עשו כבוד: כוכבי רשת מהעולם סיירו במחנה יהודה

אם גם אתם רגילים לרייר מול אינספור תמונות של אוכל בפיד האינסטגרם, הפעם מצפה לכם הפתעה: אושיות רשת ביקרו בישראל - ותיעדו את החוויה לעיני מיליוני עוקביהם

צביקה קליין | 14/2/2017 11:17
תגיות: שוק מחנה יהודה, הסברה, אינסטגרם
כל מי שביקר ולו פעם אחת באינטסגרם, יודע שאחד הבסיסים החזקים ביותר של הרשת החברתית הזו הוא אוכל: תמונות של מנות במסעדות, צילומים שמתעדים את ההכנה - וגם סתם מנות ביתיות מושקעות.

כל האוכל המפתה הזה אמנם לא מרגיש לרוב בהישג יד, ושייך למסעדות יוקרה מקומיות במקרה הטוב, ולאושיות רשת מהצד השני של העולם במקרה הפחות טוב - אבל לאחרונה פורסמו ברשת תמונות של אוכל שגם נמצא מספיק קרוב, וגם כזה שאתם יכולים להרשות לעצמכם.
 
אמיר מנחם
סיורי אוכל באמצעות הטלפון בלבד. הביקור בשוק מחנה יהודה אמיר מנחם

עמותת Vibe Israel, הפועלת למיתוג ישראל בעולם, הנחיתה לפני מספר ימים משלחת של ארבעה מובילי דעת קהל ברשתות החברתיות המתמחים בעולם הקולינריה. במסגרת הביקור, סיירו כוכבי הרשת בשוק מחנה יהודה ובעיר העתיקה. את החוויה הקולינרית מהבירה שיתפו מובילי הדעה עם מיליוני עוקביהם מכל העולם ברשתות החברתיות.

את הסיור הקולינרי עשו חברי המשלחת בליווי אפליקציית bitemojo, שמאפשרת לראשונה בעולם סיורי אוכל עצמאיים בעזרת הטלפון הנייד בלבד.

בעזרת האפליקציה, המטייל יכול לבחור באחד מבין מספר מסלולים מרתקים בברלין ובירושלים (בקרוב יעלו גם סיורים בלונדון, ברצלונה, רומא ותל אביב), לצאת לסיור טעימות עצמאי בזמן ובקצב שלו - ולטעום את המנות הטעימות ביותר במקומות המיוחדים ביותר, אשר נבחרו במיוחד לכל מסלול באפליקציה וכלולות במחיר הסיור.
 
אמיר מנחם
עשרות מיליוני גולשים נחשפו. הסיור בירושלים אמיר מנחם

אחת מחברות המשלחת הייתה דניאל נוסה מסאו-פאולו, שנחשבת לבלוגרית המובילה בברזיל בכל הקשור לאוכל, בישול, טיולים ולייפסטייל. בהכשרתה, נוסה היא שפית קינוחים ובוגרת בי"ס מוביל בפריז. בנוסף, היא אשת תוכן דיגיטלי, מנהלת ערוץ יו-טיוב מצליח על שמה, והמחברת של 3 רבי מכר. היא גם ייסדה שני אתרים שונים בתחום הבישול והלייפסטייל שהפכו להיות הגדולים בברזיל, ואף מנחה תכנית משלה בערוץ האוכל הברזילאי.

משתתף נוסף היה בן זוגה של נוסה, פאולו קוונסה. קוונסה הוא צלם העוסק באוכל וטיולים, והוא השותף היוצר של ערוץ היו-טיוב המצליח "דניאל נוסה", והבמאי של כל הסרטונים בערוץ.

קוונסה נחשב לסמכות בכל הקשור להפקת תוכן דיגיטלי, מיתוג תוכן ובמיוחד – הפקת סרטוני וידאו בתחום האוכל. הוא ביים תכניות עבור ערוצי טלויזיה שונים בברזיל וייעץ למותגים מובילים בברזיל כמו קוקה קולה, נסטלה ואחרים. יחד עם אשתו, הוא מגיש שתי תכניות מצליחות בערוץ המשותף שלהם ביו-טיוב.
 
אמיר מנחם
מעורר תיאבון. סיור בשוק מחנה יהודה אמיר מנחם

"מומלץ לכולם"

מארה"ב הגיעה דווידה קוגלמס, המתגוררת בסן פרנסיסקו. קוגלמס היא היוצרת, הכותבת והצלמת שמאחורי אחד הבלוגים המצליחים ברש,  העוסק בכל האספקטים השונים של בריאות – החל מתזונה, דרך כושר ועד טיולים. היא מעודדת גולשים להתנסות בדרכים שונות, לשמור על הבריאות ולפתח אורח חיים בריא. לדווידה מעל חצי מיליון ביקורים בתוכן שהיא מייצרת בחודש.

"הרגשתי כאילו יש כל כך הרבה מה לחקור בכל פינה", סיפרה קוגלמס. "התחושה הייתה שאנחנו מקבלים טעם של חיי היומיום בירושלים".

עם תום הסיור סיפרה קוגלמס כי "זה שונה משווקים אחרים שביקרתי בהם, מפני שהיה שילוב מעניין של דוכני תוצרת מקומיים ומסעדות. אפשר היה לראות אנשים עושים את קניות היומיום שלהם ובמקביל לשבת לשתות בירה מקומית. הופתעתי עד כמה גדול השוק היה. בלי היסוס אני ממליצה לכולם לבקר בשוק מחנה יהודה, ואני אחזור לכאן בפעם הבאה שאהיה בישראל".
 

צילום: פלאש 90
''משפר את התדמית של ישראל''. שוק מחנה יהודה צילום: פלאש 90

הממשתפת האחרונה הייתה שרה פנל מדטרויט, ארה"ב, שמשמשת כצלמת מקצועית, כותבת מוכרת בתחום המזון ואופה מקצועית. את האהבה לאוכל היא מציגה בבלוג הפופולרי שלה "ברומה-בייקרי".

פנל עמדה במרכזן של כתבות פרופיל של האתר המצליח 'באזפיד', וגם ב'יאהו' ו'בוסטון.קום', כאשת ניו מדיה מצליחה ומשפיעה בתחומה. התמונות שצילמה הופיעו במגזינים, מסעדות וספרי מתכונים מצליחים. "הייתה לי הזדמנות להתחבר עם אנשים בשוק, וזה היה ממש כיף. מאה אחוז שאני אחזור", סיכמה.

לדברי ג׳ואנה לנדאו, מנכ״לית ומייסדת Vibe Israel: "במסגרת פעילות הארגון, אנו משלבים מיזמים חדשניים מהמגזר העסקי על מנת לאפשר למשלחות לארץ חוויה עוצמתית ומעוררת השראה מישראל. עד כה הצליחה העמותה באמצעות הסיורים הרבים שקיימה במדינת ישראל, לחשוף את המדינה לעשרות מיליוני גולשים ברחבי העולם, גולשים שבמקרה הטוב לא שמעו עד כה כלל על ישראל - ובמקרה הרע זכו לשמוע עליה סביב הסכסוך הישראלי- פלסטיני.

"הסיור הקולינרי הוא נדבך חשוב באמצעותו ייחשפו מיליוני גולשים ברחבי העולם לטעמים, הריחות, הצבעים והחדשנות של המטבח הישראלי, דבר שמרחיב את השיח על ישראל מעבר לקונפליקט, ובכך משפר את תדמיתה. אין ספק שפעילות זו מקבלת משנה תוקף על אחת כמה וכמה בתקופה האחרונה בה השיח סביב חרם ה–BDS הולך וגובר ועל כן ישנה חשיבות מכרעת למיתוג ישראל סביב הקשרים חיוביים".  

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

המומלצים

פייסבוק