, אנשים נתפסו כאטרקטיביים יותר ככל שהם התפרסו יותר לרוחב, ו"האריכו" את גופם באמצעות פריסת הזרועות והרגליים. במקרים אלו היו אותם אנשים מבוקשים יותר לפגישה שניה. זאת לעומת אנשים שישבו כשהם מכונסים לתוך עצמם, בין היתר באמצעות שילוב הידיים או הרגליים.
 
צילום: שאטרסטוק
''לאנשים יש מעט מאוד זמן להותיר רושם טוב''. המחשה צילום: שאטרסטוק

ממצאים דומים התגלו גם באפליקציות ההיכרויות. החוקרים השתמשו בשלושה גברים ושלוש נשים, ופתחו עבור כל אחד מהם שני פרופילים: אחד עם תמונה "פתוחה" ואחד עם תמונה "סגורה". לטענת החוקרים, הפרופילים שזכו להצלחה הרבה ביותר היו אלה שבהם פורסמו תמונות בהן נראו המשתמשים כשהם פורסים את זרועותיהם ורגליהם, לעומת תמונות שתיעדו אותם מכונסים בעצמם.

את התופעה הסבירו החוקרים בטענה שהיציבה מלמדת על פתיחות ודומיננטיות. "הממצאים מצביעים על כך שבהקשרי היכרויות כיום - בהם משיכה ראשונית נקבעת על ידי החלטה מהירה המלווה באינטראקציה קצרה - מחוות שמלמדות על פתיחות מעלות את סיכוייו של המשתמש להצלחה רומנטית ראשונית", נכתב במחקר, שפורסם בכתב העת הרשמי של האקדמיה הלאומית למדעים של ארה"ב.
   
שאטרסטוק
תמונות ''סגורות'' הן פחות אפקטיביות. המחשה שאטרסטוק

"פתיחות הופכת את המועמד לדומיננטי יותר", הסבירו החוקרים, שטענו כי המחקר יכול להועיל ל-91 מיליון המשתמשים שרשומים כיום לאפליקציות היכרויות ברחבי העולם.

"בעולם ההיכרויות, בו הצלחה נקבעת לעיתים בשבריר שניה, לאנשים יש מעט מאוד זמן להותיר רושם טוב", הסבירו. "המחקר שלנו מציע שתמונה דומיננטית מגדילה את הסיכוי של אדם להיבחר כבן זוג פוטנציאלי".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

המומלצים

פייסבוק