הייתם מנסים? אוטובוס ללא נהג בדרך אלינו

בקרוב באגד? חברת "מרצדס-בנץ" חשפה אוטובוס המצויד בטכנולוגיה עתידנית, שיתנייד באופן עצמאי לחלוטין. עד כה נבחן האוטובוס לאורך מסלול בן 12 ק"מ - אותו עבר בהצלחה

nrg סגנון | 20/7/2016 10:45
תגיות: אוטובוס, אוטובוס אוטונומי,רכב אוטונומי,רכב ללא נהג,
זה רגע שכולם מכירים: אתם עומדים לרדת מהאוטובוס, קמים ממקומכם ומתייצבים ליד הדלת, אלא שהנהג לא מבחין בכם ולא פותח את הדלתות, מה שמותיר אתכם עם ברירה אחת בלבד: לקרוא בשמו בחוסר אונים (כלומר לצעוק "נהג! נהג!" בזמן ששאר יושבי האוטובוס נועצים בכם מבטים). ובכן, ייתכן שהתרחיש הזה יהפוך בקרוב לנחלת העבר.

עוד כותרות ב-nrg:
- הצעת חוק: הארכת השירות לישיבות ההסדר
- "גילה בין עליצות לדכדוך": מתח בבית קצב
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו

מחולק לשלושה אזורים. האוטובוס של מרצדס-בנץ:
 


על רקע ההתקדמות בפיתוח שלל כלי תחבורה אוטונומיים, המותג מרצדס-בנץ חשף "אוטובוס-עתידני" שיעמוד לרשות הציבור, ויתנייד בעצמו וללא נהג – כך עולה מידיעה שפורסמה אתמול (יום ג') ב"דיילי מייל" הבריטי. כעולה מהידיעה, במותג מתייחסים לאוטובוס החדשני כ"אמצעי התחבורה הציבורית של העתיד".

בנוסף לעובדה שייסע ללא נהג, האוטובוס העתידי – שגם מעוצב באופן חדשני – יכיל מגוון תכונות נוספות, שנועדו לאפשר לנוסעים "ליהנות מחוויית נסיעה מרתקת".

האוטובוס נבחן לאורך מסלול בן 20 ק"מ באמסטרדם, שם לא נרשמו כל תקלות בתפקודו ובביצועיו – אם כי נהג מטעם החברה כן נכח במקום, למקרה חירום. במסגרת אותה בדיקה נאלץ האוטובוס לבצע עיקולים רבים ולעבור דרך מנהרות וצמתים מרומזרים. למרות האתגרים שניצבו בפניו, האוטובוס הפגין ביצועים תקינים ואף הגיע למהירות של 70 קמ"ש.

במסגרת פעילותו, עושה האוטובוס שימוש בטכנולוגיית "טייס עירוני" (City Pilot) של תאגיד כלי הרכב דיימלר. הטכנולוגיה כוללת 10 מצלמות וכן מערכות רדארים לטווח רחוק וקרוב, שמסייעות לאוטובוס למצוא את מקומו הנכון על הכביש, ולהגיב לסביבתו. בנוסף, הטכנולוגיה משלבת את האוטובוס עם רשת הרמזורים המקומית, ומכילה מערכת בלימה אוטומטית.
 
צילום מסך: מתוך הסרטון
''שום דבר במשותף עם המראה הרגיל של אוטובוס עירוני''. האוטובוס האוטונומי צילום מסך: מתוך הסרטון

העיצוב החדשני של האוטובוס כולל בין היתר שני פסי תאורה מסביב לשמשה הקדמית, שמצביעים על מצב הנסיעה הנוכחי של האוטובוס: הפסים מאירים בלבן עבור נהיגה ידנית, ובכחול עבור נהיגה חצי אוטומטית.

דלתות האוטובוס עוצבו באופן שנועד לזרז את זרימת הנוסעים, עם שתי דלתות כפולות ומוארות שמסמנות את היציאה באדום, ודלת כניסה שתאיר בצבע ירוק.

באשר לעיצוב החלק הפנימי של האוטובוס, מדיימלר נמסר כי הוא "שואב השראה מחללים ציבוריים כמו כיכרות ופארקים, ואין לו שום דבר במשותף עם המראה הרגיל של אוטובוס עירוני".

על פי הדיווחים, האוטובוס יחולק לשלושה אזורים: "אזור שירות" בחזית, "אזור מהיר" במרכז, עבור אנשים שנוסעים למרחקים קצרים – ו"אזור טרקלין" בחלק האחורי, עבור אלו שצפויה להם נסיעה ארוכה יותר. יחד עם זאת, החלוקה לשלושה אזורים לא גורמת לאוטובוס להפוך ל"דחוס", ועיצובו נראה פתוח ומרווח.

באמצעות האוטובוס החדשני, מקוות מרצדס-בנץ ודיימלר לשפר את רמת הבטיחות בתחבורה, ולהקל את עומסי העבודה על הנהגים. בשלב זה לא ברור מה יהיה המקום הבא בו ייבדק האוטובוס.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

המומלצים

עוד ב''במגזין''

פייסבוק