הזוי: למה 'סטארבקס' טועים בשמות שלכם?
כולנו כבר רגילים לשגיאות האיות של רשת בתי הקפה הגדולה בעולם, אבל האם באמת מדובר בטעויות תמימות? תיאוריית קונספירציה חדשה מזהירה: "הענקתם להם פרסום חינם במשך שנים"
כולנו מכירים את זה: בין אם יש לכם שם מסובך לקליטה ולהגייה, ובין אם השם שלכם פשוט וקל, ואולי אפילו בינלאומי – שום דבר לא ישנה כשתיכנסו לאחד מסניפי "סטארבקס". כי ברגע שתמסרו את שמכם למוכר או למוכרת, כבר תדעו עמוק בפנים שעליכם להיות דרוכים ולצפות לכוס שתישא עליה שם אחר לחלוטין.השמות השגויים שכותבים עובדי הרשת על הזמנות וכוסות הפכו כבר מזמן לתופעה מוכרת, אבל האם ייתכן שהשגיאות הרבות הן לא מקריות? האם מדובר בהוראה מלמעלה?
סרטון שפורסם ברשת לפני ימים ספורים מציג תיאוריית קונספירציה מעניינת: יוצרי הסרטון טוענים כי הטעויות הרבות לא קשורות לעילגות של עובדי הרשת, אלא נעשות בכוונה - ובאופן יותר ספציפי, כדי שהגולשים יצלמו את כוסותיהם ויעלו את התמונות לרשתות החברתיות.
"הענקתם לסטארבקס פרסום חינם במשך שנים", נאמר בסרטון, שהספיק לצבור עשרות אלפי צפיות. "השרבוט התמים בצד המשקה שלכם משפיע על תת המודע של חבריכם וגורם להם לצאת לקנות משקה גם לעצמם, רק כדי שיטעו גם בשם שלהם והם יצלמו תמונה וכך ינציחו את מעגל השליטה הזה".
לדברי יוצרי הסרטון, "סטארבקס היא רשת בתי הקפה הגדולה בעולם, מה שאומר שמדי שנה יש טעויות בשמותיהם של מיליוני אנשים בכל רחבי העולם. הם מצלמים את השמות השגויים שלהם ומפרסמים את התמונות ברשת. ומה יש לכל התמונות אלה במשותף? שני דברים: שם שאויית באופן שגוי, ואת הלוגו המוכר של האישה הירוקה".
במסגרת הסרטון הויראלי בחרו השניים לבדוק את התאוריה באמצעות לקוחה בעלת שם קל – מולי. באופן מפתיע – או שלא – מולי ניגשה לחמישה סניפים שונים, ובארבעה מתוכם שמה אויית באופן שגוי.
"תאמינו למה שאתם רוצים, אבל אולי עלינו כאן על משהו", נאמר בסוף הסרטון. האמת? זה אולי נשמע קצת מופרך, אבל אנחנו לגמרי השתכנענו.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg