לא משכנע: האם זו "הפרסומת הטיפשית ביותר"?

חברת ניוואה חיפשה דרך מקורית לפרסם את קרם ההגנה שלה. התוצאה אמנם לא משעממת - אבל גם לא מוצלחת במיוחד. צפו

nrg סגנון | 7/7/2016 10:59
תגיות: קרם הגנה, אוכלים סרטים
הניסיון לשכנע ילדים להימרח בקרם הגנה עלול להביא חלק מההורים לסף ייאוש. לאחר שעות ארוכות של מרדף אינטנסיבי אחרי הקטנטנים על חוף הים או בבריכה, לא מעט הורים פשוט יוותרו על המאמצים ויאפשרו לילדיהם להתרוצץ בשמש – תוך שהם מתכוננים מראש עם כמות הגונה של אלוורה.

עוד כותרות ב-nrg:
- רוח רפאים: איך נהרג אותו אדם יותר מ-3 פעמים?
- גירל פאואר: הלהיט הישן שובר את הרשת
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו

"ילדים לא נמרחים, אז הם פיתחו שחף שטס ומחרבן":
 


בחברת הקוסמטיקה והטיפוח "ניוואה" ניסו להפוך את המצב המוכר הזה לפרסומת לקרם ההגנה החדש של המותג – אבל התוצאה דווקא לא הייתה כל כך מוצלחת. על פי ידיעה שפורסמה אמש (יום ד') באתר Mashable, הפרסומת החדשה לא ממש מצאה חן בעיני הגולשים, זכתה לגינויים ובדיחות רבות – ואף קיבלה את הכינוי הלא מחמיא "הפרסומת הכי מטופשת של שנת 2016".

בפרסומת השנויה במחלוקת נראים הורים מיואשים שלא מצליחים למרוח את ילדיהם ולהגן עליהם מפני נזקי השמש. מי שמציל את המצב הוא טיסן בצורת שחף שמרחף מעל חוף הים ומשפריץ על הילדים המופתעים מנות קצובות של קרם הגנה.

במהלך הפרסומת מסביר הקריין ברקע כי בנוסף לציפור שפותחה, עובדי החברה גם השתמשו במצלמה הלקליטת קרינה – שמאתרת את הילדים "שעדיין אינם מוגנים". לאחר מכן, מכריז הקריין, "המצוד על החוף מתחיל" - והשחף מתחיל לרדוף אחרי אותם ילדים ולהטיל עליהם כמויות מהתכשיר.
 
צילום מסך: מתוך הסרטון
משלוח מהאוויר. מתוך הפרסומת צילום מסך: מתוך הסרטון

מה שעורר את זעם הצופים והגולשים הייתה כמובן העובדה שהפרסומת רחוקה מלהיות מעודנת, ומציגה למעשה ציפור שמטילה את צרכיה על ראשי הילדים. על פי ידיעה שפורסמה במגזין "אדוויק", כשהפרסומת השתתפה בפסטיבל הפרסום בקאן, נשיא השופטים היה כל כך מופתע מכך, שתהה אם מדובר בסך הכל בבדיחה בלתי מזיקה.

"קמפיין אחד שהתלבטנו עליו ארוכות וקשות היה השחף המרחף של ניוואה", אמר נשיא השופטים, ג'ון הגארטי. "זו ללא ספק אחת היצירות שמשכו את תשומת לבנו. הבעיה הגדולה היא שילדים על חוף הים לא נמרחים במספיק קרם הגנה, אז הם פיתחו שחף רובוטי שטס מעל לחוף ולמעשה מחרבן קרם שיזוף של ניוואה.

"כמו שאתם יכולים להבין, זה משהו שלקחנו מאוד ברצינות. הפרסומת הזו נמצאת ללא ספק בחוד החנית של שילוב המותג והטכנולוגיה", הוסיף. בהמשך דבריו הביע הגארטי דעה מפורשת אף יותר על הפרסומת התמוהה ואמר: "אני חושב שזה הדבר הכי מטופש שראיתי בחיי".

אלא שלמרות התקוות, ככל הנראה לא מדובר בפרודיה אלא בפרסומת אמיתית שאנשי שיווק ופרסום יצרו באופן רציני לחלוטין. למרות זאת נראה שבניוואה מתחילים להבין את גודל הטעות – שכן חברת הפרסום שאחראית לפרסומת מסרה כי "הלקוח לא רוצה יחסי ציבור לפרסומת הזו, אז אנחנו לא מקדמים אותה". נו, מוטב מאוחר.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

המומלצים

עוד ב''במגזין''

פייסבוק