חפשו אותה בנתב"ג: הפכה לטייסת בגיל 21

כשסבה של מישל הוציא רישיון טיס בגיל 74, היא החליטה שאם הוא יכול לעשות את זה - גם היא יכולה. כיום אפשר למצוא אותה מטיסה מטוסי נוסעים ברחבי העולם: "לא רוצה לעבוד מתשע עד חמש"

nrg סגנון | 19/4/2017 18:52
תגיות: טייסת, אמסטרדם, חברת תעופה, ריינאייר,
למישל גוריס בת ה-25 אין חיים רגילים: בזמן שצעירים וצעירות בגילה קמים בבוקר והולכים למלצר או, במקרה הטוב, למשרד – גוריס מתעוררת בשעות מוזרות ויוצאת לעבודתה כטייסת מסחרית.

היפהפיה הצעירה, שמתגוררת באמסטרדם, הוציאה את רישיון הטיס שלה בגיל 21 – ועובדת כיום בחברת התעופה האירית ריינאייר, כך עולה מידיעה שפורסמה היום (יום ד') ב"דיילי מייל" הבריטי.
 
גוריס
''אוהבת להיות במקומות חדשים''. מישל גוריס גוריס


לדברי גוריס, היא הבינה לראשונה שתרצה להיות טייסת כשהייתה בת 17 – וסבה הוציא את רשיון הטיס שלו, בגיל 74. הסב שאל את נכדתו אם תרצה להיות טייסת גם כן, והיא השיבה בהתלהבות. גוריס החלה בהכשרה כשהייתה בת 19, וכעבור שנתיים כבר הפכה לטייסת מוסמכת. מאז, עבודתה של הצעירה לקחה אותה לספרד, פולין, איטליה – ושלל יעדים ברחבי העולם.

"סבי קיבל את הרישיון שלו כשהיה בן 74, וחשבתי שאם הוא יכול לעשות את זה – גם אני יכולה", סיפרה. "ההכשרה ארכה שנתיים, אבל ככל שמחכים – זה רק הופך למרגש יותר".
  
גוריס
''יכולות להשיג מה שנרצה''. מישל גוריס גוריס

 
גוריס
מחכים לה בת''א. מישל גוריס גוריס

טיסתה הראשונה של גוריס הייתה מברצלונה לאיביזה. "זו הייתה טיסה קצרה מאוד, רק 33 דקות", אמרה. "אבל מאז הייתי בכל העולם. יש לי עבודה כל כך מיוחדת ומדהימה".

הטייסת היפהפיה החלה להתפרסם ברשת לאחר שהעלתה תיעוד של טיסת הסולו הראשונה שלה – שצבר למעלה מ-1.8 מיליון צפיות ביו-טיוב. לאחר מכן היא פתחה חשבון אינסטגרם והחלה לתעד את חייה הנוצצים – הן בתא הטייס, והן ביעדים נחשקים ברחבי העולם.

"אומרים לי שאני לא הטייסת הממוצעת, אבל אני אוהבת את העבודה שלי ואת המקומות שהיא לוקחת אותי אליהם", אמרה. "אבל המקומות המדהימים שאני מבקרת בהם הם רק בונוס. מאז שהתחלתי לעבוד לא הסתכלתי לאחור".
  
גוריס
''קשה להטיס מטוס נוסעים''. מישל גוריס גוריס

 
גוריס
''הרבה אחריות על הכתפיים''. מישל גוריס גוריס

לדבריה, "כשאנשים מסתכלים באינסטגרם שלי, הם חושבים שאני כל הזמן בחופשה – אבל זה לא נכון. קשה להטיס מטוס נוסעים וזה דורש הרבה ריכוז. אחרי הכל, זו הרבה אחריות על הכתפיים. אנשים חושבים שאני עושה את זה בגלל אורח החיים – אבל זה לא נכון. אני עושה את זה בגלל הטיסות, בגלל העבודה עם הטכניקות של המטוס ועם מזג האוויר.

"זה מאוד גמיש, יום אחד אני כאן ולמחרת במקום אחר. אני מאוד אוהבת את זה. זו לא עבודה רגילה מתשע עד חמש, שכנראה הייתי ממש שונאת. אני אוהבת להיות במקומות חדשים ולחוות דברים חדשים.

"אני ממש שמחה שסבי דיבר איתי על להיות טייסת, כי לעולם לא הייתי חושבת על זה בעצמי", הוסיפה. "זה היה עולם של גברים בעבר, ולמרות שיש היום הרבה טייסות, עדיין אין מספיק. צריכות להיות יותר נשים טייסות. בסביבה גברית אנחנו צריכות להראות שגם אנחנו יכולות לטוס. אנחנו יכולות להשיג מה שנרצה בחיים, ואני כבר מחכה לראות לאן עוד העבודה שלי תביא אותי".
 
מישל גוריס
''צריכות להיות יותר טייסות''. גוריס מישל גוריס

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

המומלצים

פייסבוק